Noul Mercedes-Benz GLB. Urmașul electric al lui EQB are o autonomie de 630 kilometri

Publicat luni, 08.12.2025 10:38 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a dezvăluit oficial noua generație GLB. Noul model este succesorul electric al lui Mercedes-Benz EQB și este disponibil pentru început în două versiuni electrice care oferă o autonomie de până la 630 de kilometri.

Constructorul german a prezentat oficial o nouă generație pentru SUV-ul de dimensiuni subcompacte GLB. Noua generație a micului SUV este, pentru moment, exclusiv electrică, însă va fi lansată în viitor și o versiune cu motor mild-hybrid. Cel mai nou model Mercedes-Benz nu este doar o generație nouă a lui GLB, ci este succesorul direct al modelului electric EQB.

DESIGN NOU

Noua generație GLB merge pe urmele modelelor CLA și GLC în ceea ce privește design-ul. Modelul electric primește o grilă mare și iluminată. Farurile LED au o semnătură luminoasă desenată în forma stelei Mercedes-Benz și sunt unite printr-o bandă LED subțire la mijloc. În funcție de echiparea aleasă, bara de protecție poate avea un ornament decorativ cromat în partea inferioară.

Pentru că este disponibil în versiuni electrice, Mercedes-Benz GLB are mânerele ascunse în portiere, cu scopul de a mări eficiența aerodinamică. În spate, banda LED pentru stopuri este desenat sub o formă asemănătoare unui bumerang. Aici sunt vizibile și câteva semnături luminoase mai mici sub forma siglei Mercedes-Benz.

Jantele au dimensiuni cuprinse între 18 și 20 de inch, iar modelul primește 3 linii de echipare: Progressive, AMG Line și AMG Line Plus. Ultimele două echipări vor putea fi recunoscute după protecțiile aripilor vopsite în culoarea caroseriei.

În ceea ce privește dimensiunile, noul Mercedes-Benz GLB este lung de 4732 milimetri, lat de 1861 milimetri și înalt de 1687 milimetri. Ampatamentul măsoară 2889 milimetri.

VARIANTE CU 5 SAU 7 LOCURI

La fel ca generația precedentă, noul Mercedes-Benz GLB este disponibil în variante cu 5 locuri sau cu 7 locuri. Interiorul noii generații este complet revizuit, cu mai mult accent pus pe partea digitală. Astfel, noul Mercedes-Benz GLB poate fi dotat cu display-ul Mercedes Superscreen, alcătuit dintr-un instrumentar digital de 10.25 inch, un ecran central de 14 inch și un alt ecran de 14 inch pentru pasagerul din față.

Câteva comenzi fizice sunt vizibile sub ecranul central și, bineînțeles, pe volan. Sistemul multimedia al noului GLB are instalat sistemul de operare MBUX care integrează inteligență artificială dezvoltată de Microsoft și Google. Noul model vine la pachet cu un asistent virtual bazat pe inteligența artificială și care integrează ChatGPT.

Tot în interior, noul Mercedes-Benz GLB mai primește un plafon panoramic înstelat, botezat Sky Control și care integrează 154 de stele iluminate.

DOUĂ VERSIUNI ELECTRICE

Pentru început, noul Mercedes-Benz GLB este oferit în două versiuni electrice. Prima versiune se numește GLB 250+ cu Tehnologie EQ. Aceasta primește un singur motor electric montat în spate, care dezvoltă 272 de cai putere și un cuplu de 335 Nm. De aici rezultă un sprint de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde. Autonomia este de 630 de kilometri în cazul acestei versiuni.

A doua versiune, GLB 350 4Matic cu Tehnologie EQ, aduce în plus un motor electric pe puntea din față, astfel încât propulsorul cu două motoare electrice livrează 353 de cai putere și 515 Nm. Performanțele sunt mai mari, cu un sprint de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde, iar autonomia este de 614 kilometri.

Ambele versiuni primesc aceeași baterie de 85 kWh. Grație unei arhitecturi de 800 de volți, acumulatorul poate fi încărcat de la 10% la 80% în 22 de minute la o stație rapidă.

VERSIUNE HIBRIDĂ DIN 2026

De anul viitor, Mercedes-Benz GLB va avea încă o versiune electrică, mai accesibilă, dar și o versiune cu motor mild-hybrid de 48 de volți. Cea din urmă versiune va avea un motor pe benzină de 1.5 litri cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și la un motor electric alimentat de o baterie de 1.3 kWh.

START DE LA 59.000 EURO

Noul Mercedes-Benz GLB este deja disponibil în Germania. Pe această piață, noul model are un preț de pornire de 59.048 euro în cazul versiunii GLB 250+. Versiunea superioară GLB 350 4Matic are un preț de pornire de 62.178 euro.

via Mercedes-Benz

  • Hipoacuzicu', luni, 08.12.2025 11:35

    Frontal e posac, din lateral tumac ca orice suv, iar posteriorul reprezintă un bobârnac oferit eleganței Mercedes.

  • IS, luni, 08.12.2025 13:16

    foarte asemanator cu Smart #5, probabil construite pe aceeasi platforma; insa Smartul arata mai bine... pacat de noua tendinta a designului MB!

  • SJTEO, luni, 08.12.2025 13:47

    Ecrane fara numar ! Cine mai este atent la condus ? O mizerie si generatia trecuta pret exorbitant pentru ce ofera . La unele variante de echipare la vechiul model nici macar guri de ventilatie pentru locurile din spate nu aveai , o camera video de mers inapoi cu o rezolutie foarte proasta , la scaunele de baza dupa 20- 30 de mii de km tapiseria facea cute . O masina buna doar pentru cei care vor sa etapeze cu sigla ca in rest.....

  • zarnesteanu, luni, 08.12.2025 13:56

    In sfarsit vin cu niste performante demne de Mercedes. Totusi, e doar 7-8k mai ieftin decat GLC, de ce ai lua un GLB? Interiorul mi se pare rece si impersonal. Consola aia parca e facuta sa ascunda axul cardanic din secolul trecut. Iar display-ul e horror. Cu siguranta interioarele de la clasa A si B nu sunt unde ar trebui sa fie, ca si atmosfera ambientala. In rest, daca esti intr-o zona cu zapada, AWD e solutia cea mai buna. La electrice momentul maxim este instant la orice viteza si daca pedala un este calibrata ca lumea, patinezi in nestire. Le urez bafta maxima si sper ca trumpica si gasca de dinozauri sa nu mai aiba zile multe la Casa Alba. Deja nu doar ca se agata ca inecatii de petrol si imputeala, dar vor sa aduca din nou omenirea in Evul Mediu. Ingenuncherea Americii la ideologia lui hitler/putin va fi fatala democratiei si libertatii individuale si sociale. Daca Europa cedeaza si nu-si recapata independenta tehnologica, va fi vai si amar de toti. Automobilul electric vs ICE e doar un aspect.

  • Matei_cel_nou, luni, 08.12.2025 14:38

    De ani de zile Mercedes o scaldă cu un design neatragător spre respingător. Când zici că își revin, după prezentarea vreunui concept, cum o plesnesc iar. Toată gama EQ arată foarte nasol, conceptul CLA era atât de promițător dar produsul final e dezamăgitor și aduce cu o broască. GLC are o grilă oribilă și nepotrivită cu restul caroseriei, ăsta e ceva între CLA și GLC. Grila e mare și inutilă și pare să împingă în faruri și în bara luminoasă orizontală, inutilă și ea. Nu mai zic de steluțe peste tot. Mai rău e că acum regresează accelerat și la interior. Dacă acum câțiva ani am înțeles ca A Klasse să aibă interior de discotecă, se adresau unei clientele tinere și zbuciumate, acum până și clasa C arată kitsch-os, numai bună pentru noua clasă de îmbogățiți din China. Cu bani dar fără gusturi. Ma gândesc cu teamă la ce vor face cu E Klasse, cândva un bastion al eleganței. Referitor la GLB vs GLC - poți alege GLB pentru spațiul interior mai util și posibilitatea de a avea 7 locuri. Am văzut poze spion cu o versiune GLC cu 7 locuri, înțeleg că vine în 2027, dar e mai mare decât GLC normal, și sigur va fi mai scumpă.

  • eu, luni, 08.12.2025 15:32

    prea va luati si voi de chestii nesemnificative: ecrane, design, luminite, etc. mai importanta decat toate astea e partea tehnica, unde noile generatii de electrice mercedes sunt top. pana si modelele anterioare GLA si GLB au fost reusite, parerea mea. pe canalul Ecodrive am vazut recent un test in care GLA a obtinut un consum extraurban excelent, iar cu aceeasi configuratie un GLB ar fi doar cu foarte putin in urma, din cauza dimensiunilor generale mai mari si unei aerodinamici ceva mai slabe. da, poate ca designul mercedes in ultimii ani a fost mai putin digerabil, dar nu e ca si cum la bmw au fost numai opere de arta. din tripleta premium, dpmdv doar audi s-a descurcat cu adevarat bine la design.

  • Dutz, luni, 08.12.2025 16:14

    Mă scuzați… ce hidoșenie!!! Manelism plin de steluțe și ecrane :(((

  • @teo din Sălaj, luni, 08.12.2025 16:59

    Am crezut că ”tapiserie” a fost o scăpare din faptul că ai vizitat o expoziție de tapiserii de curând, dar când ai dat-o de gard cu ”vor sa etapeze cu sigla”, mi-am dat seama că nu e de la muzeu.