Noul Mazda CX-60 diesel: motorul de 3.3 litri are două versiuni de putere și mild-hybrid
Mazda a dezvăluit informații noi despre motorul diesel e-Skyactiv D, care va fi prezent pe noul Mazda CX-60. Noul motor de 3.3 litri va fi disponibil în două variante de putere și va dispune de noua tehnologie DCPCI pentru reducerea emisiilor.
Anul acesta, Mazda și-a anunțat intenția de a se reorienta către piața auto premium odată cu lansarea noului SUV CX-60. Noul model reprezintă etalonul mărcii japoneze în prezent și este oferit cu motoare pe benzină convenționale și hibride cu încărcare la priză.
Chiar dacă cei mai mulți constructori au început să renunțe la motoarele diesel, Mazda va păstra acest motor pentru CX-60. Știm, deja, că noua unitate e-Skyactiv D este un motor de 3.3 litri cu 6 cilindri. Abia acum, Mazda a dezvăluit detalii noi despre acest motor.
Noul propulsor va fi disponibil în două variante de putere. Prima variantă va dezvolta 200 de cai putere. Modelele echipate cu acest motor vor avea două roți motrice pe puntea spate. Cea de-a doua variantă dezvoltă 254 de cai putere și va putea fi asociată modelelor cu tracțiune integrală. Ambele variante dezvoltă 550 Nm și dispun de un sistem microhibrid de 48 de Volți.
Varianta de 254 de cai putere îl va ajuta pe CX-60 să atingă 100 de km/h în 7.4 secunde și o viteză maximă de 219 km/h. Noul motor va dispune și de noua tehnologie Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition (DCPCI), care promite o eficiență termică de peste 40%.
În ceea ce privește consumul, varianta de 200 de cai putere reușește să atingă 4.9 litri/100 km, iar cea de 254 de cai putere promite un consum de 5.3 l/100 km.
Noul motor diesel pentru Mazda CX-60 va fi disponibil din ianuarie 2023. În același an, constructorul japonez va lansa CX-80, un SUV plasat deasupra lui CX-60. În 2025, compania va lansa noua platformă Skyactiv EV Scalable Architecture pentru viitoarele sale modele electrice.
via Mazda
Marii poluanţi japonezi care nu sunt în stare să facă maşini electrice Este incredibil cum ditamai Toyota la prima maşină electrică îi cad roţile... Sau Mazda fac electrică cu autonomie 150-200 km Și dacă tot sunt incompetenţi să facă maşini electrice... aruncă 3 litri diesel mild hybrid. Spor la 6 litri diesel microhibrid :))))