Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km

Publicat joi, 21.11.2024 11:36 de Tiberiu Safta

Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene.

După o scurtă campanie de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noul Hyundai Ioniq 9, noul etalon al mărcii sud-coreene. Noul model este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune care se anunță a fi cel mai avansat model de serie produs vreodată de marca asiatică. Lansarea pe piață a noului Hyundai Ioniq 9 va avea loc anul viitor, mai întâi în Coreea de Sud și în Statele Unite, apoi va veni și în Europa.

DESIGN AERODINAMIC AEROSTETHIC

Să începem cu exteriorul. Noul Hyundai Ioniq 9 aduce un nou limbaj de design, numit Aerostethic. Acest limbaj este caracterizat de o formă aerodinamică a caroseriei, scoasă în evidență de suprafețele netede și curbate. Plafonul noului Ioniq 9 este curbat special pentru o aerodinamică optimizată. De aici rezultă un coeficient aerodinamic de 0.259 unități atunci când Ioniq 9 este dotat cu oglinzile digitale.

Partea din față integrează noile faruri LED Parametric Pixels, care au forma unor pixeli și care sunt și adaptive în funcție de condițiile de drum. Imediat sub luminile principale avem o suprafață mare neagră în care sunt integrate o pereche secundară de faruri LED. Partea din spate primește stopuri LED cu semnătura luminoasă sub forma unor pixeli, iar acestea sunt montate pe verticală. În vârful hayonului este vizibil și al treilea stop, care unește la nivel estetic cele două stopuri principale.

CEL MAI LUNG HYUNDAI

Noul Hyundai Ioniq 9 este cel mai lung model de serie produs de marca sud-coreeană, grație unui ampatament cu o lungime de 3130 de milimetri. Datorită ampatamentului lung, noul Ioniq 9 promite un spațiu foarte generos pentru toți ocupanții în habitaclu.

De asemenea, noul model este și primul Hyundai care renunță la antena de pe plafon. Funcțiile acesteia sunt acum împărțite între capacul parbrizului pentru GPS și radio din satelit, panoul instrumentar pentru serviciile conectate și luneta din spate pentru frecvențele FM/AM și difuzare multimedia digitală.

În standard, noul Hyundai Ioniq 9 primește jante de 19 inch, însă clienții vor avea și opțiuni de 20 și 21 de inch. Mânerele retractabile în scopuri aerodinamice sunt iluminate indirect, iar paleta de culori a noului model include nu mai puțin de 16 nuanțe diferite.

NOILE SCAUNE RELAXATION SEATS

Habitaclul noului Hyundai Ioniq 9 adoptă un design tipic minimalist și concentrat aproape în totalitate pe digitalizare. Design-ul interior al noului Ioniq 9 este caracterizat de ornamente desenate în forme eliptice, care se asortează cu design-ul exterior aerodinamic al modelului.

Datorită ampatamentului lung, podeaua noului Hyundai Ioniq 9 este plată, iar spațiul generos în habitaclu oferă senzația unui salon de așteptare. Noul model poate fi configurat cu 6 sau 7 scaune. Primele două rânduri primesc noile scaune Relaxation Seats. Acestea pot fi date pe spate complet, lucru care permite relaxarea a 4 oameni în mașină.

Scaunele noi Relaxation Seats integrează, în premieră, tehnologiile Dynamic Body Care și Dynamic Touch Massage. Cele două sisteme oferă un masaj ocupanților pentru a reduce oboseala la drumuri lungi.

Pe lângă noile scaune Relaxation Seats, Hyundai Ioniq 9 introduce și scaunele Swivelling Seats pentru al doilea rând. Astfel, scaunele din rândul de mijloc pot fi rotite la 180 de grade pentru a sta față în față cu pasagerii din rândul al treilea de scaune.

CONSOLĂ CENTRALĂ CU GLISARE

Noul Hyundai Ioniq 9 pune foarte mult accent pe spațiu la interior. Pentru a oferi cât mai mult spațiu posibil, noul model primește consola centrală Universal Island 2.0, care poate fi mutată prin glisare. Spațiul din consolă este destul de generos: tava superioară are o capacitate de 5.6 litri, în timp ce tava inferioară oferă un spațiu de 12.6 litri. În zona scaunelor avem și cotiere bidirecționale, care pot fi deschise din față și din spate.

Cu toate cele 3 rânduri ale scaunelor în poziție normală, portbagajul noului Hyundai Ioniq 9 oferă un spațiu de 620 de litri. Dacă rabatezi ultimul rând de scaune, capacitatea portbagajului este mărit până la 1323 de litri. Bineînțeles, pentru că este un model electric, avem și un portbagaj în față. Acesta are o capacitate de 88 de litri în cazul versiunii cu tracțiune spate, respectiv de 52 de litri pentru versiunea cu tracțiune integrală.

ECRAN PANORAMIC CURBAT

Habitaclul noului Hyundai Ioniq 9 este completat de un ecran panoramic curbat care integrează instrumentarul digital de 12 inch și afișajul multimedia, tot de 12 inch. Noul model vine dotat cu sistemul vocal Hyundai AI Assistant, bazat pe inteligență artificială, precum și cu un sistem audio cu 8 incinte în standard. Opțional, poate fi bifat și un sistem audio Bose cu 14 incinte.

Volanul noului Ioniq 9 integrează câteva luminițe verzi care afișează nivelul de încărcare al bateriei. De asemenea, dacă sunt bifate oglinzile digitale, vor fi montate ecrane OLED de 7 inch care integrează și o funcție zoom-out pentru marșarier.

TREI VERSIUNI DISPONIBILE

La momentul lansării, noul Hyundai Ioniq 9 va fi disponibil în 3 versiuni în ceea ce privește propulsoarele. Versiunea de bază se numește Long Range RWD. Aceasta primește un singur motor electric pe puntea din spate și dezvoltă 218 cai putere. În cazul acestei versiuni, accelerația de la 0 la 100 km/h este gata în 9.4 secunde.

Urmează versiunea Long Range AWD, care adaugă un motor electric de 95 de cai putere pentru puntea din față. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 6.7 secunde.

Versiunea de top Performance AWD primește două motoare electrice de câte 218 cai putere pentru un total de 436 de cai putere. Rezultatul este un sprint de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde.

AUTONOMIE DE 620 KILOMETRI

Indiferent de versiunea aleasă, noul Hyundai Ioniq 9 primește o baterie de 110.3 kWh, care asigură o autonomie de maxim 620 de kilometri în regim WLTP. Bateria va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 24 de minute la un curent de 350 kW. Noul model promite un consum de energie de 194 Wh/km.

Hyundai Ioniq 9 este bazat pe platforma E-GMP, prezentă și la modelele Ioniq 5 și Ioniq 6. Noul model beneficiază de o arhitectură de 800 de volți, precum și de un invertor în două trepte și de un sistem de vectorizare dinamică a cuplului.

RECUNOAȘTERE AUTOMATĂ A SUPRAFEȚELOR DE RULARE

Noul Ioniq 9 vine echipat și cu sistemul Terrain Traction Control, menit pentru drumuri accidentate. Sistemul include și funcția Auto Terrain Mode, care se folosește de inteligența artificială pentru a recunoaște suprafața de rulare și pentru a selecta modul de rulare optim.

Suspensia noului Ioniq 9 are o configurație MacPherson multi-link pentru puntea din față, respectiv o configurație multi-link în spate.

În ceea ce privește sistemele de asistență avansate, noul Hyundai Ioniq 9 vine dotat cu următoarele: asistent pentru evitarea coliziunilor frontale, păstrarea benzii, evidarea coliziunilor în unghiul mort, avertizare ieșire în siguranță, alertă pentru pasagerii din spate, avertizare șofer, limită de viteză inteligentă, monitorizare unghi mort, asistent fază lungă, avertizare și evitare trafic încrucișat din spate și avertizare distanță parcare.

LANSARE DUPĂ 2025

Noul Hyundai Ioniq 9 va fi lansat pe piețele din Coreea de Sud și Statele Unite în prima jumătate a lui 2025. Lansarea europeană a noului model va avea loc mai târziu. Prețurile noului Hyundai Ioniq 9 nu au fost comunicate.

via Hyundai

  • Mihai, joi, 21.11.2024 13:52

    Dar de ce doar electric? Ei nu au auzit ca nu se cauta electricele? Au autonomie mica, isi pierd repede valoarea, nu se incarca repede, iau foc des...etc

  • Nico, joi, 21.11.2024 14:34

    Nu prea le-a iesit spatele ...

  • dan_grc, joi, 21.11.2024 19:07

    Sa macani fără cifre este ușor, așadar Hyundai și Kia au vândut în primele 9 luni la nivel global aproximativ 92.000 de electrice, ținta pe 2024 este de 120.000 unități, pe care foarte probabil o vor atinge, sau chiar depăși, ai idee câte mașini vinde acest grup într-un an, în total ? În 2023 a vândut vreo 7.3 milioane, sa presupunem ca va vinde la fel în 2024, plus minus câteva zeci de mii, calculează tu câte procente reprezintă 120.000 EV, chiar și 300.000 de electrice dacă socotești pentru anul viitor, va însemna sub 5%, deci " de ce doar electric " este în capul tău prăjit. Ca sa nu mă înnebunești cu " electrificate ", Hyundai-Kia a vândut în 2023 aproximativ 800.000 hibride, anul ăsta sa punem un milion ( rotunjire generoasă), hibrid de orice fel +EV va însemna maxim 20% din total, asta înseamnă la tine doar electric, acum ia și caută o lună, o țărisoara, 2 săptămâni într-o regiune în care vânzările EV de la Hyundai au crescut cu 179%, bagă multe linkuri .

  • deputy, joi, 21.11.2024 19:18

    nu prea le-a iesit nimic. arata parca e dric. legat de vanzari anul asta or sa vanda mai putin decat in 2023 si probabil ca asta va fi trendul si in urmatorii 2-3 ani...

  • Dutz, vineri, 22.11.2024 00:09

    Mare și inutilă, despre design-ul Kia nu mai adaug nimic față de ceea ce am spus (limitat, plictisitor) vom vedea vânzările.