Noul Geely Galaxy A7, o berlină hibridă din China cu autonomie de 2100 kilometri

Publicat joi, 05.06.2025 16:22 de Tiberiu Safta

Chinezii de la Geely au prezentat noul Galaxy A7, o berlină hibridă de clasă mare. Noul model promite o autonomie de 2100 kilometri.

Compania chineză Geely a lansat un nou model pentru piața autohtonă. De obicei, nu relatăm prea mult despre mașini chineze care vor fi vândute doar pe piața asiatică, însă în cazul acestui model, botezat Galaxy A7, un lucru ne-a atras atenția. Și nu, nu este numele său, care îl împărtășește cu telefonul produs de Samsung și parțial cu Audi.

Ce ne-a atras atenția este autonomia declarată a noului model. Geely spune despre noul Galaxy A7 că oferă o autonomie de 2100 de kilometri cu rezervorul de combustibil plin și cu bateria încărcată la maxim, o valoare enormă pentru o mașină electrică. Evident, pentru că vorbim de o mașină chineză, autonomia este măsurată conform standardului CLTC, care tinde să supraestimeze autonomia reală.

Sub capota noului Geely Galaxy A7 este un propulsor hibrid cu încărcare la priză, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.5 litri și dintr-un motor electric. Constructorul chinez precizează un consum mediu de numai 2 litri/100 km și o autonomie pur electrică de 75 kilometri, tot în regim CLTC. Modelul va avea mai multe versiuni în ceea ce privește mărimea bateriei. Cea mai mare baterie va avea o capacitate de 18.99 kWh.

Cât despre dimensiuni, noul Geely Galaxy A7 măsoară 4918 milimetri în lungime, 1905 milimetri în lățime și 1495 milimetri în înălțime, plus un ampatament lung de 2845 milimetri. Design-ul este unul convențional pentru 2025, cu faruri LED subțiri unite și un interior minimalist cu ecrane mari și cu puține comenzi fizice.

Pe piața chineză, prețurile noului model ar urma să fie cuprinse între 100.000 și 130.000 yuani. Asta înseamnă echivalentul a 12.160 euro pentru versiunea de bază, respectiv echivalentul a 15.800 euro pentru cea mai scumpă versiune.

via Motor1

  • Mihai, joi, 05.06.2025 17:06

    Tot degeaba, daca nu e diesel. Poate sa coste si 5000 euro si sa aiba autonomie reala de 1500 km, daca nu e cu motor diesel, nu prinde la romani.

  • eu, joi, 05.06.2025 17:20

    o sa vina in eu pe la min 30k si autonomia aia o are doar daca o urci cu elicopterul in varf de Everest si ii dai drumul la vale

  • Seriff, joi, 05.06.2025 17:53

    Asta e buna pentru mine. 5 bidoane goale lângă mine și fac 2000km fără oprire.

  • dan_grc, joi, 05.06.2025 17:57

    Și la această super limuzină ce plagiază denumirea A7 există deja celebrul 1.5 turbo ? Poate mă înșel, dar există model chinezesc, pe benzină sau hibrid, fără 1.5 turbo ? Toți folosesc același motor, să înnebunească și mai mult nebunul site-ului, dacă nu-i așa.

  • @dan_grc, joi, 05.06.2025 18:16

    Nu ai nevoie de 3.0 ca la BMW ca sa te misti decent. Acel motor 1.5 este folosit pe multe modele, chiar si pe Mercedes mai nou. Nu vad care e problema sa folosesti o motorizare fiabila pe o masina. Chair e posibil ca in timp, dupa 6-9 ani, sa arate mai bine in clasamentul TUV decat arata Seria 5 in Germania! Nota 4, stai jos.

  • DanG, joi, 05.06.2025 18:26

    Chiar daca nu vor ajunge in Europa sau vor ajunge cu taxe mari, cu modele de genul mi se pare ca piata din China devine incetul cu incetul inaccesibila pentru producatorii europeni. Chiar daca nu se va apropia de cifrele oficiale, tot mi se pare o oferta prea buna fata de ce ofera nemtii de exemplu. Ce avantaje mai ai cumparand un VW sau Mercedes in afara de nume si poate ceva calitate in plus? Calitate care la VAG cel putin este pe scadere in ultimii ani.

  • @dan_grc, joi, 05.06.2025 18:28

    Chinezii sunt atat de departe, incat germanii par a fi din evul mediu. https://autotech.news/global-and-china-range-extended-electric-vehicle-reev-and-plug-in-hybrid-electric-vehicle-phev-review/ Daca nu se trezesc germanii mai repejor si trec foarte rapid la electrificare, ii lasa chinezii cu chilotii in vine. DIZAL-urile sunt moarte, cu cat realizeaza mai rapid si se adapteaza, cu atat mai usor se vor descurca, altfel ne papa China. https://youtu.be/SFdmMxKcKZI?si=6GbLOVfLoKUN76eV

  • Sorin Prelipceanu, joi, 05.06.2025 18:32

    Cum faci o mașină de dimensiunea unui BMW seria 7 la 15.000 de euro? Nu am idee, dar după apariția articolului, Luca de Meo, John Elkan, Herbert Diess, etc. nu cred că mai dorm liniștiți. Noroc că nu vine în Europa...

  • @dan_grc, joi, 05.06.2025 19:28

    The BMW B38 is a 1.5-liter inline 3-cylinder turbocharged petrol engine, part of BMW's modular engine family. It's known for its compact size, efficiency, and smooth performance, and it's used in various BMW and Mini models like the 1 Series, 2 Series, 3 Series, X1, and Mini Cooper.

  • @Sorinel, joi, 05.06.2025 19:31

    Pai mana de lucru ieftina si fara profit nesimtit. Care crezi ca e marja de profit la BMW-uri? "BMW's profit per car varies. In 2022, BMW generated approximately $8,585 in profit per vehicle sold" "However, BMW models like the high-end XM, X5, and M5 are generally considered among the most profitable due to their premium features and targeted market. " Deci atat timp cat gasesti fraieri destui, faci si profit grosolan.

  • @hateru, joi, 05.06.2025 20:56

    Chinezii sunt foarte departe, ai dreptate, foarte departe la vanzari globale, ei sunt viteji pe piata lor, cu partidul unic in spate, iar desteptii utili ca tine raspandesc acest mit cum ca sunt la ani lumina, cum naiba ba ca ditamai masina sa coste 15k euro ? Inteleg ca producatorii occidentali sunt lacomi si pun adaosuri mari si sunt corupti bla bla, dar ce costuri reale au chinezii cu astfel de pret si sa mai faca si profit ? Voua nu va pute nimic in treaba asta ? Tie in special ar trebui sa-ti puta prostia din tine .

  • Kap, joi, 05.06.2025 21:27

    A dat chinezul petarda: 2100 km autonomie cu 18.000 de dolari. Cu bateria maximă de 19 kWh și declarația optimistă de 120 km autonomie electrică rămân 1980 km autonomie totală. Serios? Captur hibrid cu motor 1.6 și 140 CP în total, reușește să plimbe 1,7t cu 6l consum mediu. Chiar dacă am crede că balena asta de 5m și aproape 1,8t va reuși (cu un motoraș de 1,5 aspirat și un total de 111 CP!) un consum de maxim 6,5%, tot rezultă un rezervor de benzină de circa 130l! Dacă dintr-un comunicat publicitar Geely pot fi înghițite gogoși de genul ”consum mediu 2l/100km”(aici nu iese nici chiar în ciclu chinezesc tras de părul de pe picioare) și autonomie dată ca mai sus, înseamnă c-a murit discernământul, credem orice prostie servită din est și-o luăm după ăia de-au aflat din short-uri cu cine să voteze.

  • Andi, joi, 05.06.2025 22:47

    Chinezii sunt cei mai mari mincinoși și aroganți de pe planetă! De ce mint? Pentru că pot și nimeni nu-i poate trage la răspundere ! De ce sunt aroganți? Pentru că așa vor ei și așa este în genele lor! Am fost în China, la Beijing și asta am simțit, începând cu cel care vinde o mizerie prăjită, pe stradă, până la președintele Chinei toți sunt aroganți ! Și mincinoși !

  • NU, vineri, 06.06.2025 09:17

    @Kap Toyota CHR hibrid are un consum mediu de 4,2-4,5/100km. Si poate chiar mai putin de 4 litri in regim normal de condus la viteze de drum national. La sedanul asta daca pui un rezervor de vreo 70 de litri plus electric te apropii de de ce zic chinezii, cu observatia ca e vorba de CLTC. Oricum exclus 2l/100 km.

  • Kap, vineri, 06.06.2025 09:44

    Toyota Cockroach are puterea ansamblului tot de la 140 CP, la o masă proprie sub 1,5t, la variantele din 2025 am găsit consumuri oficiale între 4,7 și 5,1. Ar trebui rezervor cam de 100l, chiar cu fantasmagoricul consum mediu de 5% (repet, pentru asemenea vapor de 5m). Și cu toate steluțele incluse, consum urban probabil, ciclu chinezesc mai mult la vale, consum electric minim și cine știe ce-au mai ascuns orezarii. Deja devine ca-n bancurile cu lăudăroșii la congres ”mai taie, dă-o naibii de exagerare”.

  • MarS, vineri, 06.06.2025 10:29

    Presupun ca rezervorul de benzina e de vreo 100L? :) Oricum ca dimensiuni e pe la A5

  • Banditos, vineri, 06.06.2025 11:20

    Capturul hibrid nu e chiar cea mai masina de considerat referinta. Dar adevarat ca performantele ciainazariei din aticol par o exagerare cu scopul de atrage atentia cu orice pret.

  • Matei_cel_nou, vineri, 06.06.2025 13:08

    E mereu amuzant sa vezi "suveraniștii" cum vorbesc de "profit nesimțit", care profit e de vreo 4% in cazul VW, 7% la BMW și un superb 0% la Stellantis. Dar na, n-ar mai fi suveraniști dacă și-ar folosi capul ca altceva decât aranjatul pragului de sus.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 06.06.2025 14:49

    Acum a descoperit si AM minunatele gogosi chinezesti care se conduc singure din China pana in Europa cu un plin de benzina si baterie. Umbla basmele astea de ani de zile. Poate peste vre-un an doi descopera si scandalul actual din China in care unii producatori fac orice de la dumping pana la raportari false, trecand prin vanzari fictive si vanatori de clienti pe strada, totul pentru ca mirobolanta piata chinezeasca sa raporteze cresteri fantasmagorice cu orice pret. Deja sunt la al doilea Evergrande in mai putin de 5 ani.

  • @alex cu creier mic, vineri, 06.06.2025 15:22

    Hop și espertu' in China, via tanti Șoșoacă.

  • dan_grc, vineri, 06.06.2025 20:48

    @Matei, vezi că " suveranistii " este unul greu de tot, același cu obsesia Bmw, VW, Dieselgate, profituri nesimțite, practic acaparează mișcarea suveranista, dar paradoxal nu este suveran și când vine vorba de China, mai rămâne sa se plângă și lui Trump că nu există democrație în România.