Noul Ford Tourneo Connect plug-in hybrid: până la 110 km autonomie pur electrică

Publicat joi, 21.03.2024 12:35 de Alexandru Monenciu

Ford Tourneo Connect tocmai a primit o nouă versiune plug-in hybrid. Aceasta poate parcurge până la 110 kilometri în modul pur electric, iar comenzile vor fi deschise în vara acestui an.

Constructorul american de automobile anunță o nouă motorizare pentru modelul Tourneo Connect. Este vorba despre un sistem de propulsie plug-in hybrid, care va putea fi comandat și alături de Grand Tourneo Connect, adică varianta cu 7 locuri.

Noul Ford Tourneo Connect PHEV combină un motor de 1.5 litri, pe benzină, o unitate electrică și o baterie. Ansamblul dezvoltă în total 150 de cai putere și 350 Nm cuplu, livrați prin intermediul unei transmisii automate cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj.

Acumulatorul poate fi încărcat la stații AC de 11 kW, dar și la stații DC cu până la 50 kW.

În modul pur electric, noul Tourneo Connect PHEV poate parcurge până la 110 kilometri. Cel de la volan are la dispoziție 4 moduri de rulare: EV Now, EV Auto, EV Later și EV Reserve.

Americanii de la Ford susțin că sistemul de propulsie plug-in hybrid nu afectează cu nimic volumul de încărcare al portbagajului. Tourneo Connect PHEV oferă până la 2.6 metri cubi, iar Grand Tourneo Connect până la 3.1 metri cubi spațiu de încărcare.

În interior, pasagerii vor regăsi două display-ul de 10 inch fiecare, sistem multimedia SYNC, compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, dar și sisteme de asistență precum Pro Trailer Backup Assist, Intelligent Adaptive Cruise Control cu funcție Stop&Go, Lane-Keeping System și Exit Warning.

Noul Ford Tourneo Connect PHEV este disponibil în 3 niveluri de echipare: Trend, Titanium și Active.

Comenzile vor fi deschise la finalul acestei veri. Livrările sunt programate pentru ultimul trimestru al anului.

via Ford

  • bica, joi, 21.03.2024 15:40

    VW sub acoperire(e produs in colaborare cu ei) :)

  • joe, joi, 21.03.2024 19:31

    Daca nu are pompa de caldura,iarna pentru a incalzi habitaclul anuleaza din start acea autonomie! Sau un ”feon”!

  • Elektrik, joi, 21.03.2024 20:10

    110 km sună foarte bine pentru un PHEV.... dar de ce nu are succes PHEV ??? Încărcare 50 kw? Măcar un 150 kw dacă nu 200-300 kw ar fi fost fantastic. Dar e bine şi aşa pentru început.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 22.03.2024 13:19

    @Electrik "Încărcare 50 kw? Măcar un 150 kw dacă nu 200-300 kw ar fi fost fantastic." Tot fantastic ar fi fost si daca ai fi inteles la modul minimal cum functioneaza bateriile. E bine sa fii entuziast dar e penibil sa propovaduiesti niste lucruri fara o intelegere de baza a ceea ce debitezi. Ca idee, orice baterie are un rating de capacitate de incarcare/descarcare a bateriei care se noteaza de obicei cu litera C. 1C inseamna ca o baterie se poate incarca/descarca intr-o ora cu echivalentul capacitatii ei nominale. Adica o baterie de 10KWh se poate incarca cu o putere de maxim 10kw. C-ul unei baterii depinde foarte mult de chimia bateriei. Bateriile NMC duc fara probleme 4C. bateriile LFP de obicei au in jur de 2C. Depasiri ale ratingurilor se pot face pe perioade scurte in functie de managementul termic al bateriilor dar astea sunt in mare cifrele de referinta. Masina din articol la o autonomie electrica de 110km are probabil o baterie de 20kwh cu vreo 16-17 utilizabili. Daca se incarca cu 50kw inseamna ca are cel mai probabil baterii NMC care in teorie ar permite incarcare de 70-80kw doar ca au limitat la 50 pentru sanatatea bateriei. Ca sa poata fi incarcata la 300kw masina din articol ar fi avut nevoie de o baterie de 80kwh. Pune mana si studiaza daca te pasioneaza un subiect. Entuziasmul nu e suficient.

  • Elektrik, luni, 25.03.2024 14:41

    alex intenţiile tale sunt bune dar informaţiile tale sunt false