Noul Ford Ranger este aici: păstrează un diesel V6 și primește o cutie automată cu 10 rapoarte

Publicat miercuri, 24.11.2021 10:51 de Alexandru Monenciu

Ford a publicat primele imagini și informații despre noua generație Ranger. Pick-up-ul american este "mai inteligent, mai versatil și mai capabil ca oricând", iar în Europa ar putea fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid.

După o lungă campanie de promovare, americanii de la Ford au lansat într-un final noua generație Ranger. Constructorul din Dearborn îl descrie, pe scurt, ca fiind "cel mai inteligent, mai versatil și mai capabil Ranger de până acum."

Din punct de vedere al designului, noul Ford Ranger s-a inspirat de la frații săi, Maverick și F-150. Avem o grilă frontală mai proeminentă, faruri sub forma literei C (tehnologia Matrix LED este opțională), capotă sculptată, stopuri revizuite, spoiler spate redesenat și o benă îmbunătățită.

Deși nu a oferit cifre concrete, Ford susține că spațiul de încărcare a crescut și au fost montate puncte de ancorare suplimentare.

ECRAN CENTRAL DE PÂNĂ LA 12 INCH

Pentru interior, Ford a pregătit un volan nou, materiale mai calitative, instrumentar de bord digital, ecran central de 10.1 sau 12 inch pentru sistemul multimedia SYNC4, modem integrat, bord revizuit, zonă de încărcare wireless pentru telefonul mobil și mai multe spații de depozitare.

În funcție de piață, noua generație Ford Ranger va fi oferită cu trei motorizări turbodiesel, inclusiv una V6 de 3.0 litri. Celălalt agregat diesel are o capacitate cilindrică de 2.0 litri și va fi oferit, fie cu o turbină, fie cu două.

Pentru amatorii propulsoarelor pe benzină, americanii au pregătit unitatea EcoBoost de 2.3 litri. Totodată, clienții vor putea alege o transmisie manuală cu șase trepte, una automată cu același număr de rapoarte și una, tot automată, dar cu 10 trepte.

VERSIUNE PLUG-IN HYBRID PENTRU EUROPA

Șasiul a fost revizuit, iar compartimentul motor este mai încăpător, astfel că noul Ranger este pregătit pentru "tehnologii de propulsie alternativă". Potrivit zvonurilor, în Europa, pick-up-ul va fi oferit inclusiv într-o versiune plug-in hybrid.

Constructorul american oferă, de asemenea, două variante de tracțiune integrală. Pentru un plus de confort, structura suspensiei spate a fost modificată.

Noua generație Ford Ranger va intra în producție anul viitor. Listele de comenzi pentru piața europeană vor fi deschise spre finalul lui 2022, iar primele exemplare vor ajunge în showroom-uri în prima parte a lui 2023.

via Ford

  • Edikkk, miercuri, 24.11.2021 23:30

    Dezastrul Ford.

  • Seriff, joi, 25.11.2021 08:50

    Foarte tare masina, motorul de 3.0 v6 e ce trebuie. Mare avantaj e ca nu are stecher si nu ai nevoie de prize. Asta ar trebui sa apara ca optiune la masini, pe langa faruri led, geamuri electrice, clima, ar trebui mentionat si ''lipsa stecher, poate fi condusa fara griji''.

  • ds, joi, 25.11.2021 09:55

    @AM Am mai zis-o cu ceva vreme în urmă, dacă folosiți termenul de capotă sculptată, măcar puneți ghilimelele de rigoare. Pentru că: "SCULPTÁT2, -Ă, sculptați, -te, adj. Cioplit artistic (în lemn, în marmură) sau modelat (în ghips, în argilă). ♦ Împodobit cu sculpturi; gravat". Sau, mai știi(?), poate chiar o fi sculptată...

  • CCA, joi, 25.11.2021 11:49

    Eu consider pickup-ul și special Fordul, mașina ideala. Trei intr-una: masina de familie-are toate dotările necesare, mașina de serviciu-se conduce ușor și în oraș și trei zile pe săptămână, inclusiv iarna, mașina de evadat în natura ( duce cu brio un cort pe plafon de 3-4 persoane și tratează rulota de 1,5 tone pe orice drum, în orice condiții). Cutia cu 10 viteze o are și acum, de apreciat discurile pe spate, care înlocuiesc tamburii și faptul ca pe lângă cele doua moduri 4x4 din prezent, apare și cel automat, plus selectarea tipului de teren, existent doar pe Raptor.