Noul Ford Mustang GTD, cea mai rapidă mașină americană de serie pe Nurburgring

Publicat marţi, 10.12.2024 14:50 de Tiberiu Safta

Ford Mustang GTD, cea mai puternică versiune a modelului de performanță american, a stabilit un nou record pe Nurburgring Nordschleife. Mai exact, noul model este oficial cea mai rapidă mașină de serie americană pe acest circuit, cu un timp pe tur sub 7 minute.

Cea mai rapidă mașină americană de serie pe legendarul Nurburgring Nordschleife este noul Ford Mustang GTD. Constructorul american tocmai a dezvăluit timpul pe tur al acestui model, de 6 minute și 57.685 secunde. Nu doar că noul Ford Mustang GTD este cel mai rapid model de serie din Statele Unite, dar este și primul model de serie din această țară care coboară sub 7 minute pe tur pe circuitul german.

Ford Mustang GTD este cea mai puternică versiune a actualei generații a modelului de performanță. Sub capota lui Mustang GTD se ascunde un motor V8 de 5.2 litri supraalimentat, care dezvoltă 815 cai putere și care este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj.

Cel mai puternic Mustang de serie primește un pachet aerodinamic foarte agresiv, cu elemente din fibră de carbon, o caroserie mai lată, numeroase prize de aer, un spoiler frontal și un eleron masiv în partea din spate, plus un difuzor aerodinamic de dimensiuni mari. Practic, Mustang GTD este versiunea cea mai apropiată de Mustang GT3, creat special pentru competiții.

La volanul lui Mustang GTD a fost germanul Dirk Muller. Potrivit înregistrărilor oficial, noul model a stabilit al cincilea cel mai rapid tur pentru o mașină sport de serie. Totodată, Mustang GTD este și a 6-a mașină din această clasă care stabilește un tur sub 7 minute.

Ford a pregătit și un mini documentar în care dezvăluie pregătirile pentru stabilirea acestui tur. Clipul poate fi urmărit mai jos.

via Ford

  • Full Onboard Lap, marţi, 10.12.2024 15:23

    https://youtu.be/8AnhxB8Xh6w?feature=shared

  • @Full Onboard Lap, marţi, 10.12.2024 15:40

    varule, ce-ai patit? de ieri esti exaltat peste masura. ti-am zis, nu ne intereseaza cotoarbele lu' fix or repair daily

  • O dilemă moderată, marţi, 10.12.2024 17:19

    De ce au ascuns timp de patru luni aceasta informatie ? .....tocmai din 7 august 2024 ?!? Care-s beneficiile pentru Ford in urma unei astfel de abordari, tocmai Ford sustinand faptul ca au realizat acest timp in conditii suboptime, deci departe de a fi ideale ?

  • TOP TEN (20.832 km), marţi, 10.12.2024 17:30

    Rank Vehicle Driver Time PS / KG 1. Mercedes - AMG One Maro Engel 6:29.09 1063 / 1695 2. Porsche 911 GT2 RS Manthey Racing Lars Kern 6:43.30 700 / 1430 3. AMG GT Black Series Maro Engel 6:48.05 730 / 1637 4. Porsche 911 GT3 RS (992) Jörg Bergmeister 6:49.33 525 / 1480 5. Ford Mustang GTD Dirk Müller 6:57.68 811 / - 6. Porsche 911 GT3 (992) Lars Kern 6:59.93 510 / 1456 7. 718 Cayman GT4 RS Manthey Per.. Jörg Bergmeister 7:03.12 500 / 1445 8. Rimac Nevera unknown 7:05.30 1941 / 2150 9. Taycan Turbo GT Weissach Pack.. Lars Kern 7:07.55 1108 / 2268 10. Porsche 718 Cayman GT4 RS Jörg Bergmeister 7:09.30 500 / 1449

  • Jim Farley - Ford CEO, marţi, 10.12.2024 18:45

    „Suntem mândri să fim primul producător auto american cu o mașină care poate parcurge circuitul Nürburgring în mai puțin de șapte minute, dar nu suntem mulțumiți. Știm că Mustang GTD poate mult mai mult decât atât, așa că vom reveni.”

  • @Jim Farley - Ford CEO, marţi, 10.12.2024 22:46

    ne-ai acrit varutule, esti insistent ca musca la stii tu ce. baga-te in politica, simandicosi din astia ca tine, rotunzi si plini de impresii, sunt la mare cautare. ai avansa mai ceva ca tigaia ta de suflet pe nurburgring.

  • spaclu lu manole, miercuri, 11.12.2024 03:45

    De remarcat ca Ford este singurul producator american in top 10. Zero BMW, zero asiatici. Totusi apar doua electrice :) Deci sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului. Ford o fi avand pacatele lui, dar in lumea stratosferica a performantei de varf, isi are locul lui bine stabilit. Good job GTD. Mi-ar fi placut sa citesc si parerile lui kiro, dar din pacate se pare ca in locul cititorilor documentati pe Automarket.ro, au aparut paduchii ni-no-ni-no, samd. Pacat. Chiar mi-e dor de citit ceva cult. De balacareala buhaiului de peste Prut sunt satul pana la greata. Imi cer scuze fata de Moldovenii adevarati !

  • Andrei, miercuri, 11.12.2024 08:34

    Nu e rau pentru un Diesel.

  • 10 Seconds away from Nirvana, miercuri, 11.12.2024 12:03

    Dirk Muller: „Credeti sau nu, n-am avut niciodată un moment în care am împins mașina la limita sa extrema. ” Având în vedere că Dirk Muller a reușit doar trei tururi cronometrate cu GTD în patru vizite, asta doar din cauza vremii nefavorabile - toate au venit în mai puțin de șapte minute - Ford a confirmat că va mai încerca de cateva ori în 2025 sa-si reevalueze propria performanta.

  • @spaclu, miercuri, 11.12.2024 14:04

    Cititorii aceia documentati de care pomenesti erau, unii dintre ei, atat de radical setati pe ceea ce fusese timp de zeci de ani sadit in mintea lor ca fiind bun, frumos si acceptabil si atat de obtuzi in a intelege ca, in afara bulei lor, mai exista si o alta perspectiva si o alta lume, atat de avida de progres, de nou, de altfel, de non-conformism, incat incepusera sa bata tare la ochi din scorbura in care isi poleiau mesajele si au fost intr-un final demascati. Ok, Swift Sport e o masina buna sa zicem, fiabila, fun to drive, dar nu totul trebuie sa se raporteze la ea si sa ajungem invariabil la concluzia ca doar formatul hot/warm-hatch de segment B e ce trebuie, iar restul nu e bun, doar pentru ca nu se potriveste preferintelor unei anumite persoane. La fel, motorul aspirat e bun, sau a fost bun la vremea lui, dar nu inseamna ca cel turbo, care a ajuns sa domine autoritar prezentul, trebuie aruncat la gunoi. Un motor aspirat sub capota nu e motiv de ridicat o banala Mazda 2 in slavi fata de masini incomensurabil mai agreabile, asta daca permiti mai mult de un criteriu intr-o evaluare. Poate parea incredibil, dar exista si oameni pe lumea asta care prefera sa conduca linistit si discret intr-o masina mai laxa, care nu sunt fericiti in agitatia data de zguduielile unui sofat dinamic intr-o masina mica si rigida, altii merg de regula impreuna cu familia, altii chiar se simt mai impacati stiind ca se ghideaza dupa si respecta normele de circulatie, ca nu degeaba sunt puse acolo, altii, pentru care empatia nu e doar un cuvant abstract, mai au in vedere cand circula pe strazi ca alaturi pe trotuar exista si pietoni care nu apreciaza manifestarile de piloti pe drumuri publice cu riscurile adiacente, noxele sau "muzica" motorului tau turat la 6000 rpm si tot asa... Mai sunt altii care nu sunt "pasionati" la modul cum se autodefinesc "unii" si nu gusta de exemplu mestecatul intr-o cutie manuala. Pasiunea poate imbraca forme variate. Cum isi permit unii sa ii califice cei care conduc automate sau hibride sau electrice ca nu sunt pasionati? Au macar idee ce reprezinta pasiunea pentru acei oameni? Sau musai trebuie sa te infatisezi cu tricoul patat de ulei si sa mirosi a combustibil ca sa meriti eticheta de "pasionat"? Simti pe traseul inel sincro-levier-antebrat-neuron sau macar clamezi ca simti cum au cuplat pinioanele treptei 3, gata esti pasionat, altfel nu. Cu toate ca suntem pe un site auto, sa nu uitam ca pasiunea pentru masini se circumscrie cadrului mai larg al vietii intr-o comunitate, iar radicalismul asta de a privi masina ca pe un drept suprem sau in izolare de efectele pe care le produce nu face bine nimanui si va forta (auto)excluderea "pasionatilor" si a jucariilor lor, lucru care deja se petrece sub ochii nostri, ca efect nedorit al talibanismului lor intr-o lume pragmatica, in care >90-95% isi vede si isi foloseste masina ca pe un bun de consum care ii aduce un beneficiu in viata, beneficiu pe care daca l-ar putea obtine si altfel, ar renunta imediat la povara financiara numita masina. Inca ceva, de final: cum stii ca inca nu-l citesti pe Kiro si in ziua de azi aici pe AM? Omul pornise bine, insa odata ce i s-a dus poleiala de guru si adevarata fata de extremist i-a iesit la iveala, a schimbat macazul si a inceput sa posteze nelogat sub diferite pseudonime (al carui lung sir eu l-am pierdut printre "cifre") de sub care putea musca in voie si arunca cu noroi fara grija ca ar putea strica reputatia cladita cu greu in peste 2000 postari a "documentatului" si "cultului" Kirotractor.

  • Diana Șosoacă, miercuri, 11.12.2024 14:42

    @ spaclu lu manole Este un rezultat onorabil, dar nicidecum remarcabil. Iar Ford stie bine asta. De ce au aparut, TOTAL SUPRINZATOR, tocmai ieri sa ofere galopul lui GTD, mai ales ca insusi Ford sustinea prin octombrie faptul ca au avut parte de vreme nefavorabila si urmeaza sa amane reprezentatia pentru primavara viitoare?!? Chiar crezi ca a fost un cadou intarziat oferit fanilor Ovalului Albastru tocmai de Moș Nicolae ? Au fost nevoiti. Duşmanul nu doarme. Din cauza GM, cu al lor ZR1 Track Edition(+1000 HP), care exerseaza si el prin Muntii Eiffel de ceva vreme, si care, dupa toate probabilitatile, este considerabil superior defunctei generatii, deci: paza buna trece primejdia rea. Ford a oferit publicului tot ce-a putut obtine din vara trecuta si, vreau sa cred, din faza relativ incipienta a tururilor care definesc apogeul reperelor pentru GTD, doar pentru a nu pierde statutul de prima masina de serie americana care poate under7 pe Nordschleife. Cel mai probabil, pe piata US nu-i tocmai un premiu de consolare, ba din contra. Din pacate, Ford ezita si la aceasta ora sa ofere informatii clare despre masa GTD-ului, dar poate ca nu-i tocmai un capitol cu care sa se poata lauda :-)) Pe cale de consecinta, cu atat mai notabil pentru reusita celor de la Ford !

  • spaclu lu manole, joi, 12.12.2024 04:16

    Mai intai de toate, @Diana S, merci pentru detalii. Ca de obicei, la obiect si cu amanunte dincolo de cititorul "mediu", cu alte preocupari si prioritati in viata. Apoi, ca sa-i raspund lui "@spaclu" nu stiu daca as putea acoperi toate unghiurile care se cer lamurite. Ca ai un "beef" cu kiro, este total alegerea ta personala. Ca faptul de a scrie intr-un fel sau altul, sau punctele lui de vedere nu se suprapun, sau se "incontreaza" cu ale tale, este iarasi un fapt de viata. Sunt total de acord ca suzuki swift sau mazda 2 nu sunt nici pe departe repere emblematice in lumea auto. Intre noi vorbind, sunt ferm convins ca lui kiro nu-i pica bine nici faptul ca mie imi plac masinile electrice :):)):) dar ... Asa cum toti avem bune si rele, tot asa trebuie sa invatam sa ne respectam si sa ne acceptam cum suntem. Radicalismul in relatiile umane duce la instrainare, la racirea relatiilor dintre noi si pana la urma la opusul prieteniei adevarate. Si eu am fost radical la viata mea, in multe, si poate mai sunt. Dar am invatat sa imi tin gura din respect pentru alegerile celuilalt si odata cu timpul am invatat, poate cel mai important, sa ma uit in mine insumi si sa caut in mine ceea ce e rau si sa-l indrept. Faptul ca am prieteni pe care ii respect, prieteni care prefera masini din asia, m-au facut sa nu mai comentez la masinile asiatice. Iar partea buna in toate astea este ca parerea mea nu doar ca nu conteaza. Dar am castigat cateva momente trecatoare de viata petrecute intr-o calitate mai buna, fara stres, nervi, ranchiuna sau alte negativitati. Este cel mai trist lucru sa te intalnesti cu prieteni vechi si sa-i vezi consumati de anti-semitism, de teorii distorsionate, de ura religioasa, samd. De multe ori victime ale dezinformarii masive practicate cu o precizie si intensitate ingozitoare in ultimii ani. Ce este cel mai ciudat este ca teoriile astea au o priza uluitoare la romani. Si te intrebi daca chiar asa de rupti de realitate suntem unii dintre noi? Kiro poate avea "intransigenele" lui, dar dincolo de toate, are finetea limbajului si un simt al observatiei in detaliile lumii auto cu mult peste media noastra. Ori asta este cel mai important pe site-ul asta. Nu mai vorbim de inexorabil, sau de mascariciul ni-no-ni-no ca ne intindem dincolo de multe limite. Pe site-ul asta au fost de-a lungul anilor foarte multi care au scris din spatele anonimatului, din varii motive. Unul din cele mai frecvente, este acela, exact cum ai spus, de a jigni, fara a plati consecintele. Este cineva aici cu un simt al umorului extraordinar de puternic, pe care in sinea mea l-am invidiat mereu. Din pacate insa, cineva, tot din umbra jigneste ingrozitor de adanc. Din cauza acestei persoane, Automarket.ro l-a pierdut, intre altii pe Alpine77 cu ceva ani in urma. Alpine77 a fost un alt comentator de la care cu totii am fi avut de invatat enorm in domeniul auto. De la restaurari de modele vechi, secrete de intretinere a masinilor, particularitati ale modelelor mai putin stiute, samd. Toate astea pentru ca anonimul sugubat a gasit ca e amuzant sa se lege de faptul ca era vegetarian si ca-i placea sa faca donatii pentru animale. Ca si cum astea erau crime oribila in lumea pasionatilor auto. Cu totii suntem diferiti si totusi, cei mai multi dintre noi suntem intransigent cu ceilaltii cand gasim la altii aspecte care nu ne convin. Sincer, tu nu ai intepat pe nimeni niciodata din anonimat :):)? Eu am facut-o si asa ceva sper sa n-o mai repet. Nu doar ca am intepat, dar m-am balacarit la maxim prin vara cu "motorul diesel". Gustul amar este o lectie pe care nu vreau s-o mai repet ever. Din "experiente" de genul asa nu iese nimeni castigator niciodata. Ca incheiere, ti-am citit postarea lunga si sunt de acord in totalitate cu ce ai scris. Ti-am intele mesajul si rezonez cu el. Dar in acelasi timp kiro, ramane pentru mine exact ceea ce a fost si pana acum. Un om pe care il respect sincer, cu bune si cu rele. Si oare calea cea mai buna de a schimba pe cineva nu este cumva cu vorba buna? Stiu ca de multe ori nu mai poti schimba pe cineva, mai ales dupa o anumita varsta. Si mai stiu ca din pacate nu functioneaza intotdeauna, dar un om destept te va intelege si nu te va face sa regreti ca ai incercat sau ca ti-ai deschis inima. Pe cand cu un prost iti va rade in nas si va continua absolut neschimbat pe calea prostiei. Peace :)

  • @spaclu, vineri, 13.12.2024 13:03

    Multumesc pentru comentariul lung. Sunt total de acord cu tine. Nu stiam, dar ma bucur sa regasesc sub "spaclu" un cititor vechi, care inca isi aduce aminte de alti vechi care au renuntat intre timp la AM, printre care si Alpine77. Sa tot fie vreo 15 ani de cand citesc AM. Multi au renuntat si din cauza moderarii lipsa din sectiunea de comentarii, atat de mult promisa dar niciodata aplicata, inlocuita in schimb cu metoda brutala a cenzurii. Am tot tras redactia de maneca, sa se implice in moderare, in lipsa careia a inflorit circul si m-am ales mai mereu cenzurat.

  • Diana Șosoacă, duminică, 15.12.2024 18:01

    @spaclu lu manole Am revenit doar pentru a spune ca ma situez considerabil mai jos chiar si decat notiunea de submediocritate. Pentru adevar, am anticipat cu cateva luni in urma un timp cuprins intre 6:45 - 6:50 pentru GTD, deci extrem de indepartat de realitate. Categoric, am avut asteptari mult prea mari de la Ford, care inca nu-i pregatit sa supuna Porsche si Mercedes tocmai pe terenul de joaca al acestora. Chiar cu repartitia maselor care frizeaza perfectiunea, avand la dispozitie aerodinamica activa, chiar cu o valoare considerabila a puterii pe care a avut-o la dispozitie -290 CP in plus fata de GT3 RS-, cu o aderenta mecanica considerabil superioara rivalilor, hiba GTD-ului ramane si la aceasta ora, cel putin in acceptiunea mea, aceeasi cu care se confruntau majoritatea automobilelor americane si-n urma cu jumatate de secol, asta ca sa nu cobor si mai mult in timp, VIRAJELE. Eu aici am observat ca-i realizata diferenta, GT3 RS reusind sa *care* in destule curbe 10-12, poate chiar si peste 15 km/h in plus comparativ cu GTD-ul. Admirabila cutezanta celor de la Ford in a-si propune sa lupte pentru fiecare inch din Nordschleife si sa recidiveze anul viitor, doar ca cele 8 secunde diferenta pan' la Porsche si vreo 9 secunde pan' la acel Benz Black Series reprezinta o cat se poate de veridica eternitate. Un profan dovedit precum subsemnatul se confrunta cu enormul dezavantaj de a fi extrem de usor contrazis/corijat, tocmai de aceea sunt printre primii care permit celor de la Ford sa-mi pulverizeze propriile-mi (actuale) certitudini. https://youtu.be/4zTFo8pJPVQ?si=IYtlz-mf4F6MnViO