Noul Ford Focus: platformă nouă, tehnologii moderne, motorizări revizuite și versiuni Active și Vignale
Ford a prezentat noua generație Focus. Modelul de clasă compactă va fi produs pe o platformă nouă, are motorizări revizuite și tehnologii de conducere autonomă de nivel 2.
Ford a prezentat noua generație Focus. Modelul compact lansat de constructorul american a fost dezvoltat de la zero și introduce o filozofie nouă de design. Noua generație Ford Focus are la bază platforma Ford C2, arhitectură dezvoltată pentru a îmbunătăți performanțele din cadrul testelor de siguranță, dar și pentru a oferi o experiență de condus mult mai plăcută.
Începând cu 1998 (lansarea primei generații Focus), Ford a comercializat peste 16 milioane de exemplare Focus la nivel global, iar americanii au pregătit o serie de modificări consistente pentru a continua povestea de succes a modelului de clasă compactă.
Ovalul Albastru a pus accentul atât pe tehnologiile moderne, dezvoltate special pentru a ușura "munca" șoferului, dar și pe comportamentul mașinii. De asemenea, americanii propun versiuni noi de echipare și motorizări noi.
Noua generație Ford Focus: date esențiale
● Noul Ford Focus va fi disponibil în versiunile hatchback, break și sedan (doar pe anumite piețe). Pentru început, Ovalul Albastru a pregătit patru niveluri de echipare: Trend, Titanium, ST Line și Vignale (premieră). Spre deosebire de vechea generație, noul Focus va fi oferit și în varianta Active. Pentru moment, reprezentanții constructorului american nu vin cu informații despre viitoarele Focus ST și Focus RS.
● Noua generație Focus are un ampatament mai lung cu 53 de milimetri și console mai scurte. Lungimea noului Focus este de 4378 de mm (hatchback), iar lățimea măsoară 1825 de mm. Break-ul este mai lung cu 290 de mm.
● Ford Focus are acum o siluetă sportivă, montanții A sunt repoziționați, iar capota este ceva mai lungă. Grila frontală este și ea mai generoasă, blocurile optice față sunt revizuite, iar stopurile cu tehnologie LED vin cu o semnătură luminoasă nouă. Versiunea Vignale promite o serie de elemente de caroserie cromate și lumini de zi cu o semnătură specifică. Versiunea ST-Line dispune de un kit de caroserie ceva mai agresiv și o gardă la sol mai mică cu 10 mm, în timp ce varianta Active are o gardă la sol mai mare (peste 30 de mm) și elemente suplimentare de protecție.
● La interior, Ford a operat câteva modificări interesante. Americanii au renunțat la o parte dintre butoanele fizice și oferă o serie de materiale noi, plăcute la atingere. Așa cum era normal, Ford oferă o gamă variată de materiale, în funcție de versiunea de echipare aleasă. În cazul lui Vignale, clienții vor găsi inserții din lemn și tapițerie din piele, în timp ce pentru versiunea ST-Line, americanii au pregătit accesorii care imită fibra de carbon și cusături roșii.
● Noua generație Ford Focus oferă tehnologii autonome de nivel 2 din 5. Aceste sisteme au fost grupate sub denumirea de Ford Co-Pilot360 și îmbunătățesc nivelul de protecție în caz de accident, dar și experiența din spatele volanului.
● Americanii au pregătit sistemul Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop&Go. Astfel, vehiculul poate opri complet, sistemul fiind gândit pentru a funcționa în trafic aglomerat. În același timp, sistemul este capabil să pună mașina în mișcare, dacă timpul de așteptare a fost mai mic de 3 secunde. Pentru opriri care depășesc această valoare, șoferul poate apăsa un buton amplasat pe volan sau pedala de accelerație. Sistemul gândit de Ford vine și cu o funcție care menține mașina pe banda de rulare.
● Noul Ford Focus va fi oferit și cu faruri adaptive. Sistemul ajustează automat unghiul și intensitatea luminii, dar este capabil să modifice și direcția fasciculului înainte ca mașina să ajungă în viraj. Anterior, acest tip de sistem se baza pe adaptarea direcției luminilor în funcție de unghiul de bracaj. Acum, sistemul gândit de Ford se bazează pe marcajele și indicatoarele rutiere.
● Pentru prima dată în Europa, Ford introduce și sistemul Head-Up Display. Tehnologia folosită de americani implică un ecran retractabil din policarbonat.
● Pentru ca parcările în locuri înguste să devină și mai simple, Ford introduce noul sistem de parcare Active Park Assist 2. Ford spune că sistemul este capabil să parcheze în spații cu 110 centimetri mai lungi decât mașina și în rampă/pantă de până la 12 grade. Ford a pregătit și un mod denumit Park-out Assist (ieșire automată atunci când mașina a fost parcată paralel).
● Noul generație Focus va fi disponibilă și cu sistemul Pre-collision Assist. Acum, tehnologia este capabilă să recunoască atât pietonii, cât și bicicliștii. În plus, Ford oferă și un sistem de asistență activă de urgență la nivelul direcției, un sistem de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort și un sistem de alertă pentru traficul perpendicular (acum este capabil să frâneze pentru a evita sau limita efectele unei eventuale coliziuni).
● Tot din pachetul tehnologic fac parte camera video pentru mersul cu spatele (unghi de aproape 180 de grade), alertă la intrarea pe sens interzis (disponibil în primă fază doar în Germania, Austria și Elveția) și Ford MyKey (permite posesorilor să programeze o cheie specială dedicată șoferilor tineri). Totodată, Ford introduce și sistemul de frânare post-coliziune care ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare.
● Noua generație Ford Focus va fi disponibilă cu suspensie spate independentă (americanii spun că au îmbunătățit răspunsul acesteia pentru un plus de confort), dar și cu o suspensie spate cu bară de torsiune și cu arcuri speciale (Ford Vectoring Springs) patentate de Ovalul Albastru și lansate în premiră pe Fiesta ST. Această soluție a fost concepută pentru a completa oferta tehnică în cazul versiunilor echipate cu motoarele 1.0 EcoBoost și 1.5 EcoBlue. În plus, Ford oferă pe noua generație Focus și sistemul Continuously Controlled Damping (CCD). În funcție de anumite caracteristici, acest sistem ajustează răspunsul amortizoarelor pentru o ținută de drum mult mai bună. Tehnologia CCD este capabilă să detecteze marginea unei gropi și să ajusteze amortizorul astfel încât roata să nu intre în groapă.
● Noul Focus va fi disponibil cu tehnologia Drive Modes. Aceasta oferă trei moduri de rulare (Normal, Sport și Eco), fiecare având caracteristici speciale pentru răspunsul motorului, accelerație și direcție. În cazul versiunilor echipate cu CCD, tehnologia Drive Modes oferă și modurile Comfort și Eco-Comfort.
● Pentru o experiență de condus mult mai plăcută, Ford introduce sistemele Torque Steer Compensation, Torque Vectoring Control și o variantă revizuită a sistemului de control al stabilității. Noua platformă utilizată de Ford are o rigiditate torsională mai mare cu 20% comparativ cu vechea generație.
● Noul Ford Focus va fi disponibil cu sistemul FordPass Connect. Acesta "transformă" mașina într-un hotspot mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Sistemul oferă și funcție de Live Traffic, iar cu ajutorul aplicației mobile FordPass, clienții au acces la următoarele: localizarea mașinii, statusul mașinii, acces de la distanță pentru sistemul de închidere și pornire de la distanță (doar pe versiunile echipate cu transmisie automată).
● La interior, clienții vor găsi un sistem de încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, sistemul de infotainment SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inch și sistemul audio B&O Play (675 wați și 10 incinte).
● Tot la interior, Ford spune că a îmbunătățit spațiul pentru toți pasagerii. Spre exemplu, spațiul pentru genunchi (pasagerii din spate) este mai mare cu 50 de mm față de generația anterioar, în timp ce spațiul lateral la nivelul umerilor a crescut cu aproape 60 de mm.
● În cazul versiunii break, înălțimea portbagajului a crescut cu 43 de mm, iar lungimea, cu 25 de mm. Volumul maxim oferit de portbagajul lui Focus Wagon este de 1650 de litri (cu scaunele spate rabatate).
● Noua generație Ford Focus va fi disponibilă cu două motorizări pe benzină și două unități diesel.
● Cei care preferă motoarele pe benzină vor putea alege fie unitatea de 1.0 litri EcoBoost (85 CP, 100 CP sau 125 CP), fie noul motor de 1.5 litri EcoBoost (150 CP sau 182 CP). Noile motorizări sunt oferite cu un sistem de dezactivare a unuia dintre cilindri. Când motorul nu se află în sarcină, cum ar fi la rularea la viteze mari pe autostradă, un cilindru este "oprit" pentru ca mașina să consume mai puțin combustibil.
● Cei care vor un motor diesel pot opta fie pentru unitatea 1.5 EcoBlue (95 CP cu 300 Nm sau 120 CP cu 300 Nm), fie pentru propulsorul 2.0 EcoBlue (150 CP și 370 Nm).
● Ford a pregătit o cutie manuală cu șase trepte și o transmisie automată cu opt rapoarte. Aceasta din urmă va putea fi comandată pe următoarele versiuni: 1.0 EcoBoost 125 CP, 1.5 EcoBoost 150 CP, 1.5 EcoBlue 120 CP și 2.0 EcoBlue 150 CP.
● Noua generație Ford Focus va fi asamblată în cadrul uzinei din Saarlouis, Germania. În showroom-urile din România, noua generație Focus ajunge în toamna anului curent.
Foarte Hyundai i30 la design