
Noul Ferrari Elettrica: primele imagini oficiale cu noul model electric
Ferrari a dezvăluit primele detalii oficiale despre primul său model electric de serie din istorie. Noul model se va numi Elettrica și va fi un model cu 4 uși și cu 4 locuri.
După o bună perioadă în care au apărut diverse speculații și imagini spion cu primul său model electric din istorie, Ferrari a dezvăluit oficial primele detalii și fotografii cu cel mai anticipat model al său pentru viitorul apropiat. Noul model electric are de astăzi un nume: Elettrica. Acesta va fi dezvăluit oficial în primăvara lui 2026.
Până atunci, constructorul de la Maranello ne oferă primele detalii tehnice oficiale, dar și imagini cu șasiul, bateria, propulsorul și suspensia viitorului model. Ferrari confirmă că primul său model electric va fi un model cu 4 uși și cu 4 locuri. Practic, noul Elettrica va fi un succesor indirect pentru modelele FF și GTC4Lusso.
UN FERRARI DE 1000 CP
Propulsorul lui Ferrari Elettrica va fi alcătuit din 4 motoare electrice. Împreună, acestea vor dezvolta în total peste 1000 de cai putere, cu funcția Boost activă. Motoarele din față vor livra 285.5 cai putere, în timp ce motoarele care antrenează roțile din spate vor avea 843 de cai putere.
Cu o asemenea configurație, primul Ferrari electric din istorie promite o accelerație de la 0 la 100 km/h realizată în 2.5 secunde și o viteză maximă de 310 km/h. Propulsorul lui Ferrari Elettrica va fi alimentat de către un acumulator cu o capacitate de 122 kWh, care va garanta o autonomie estimată de peste 530 de kilometri.
BATERIE INTEGRATĂ ÎN ȘASIU
Apropo de baterie, aceasta va fi integrată în șasiu și va avea în total nu mai puțin de 210 celule. Acumulatorul va avea 15 module, fiecare cu câte 14 celule. Aceste module vor fi montate între cele două punți, iar 85% dintre ele vor fi montate într-o poziție cât mai joasă cu putință pentru un centru de greutate cât mai jos.
Bateria va avea o densitate de energie de 195 Wh/kg și va integra și propriul său sistem de răcire. Mulțumită unei arhitecturi de 800 de volți, acumulatorul va putea fi reîncărcat cu o putere de până la 350 kW la o stație rapidă.
PUNTE FAȚĂ DECUPLABILĂ
Am menționat mai devreme faptul că Ferrari Elettrica va avea 4 motoare electrice. Evident, de aici rezultă tracțiune integrală, însă aceasta nu va fi permanentă. Asta pentru că, în funcție de modul de rulare ales, puntea din față va putea fi decuplată din a transmite puterea către roți, astfel că Ferrari Elettric va putea să ruleze și cu cele două roți motrice din spate.
Puntea din față va putea fi decuplată la orice viteză, chiar și la viteza maximă de 310 km/h. Tot aici va fi integrat și un invertor de 300 kW și care cântărește doar 9 kilograme.
SUSPENSIE ACTIVĂ NOUĂ
Viitorul Ferrari Elettrica va fi al treilea model de serie al mărcii italiene care va primi o suspensie activă cu un sistem de 48 de volți, după Purosangue și F80. Suspensia va distribui automat forțele de greutate în viraje pe fiecare roată.
Setările suspensiei pot fi schimbate prin butonul rotativ Manettino, care include următoarele moduri de rulare ca: ESC-Off, Ice, Sport, Wet și, în premieră pentru Ferrari, modul Dry.
NOUL BUTON ROTATIV EMANETTINO
Alături de butonul tradițional Manettino, Ferrari Elettrica va avea un al doilea astfel de buton montat în partea stângă a volanului. Acesta se numește eManettino, iar de aici șoferul va putea schimba modurile de rulare în ceea ce privește configurația propulsorului electric.
Primul Ferrari electric va oferi 3 moduri de rulare: Range, Tour și Performance. De asemenea, în spatele volanului vor fi montate două padele pentru a regla nivelul de livrare a puterii și cuplului. Aici vor fi nu mai puțin de 5 niveluri de reglare.
PRIMUL FERRARI CU SUBCADRU SEPARAT
Pentru a reduce vibrațiile și zgomotele percepute în habitaclu, Ferrari Elettrica aduce o premieră absolută pentru marca italiană. Mai exact, modelul electric va avea un subcadru montat separat de șasiu. Mai mult, tot în premieră pentru Ferrari, șasiul și caroseria lui Elettrica vor fi construite din aluminiu reciclat în proporție de 75%.
Chiar dacă va fi electric, noul Ferrari Elettrica promite să ofere un sunet distinct, care va fi redat în formă amplificată. Pentru asta, Ferrari va monta un senzor special care preia vibrațiile mecanice ale componentelor propulsorului și care vor fi amplificate pentru a oferi un sunet unic.
Înainte de a încheia, trebuie să mai știi că Ferrari Elettrica va avea un ampatament de 2960 milimetri și o masă proprie de circa 2300 kilograme. Distribuția maselor va fi de 47% în față și de 53% în spate.
Lansarea lui Ferrari Elettrica va avea loc în 3 etape. În următoarea etapă, Ferrari va dezvălui interiorul noului model la începutul lui 2026.
via Ferrari
Si ei falimentari curand. Electric nu e bun. Au dovedit-o altii.