
Noul Ferrari Amalfi: urmașul lui Roma are un motor V8 mai puternic
Ferrari a dezvăluit oficial noul Amalfi, înlocuitorul direct al lui Roma. Noul model primește un design asemănător cu predecesorul său, precum și un motor V8 care este mai puternic și un interior cu mai multe butoane fizice.
După 6 ani de la momentul lansării lui Ferrari Roma, a venit momentul să facem cunoștință cu succesorul său. Noul model al Calului Cabrat se numește Amalfi, un nume care face trimitere la Coasta Amalfi, una din cele mai populare și spectaculoase destinații turistice din Italia. La prima vedere, noul Ferrari Amalfi este foarte asemănător ca design cu vechiul Roma, însă noutățile cele mai importante sunt sub capotă și în habitaclu.
ELEMENTE INSPIRATE DE ALTE MODELE
Partea frontală a noului Ferrari Amalfi aduce un design nou, care este inspirat de modelele SF90 Stradale și de 12Cilindri. Farurile primesc un aspect nou, fiind mai subțiri decât cele văzute la Roma, iar priza de aer din bara de protecție este și aceasta mai mare și vopsită separat în negru. La vechiul Ferrari Roma, grila era vopsită în culoarea caroseriei.
Și în spate avem un design ușor revizuit, cu un difuzor aerodinamic mai pronunțat și stopuri ascunse în caroserie. Tot aici este vizibil și un eleron activ, care are 3 setări diferite pentru forța de apăsare. Noul model primește jante de 20 de inch, iar odată cu Amalfi, Ferrari lansează noua culoare Verde Costiera.
REVIN BUTOANELE FIZICE
Vechiul Ferrari Roma a fost criticat pentru lipsa de butoane fizice în habitaclu, acestea fiind înlocuite cu comenzi haptice. Ei bine, Ferrari a ascultat de clienții săi și a readus butoanele fizice pentru Amalfi, inclusiv butonul de pornire și oprire a motorului.
Volanul are un aspect nou, iar bordul este digitalizat în întregime. Suprafața digitală este împărțită într-un instrumentar digital de 15.6 inch, un ecran central de 10.25 inch și un ecran pentru pasager de 8.8 inch. Bineînțeles, sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. În consola centrală este prezent și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefon.
V8 DE 640 CP
Sub capota noului Ferrari Amalfi se ascunde același motor V8 bi-turbo de 3.9 litri, dar care dezvoltă acum 640 de cai putere și un cuplu de 760 Nm. Cu alte cuvinte, motorul lui Amalfi este mai puternic cu 20 de cai putere față de Roma. Ferrari a obținut mai multă putere prin montarea unui ax cu came nou și prin reproiectarea blocului motor.
Puterea este transmisă către roțile din spate via o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj. Astfel, performanțele lui Ferrari Amalfi sunt pe măsură. Repriza de accelerație de la 0 la 100 km/h durează 3.3 secunde, iar viteza maximă este de 320 km/h. Cât despre greutate, noul Ferrari Amalfi are o masă proprie de 1470 kilograme.
Printre noutățile tehnice aduse de Ferrari Amalfi se numără și un sistem brake-by-wire nou, precum și o direcție care răspunde și mai rapid. Bineînțeles, noul model primește și o serie de sisteme de siguranță avansate, printre care cruise control adaptiv, frânare de urgență automată și avertizare părăsire bandă, printre altele.
Ferrari nu a anunțat prețurile noului Amalfi până în acest moment și nici nu a confirmat când vor începe livrările noului model.
via Ferrari
Frumoasa masina!