Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km

Publicat joi, 12.12.2024 15:01 de Tiberiu Safta

DS a prezentat oficial noul N°8, un SUV coupe electric de clasă medie. Noul model este noua navă amiral a mărcii franceze și promite o autonomie de până la 750 de kilometri.

După o campanie de promovare relativ scurtă în ultima perioadă, a venit momentul să facem cunoștință cu noul model etalon din gama DS. Mai exact, cel mai nou model al mărcii franceze de mașini premium se numește N°8 și este primul care primește un asemenea nume. Asta pentru că toate modelele mărcii lansate de acum înainte vor avea nume care să înceapă cu N°.

Așa cum am văzut și în timpul campaniei de promovare, noul model este un SUV coupe electric bazat pe arhitectura STLA Medium, dezvoltată de Stellantis pentru mărcile sale. Noul model se anunță a fi unul de lux și promite o serie de inovații atât din punct de vedere estetic, cât și la nivel tehnic.

CAROSERIE AERODINAMICĂ

Încă de la prima vedere vei observa că noul DS N°8 a fost desenat cu un singur scop: acela de a fi cât mai aerodinamic posibil și de a avea un design cât mai ascuțit. Constructorul francez se laudă cu noul model ca fiind unul dintre cele mai aerodinamice modele ale sale, grație unui coeficient aero de numai 0.24 unități.

Partea frontală este mai complexă din punct de vedere estetic. Aici avem, în primul rând, noua grilă acoperită iluminată DS Luminascreen. Această suprafață este iluminată prin LED-uri montate vertical, dar și prin sigla DS iluminată, o premieră pentru un model de serie al mărcii franceze. Apoi, avem farurile LED principale, alcătuite din 3 module și scoase în evidență de 8 LED-uri care iau forma ceasului de mână Clous de Paris.

Luminile laterale montate pe verticală se numesc DS Lightblade și acompaniază farurile principale. Luminile DS Lightblade sunt desenate în forma literei V și sunt integrate în marginile curbate ale barei de protecție.

Pentru prima dată la un model DS, stopurile sunt orientate pe verticală și primesc o semnătură luminoasă cu un aspect tri-dimensional. Stopurile mai sunt desenate și sub forma unui triedru pentru a optimiza fluxul de aer din această zonă.

Paleta de culori a noului DS N°8 include 5 nuanțe diferite: albastru Topaz, gri Palladium, alb Alabaster, sidef Crystal și negru Perla Nera. Bineînțeles, noul model poate fi vopsit într-o schemă two-tone, ce presupune un plafon vopsit în negru, dar și elemente ale capotei și grilei acoperite vopsite tot în negru. Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni de 19, 20 și 21 inch.

Ca dimensiuni, noul DS N°8 are o lungime de 4.82 metri, o lățime de 1.90 metri și o înălțime de 1.58 metri. Ampatamentul are o lungime de 2.90 metri.

INTERIOR FUTURIST

Habitaclul noului DS N°8 propune un design futurist, cu numeroase suprafețe din aluminiu lustruit și oțel inoxidabil. Bordul noului SUV coupe se întinde pe toată lățimea habitaclului pentru a crea o senzație asemănătoare cu cea a unui salon de așteptare, precum și o notă de lux.

Printre primele lucruri care ies în evidență aici este volanul cu 4 spițe desenate în forma literei X și care nu are o formă convențională rotundă. În funcție de echipare, volanul poate fi îmbrăcat în diferite materiale, iar acesta primește și o funcție de încălzire.

Imediat în spatele volanului avem și instrumentarul digital, afișat pe un ecran de 10.25 inch. O parte a instrumentarului este inspirată de aspectul ceasurilor de mână de lux. Imediat lângă instrumentarul digital avem și ecranul central pentru sistemul multimedia, cu diagonală de 16 inch. Acesta afișează și noul sistem de operare al mărcii, DS Iris System 2.0, care poate fi controlat și prin comandă vocală și care integrează inteligență artificială.

Scaunele au un design care asigură un suport lateral sporit, iar acestea primesc și tetiere integrate. În spatele acestor tetiere sunt montate dispozitive de încălzire pentru gât, care sunt iluminate prin sigla DS montată aici. Scaunele din față sunt încălzite și ventilate, iar pentru a completa pachetul, acestea primesc și funcție de masaj. Inclusiv scaunele din spate sunt încălzite și ventilate, însă fără funcție de masaj.

Consola centrală a noului DS N°8 este secționată în două părți pentru a crea iluzia de plutire în aer. Partea superioară integrează toate comenzile importante ale mașinii, inclusiv maneta pentru cutia de viteze, în timp ce partea inferioară ascunde o suprafață mare de depozitare. Tot aici mai avem și două suporturi de pahare detașabile și două porturi USB-C.

Interiorul este completat de un sistem audio Focal cu 14 incinte și de un plafon panoramic cu opacitate reglabilă la atingerea unui buton. Nu în ultimul rând, portbagajul noului DS No8 are o capacitate de 620 de litri.

TREI VARIANTE DE PUTERE

Noul DS N°8 va fi disponibil în 3 variante de putere și cu două baterii diferite. Versiunea de bază FWD primește o baterie de 74 kWh și un propulsor de 230 de cai putere, plus o autonomie de 572 de kilometri. Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.7 secunde și primește tracțiune față.

Urmează apoi versiunea FWD Long Range, cu un motor de 245 de cai putere, alimentat de o baterie mai mare, de 97.2 kWh. În cazul acestei versiuni, autonomia este de 750 de kilometri, iar sprintul de la 0 la 100 km/h durează 7.8 secunde.

Cea mai puternică versiune se numește AWD Long Range și primește tracțiune integrală. În cazul acesta avem un propulsor de 350 de cai putere, alimentat tot de bateria de 97.2 kWh. Autonomia celei mai puternice versiuni este de 686 de kilometri, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este gata în 5.4 secunde.

Indiferent de versiunea aleasă, viteza maximă este limitată electronic la 190 km/h. De asemenea, toate versiunile primesc o funcție de mărire temporară a puterii, de 30, 35, respectiv 25 de cai putere, în ordinea versiunilor descrise mai sus.

Bateriile pot fi încărcate la un curent de maxim 160 kW, iar încărcarea de la 20% la 80% durează 27 de minute. O încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 200 de kilometri. În standard, noul model primește un încărcător de 11 kW, iar ulterior va primi, ca opțiune, și un încărcător de 22 kW. Mai mult, noul model are și funcție de încărcare V2L.

SUSPENSIE CU SCANARE ACTIVĂ

Una din inovațiile tehnice aduse de noul DS N°8 este suspensia cu scanare activă a suprafeței de rulare. Cu ajutorul unei camere video montate în partea superioară a parbrizului, suspensia analizează suprafața de rulare în câteva milisecunde. Informația este transmisă către un computer care acționează pentru fiecare roată.

La final, noul model primește și pachetul de sisteme de asistență DS Drive Assist 2.0. Pachetul include: schimbare semi-automată a benzii, cruise control adaptiv și predictiv, asistent de păstrare a benzii, asistent de schimbare activă a benzilor, avertizare atenție șofer, camere video pentru marșarier și cu vedere de 360 de grade, avertizare trafic încrucișat în spate, asistent pentru condusul cu o singură pedală și un sistem care previne confundarea pedalelor de către șofer.

Deocamdată, DS nu a anunțat prețurile noului N°8. Noul model va fi lansat pe piață la mijlocul lui 2025.

via DS

  • Ovidiu, joi, 12.12.2024 15:37

    Chiar si acest model poate sa nu placa audientei? Oare ce am mai putea sa ne dorim? Zic asta in cazul oamenilor cu bani care vor ceva nou. Ma gandesc ca pretul poate ajunge la nivelul unui seria 3 catre full sau unui seria 5 mai de mijloc asa.

  • Ryce, joi, 12.12.2024 15:48

    Și ce anume îl face un SUV? Pur si simplu forma aia de Dacia 1320 nu il face sa arate ca un SUV

  • MarS, joi, 12.12.2024 16:39

    Oare de ce simt nevoia francezii sa fie ei asa mai altfel? De ex cu linia aia de coupe agresiva? Oare nu era mai practic daca era mai spre un crossover/break? Altfel, fata, interiorul sunt f faine, stopurile spate, volanul e interesant

  • Matei_cel_nou, joi, 12.12.2024 18:42

    Superba! @MarS Scrie în articol: ca sa aibă un coeficient aerodinamic mai bun.

  • Matei_cel_nou, joi, 12.12.2024 18:44

    Preturile sunt anunțate: "Prices for the No 8 in mainland Europe will range from €60,000 to €75,000 (£50,000 to £62,000). However, Autocar understands the model is likely to be priced lower in the UK to compete with rivals – such as the £51,270 BMW i4."

  • Andrei, joi, 12.12.2024 19:16

    Al nu-stiu-catelea model de ''lux'', ''revolutionar'' de la Citroen. Oamenii sunt visatori, ce sa le faci.

  • espertul, joi, 12.12.2024 20:49

    Sublim, probabil va fi sustinut tot din laude pe net, in realitate vor fi mai rare ca Rolls, DS nu are sens economic .

  • Sorin Prelipceanu, joi, 12.12.2024 22:00

    Încet, încet, autonomia nu mai este o problemă. Cel puțin, la modelele scumpe....

  • Matei_cel_nou, vineri, 13.12.2024 00:10

    Un VW Tayron diesel, configurat, e 65000 (lol, la VW plătești extra pentru monitorizarea presiuni în pneuri). La preturile astea ce nu are sens economic e Tayron.

  • Macron, vineri, 13.12.2024 00:30

    Urâtă, mai ales partea frontală.

  • @Matei, vineri, 13.12.2024 07:13

    Băiețaș, până una alta VW este number one în Europa, DS nu este nici number 8, nu este nicăieri, asta este ultima zvâcnire a acestei mărci.

  • ds, vineri, 13.12.2024 09:10

    Concurentul iX, vârful de gamă al bmw, are un cx de 0.25, așa că un coeficient 0.24 sună super bine. De fapt, cam de două ori pe deceniu Citroen scoate modele cu coeficienți aerodinamici buni și foarte buni. În 1970 modelul SM avea cx 0.27 iar în 1989 XM avea 0.28, performanțe repetate în 2004 și 2005 cu C4 - cx 0.28 și C6 cu cx 0.27 sau C4 picasso din 2006 cu cx 0.29.

  • ds, vineri, 13.12.2024 09:18

    @7.13 Compari mere cu pere, flăcău! WV este produce de la autoutilitare până la autoturisme iar DS, introdusă în 2009, a fost până de curând divizia de lux a Citroen. După mintea ta, care ar trebui să aibă vânzări mai mari?

  • pepe, vineri, 13.12.2024 09:40

    @ds O fi avand Cx bun, dar tot urata e. Nu se compara cu ce au fost la vremea lor, DS, CX, XM sau chiar BX

  • Banditos, vineri, 13.12.2024 10:43

    Daca isi permit "non-sensuri-economice" cu vanzari sub ce vinde VW (sic!) inseamna ca sunt niste bani de aruncat pe asa ceva. Mie imi place ca sunt firme care inca "viseaza", fac design gandit pana in cele mai mici amanunte, si afiseaza si altceva decat vesnicele "cutii de pantofi" germane atat de iubite de bastinasii carpato-danubieni. Tragand linie, oferta e atat de diversa incat ma mira cum unii se impiedica de oferta DS.

  • @ds, vineri, 13.12.2024 11:48

    Sunt mere cu mere, autoturisme VW vs DS, care produce tot autoturisme, nu spune nimeni ca trebuie sa vândă milioane, dar negi aiurea ca DS are probleme la vânzări, chiar și cu câteva modele .

  • alex_cu_a_mic, vineri, 13.12.2024 15:19

    Superbeaux. E frumoasa rau. Dar dupa dimensiuni e mai degraba intre seria 3 si 5 deci nici vorba de vreo nava amiral.

  • Andrei, vineri, 13.12.2024 20:25

    Și Bentley, Rolls Royce, Aston au probleme la vânzări, dacă te uiți strict la număr. Dar au profit mare pe fiecare unitate. La contabilitate nu contează numărul de vehicule vândute ci balanta încasări/cheltuieli. DS face mașini pe aceeași platforma cu Peugeot, Opel și altele, costurile de împart. Nu încerc sa spun ca DS o duce bine. E posibil ca No8 și inlocuitoarele pentru 7, 3 și 4 (in ordinea asta) sa fie ultimele modele produse. Vreau sa spun ca nu au nevoie sa vândă multe ca sa iasă pe plus pentru ca profitul pe unitate e mai mare.

  • @andrei, sâmbătă, 14.12.2024 09:36

    Sunteti greu de cap toti, DS nu face nici vanzari, nici profit, asa e mai bine ? Citroen, de unde apartine DS, nu face bani cu DS, de fapt tot grupul Stelantis este plin de marci care nu fac bani, deci ce credeti ca se va intampla pana la urma ? In niciun caz n-o sa va cumparati voi DS, voi va cumparati toate masinile care nu se vand in realitate, voi doar vorbiti, asta este gratis .

  • Elektrikkk, sâmbătă, 14.12.2024 12:18

    Dacă toate maşinile din lume ar fi VW, noi toţi am fi germani și nazişti. DS face maşini extrem de frumoase şi în stilul lor propriu. Nu sunt mare fan, dar când le vezi în realitate, întorci capul admirativ după un DS. Cam toate DS care le-am văzut în realitate arată mai bine ca în poze şi da, altceva, frumoase.

  • Andrei, sâmbătă, 14.12.2024 14:11

    DS e o marca separata de Citroen. Nu cunosc cifrele curente dar la un moment dat DS avea cea mai mare marja de profit din tot grupul Stellantis.