Noul Dodge Charger Daytona electric este aici: 680 CP și 510 km autonomie

Publicat miercuri, 06.03.2024 09:46 de Alexandru Monenciu

Americanii de la Dodge tocmai au publicat primele imagini și informații despre noul Charger. În premieră, acesta a primit și o versiune pur electrică, denumită Charger Daytona, disponibilă momentan în 2 versiuni.

Dodge Charger este un model emblematic pentru industria auto americană, un adevărat muscle car. Dar, așa cum ne-am obișnuit deja, nici măcar un model cu un asemenea renume nu scapă de efectele electrificării.

Constructorul american de automobile, aflat sub umbrela Stellantis, tocmai a dezvăluit noua generație Charger. Vorbim despre un model construit pe o platformă nouă, STLA Large, și care, pentru prima oară în istoria sa de șase decenii, va fi disponibil într-o versiune pur electrică.

Dacă asta nu îi va supăra pe fanii acestui model, atunci următoarele rânduri o vor face cu siguranță. Gama de motorizări nu mai include nicio versiune V8. Mai mult, tracțiunea integrală este standard pentru versiunea electrică, iar modelul va fi disponibil, inițial, cu o caroserie cu două portiere.

Anul viitor, Dodge Charger va putea fi comandat și într-o variantă cu patru portiere. Pentru că, de fapt, noul Charger înlocuiește atât vechiul model cât și modelul Challenger.

Din punct de vedere estetic avem câteva noutăți, cum ar fi banda LED care traversează întreaga parte frontală și capota "scobită" a versiunii electrice. Și partea din spate a primit o bandă LED.

Paleta de culori exterioare include 8 nuanțe: After Dark, Bludicrous, Gri Destroyer, Negru Diamond, Peel Out, Redeye, Triple Nickel și Alb Knuckle. 

Acum că am trecut aceste detalii în revistă, haide să vorbim puțin despre dimensiuni. Ambele variante au același ampatament, de 3.074 milimetri, iar lungimea măsoară 5.248 milimetri. Lățimea a crescut cu 127 milimetri. Versiunea cu zero emisii are o masă proprie de 2.648 kilograme.

DOUĂ VERSIUNI ELECTRICE

Aceasta va fi cunoscută sub denumirea de Charger Daytona. Pentru început, clienții vor avea la dispoziție două versiuni, R/T și Scat Pack, ambele având o arhitectură la 400V și o baterie de 93.9 kWh, capacitate utilă. Ulterior va debuta și o versiune cu arhitectură la 800V.

Noul Dodge Charger Daytona R/T oferă 503 CP și 548 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.8 secunde. De partea cealaltă, Charger Daytona Scat Pack dispune de 680 CP și 850 Nm. În cazul său, repriza 0-100 km/h durează 3.4 secunde.

Toate aceste valori sunt valabile doar atunci când cel de la volan apasă butonul Power Shot, care deblochează un surplus de 40 CP pentru 15 secunde.

Dacă prima versiune are o viteză maximă de 216 km/h, cea de-a doua poate atinge 221 km/h. Și autonomia este diferită: 510 kilometri pentru R/T și 418 kilometri pentru Scat Pack.

La o priză rapidă, de 350 kW, repriza 5-80% durează 32.5 minute.

SUNET ARTIFICIAL DE MOTOR V8

Ambele versiuni vor beneficia de tehnologia Fratzonic Chambered Exhaust, un generator de sunet artificial care imită sunetul unui motor V8. Charger Daytona R/T este echipat cu jante de 18 inch, iar Charger Daytona Scat Pack cu jante de 20 de inch.

Pentru interior, Dodge a pregătit un display central de 12.3 inch, pe care rulează sistemul multimedia Uconnect 5. În cazul versiunii R/T, acesta vine în compania unui ecran de 10.25 inch pentru instrumentarul de bord digital, sau de 16 inch dacă optezi pentru versiunea Scat Pack.

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Tapițeria din material textil și piele ecologică este standard, dar, opțional, este disponibilă și o tapițerie din piele Nappa. Portbagajul are un volum de încărcare de până la 1.090 de litri. În față este disponibil, de asemenea, un portbagaj (frunk) de 42.5 litri.

Așa cum spuneam, din 2025, noul Dodge Charger va putea fi comandat și alături de motorizări termice, dar fără V8. Este vorba despre unități de 3.0 litri, turbo, cu șase cilindri în linie, care vor dezvolta 426 CP și 558 CP.

Dodge nu a oferit mai multe detalii despre cele două versiuni convenționale ale noului Charger.

Revenind la Charger Daytona, versiunea R/T va oferi cinci moduri de rulare: Auto, Eco, Sport, Wet/Snow și Track. Charger Daytona Scat Pack plusează cu Donut Mode și Drift Mode.

Tot pentru versiunea Scat Pack, Dodge a pregătit un pachet Track. Acesta include discuri de frână Brembo, de 16 inch, amortizoare adaptive, roți mai late pe puntea spate și un sistem de telemetrie, cu cameră video, pentru ieșirile pe circuit.

Noul Dodge Charger Daytona, pur electric așadar, va debuta pe piață în toamna acestui an.

via Dodge

  • Omu’, miercuri, 06.03.2024 11:45

    Tavares a omorât încă un brand cu istorie…

  • LR, miercuri, 06.03.2024 16:35

    Iar a înnebunit lupul!

  • Catalin, miercuri, 06.03.2024 22:59

    In seara asta am văzut un blogger pe YouTube care prezenta parcări pline de termice la 60-70mii dolari care zac pline de praf la dealerii din Arizona: Jeep, Dodge, camionete. Preturi super-umflate. Când vii și oferi modele echivalente dar electrice, la ce sa te aștepți?

  • pipo, joi, 07.03.2024 20:59

    E greu sa faci ceva mai frumos! Bravo lor ca au reușit sa păstreze identitatea vizuala a modelelor precedente Challenger / Charger. Este inconfundabila linia și la fel de superba rămâne. Despre motorizari...alta data, mai trebuie încă digerat.

  • Clique, duminică, 10.03.2024 09:30

    Din păcate nu mai poate fi numit cu adevărat un muscle car... doar carcasa ce a rămas, în rest....