Noul Cadillac Escalade IQL: cel mai lung Escalade din istorie are o lungime de 5.8 metri

Publicat miercuri, 05.03.2025 16:52 de Tiberiu Safta

Cadillac a prezentat oficial noul Escalade IQL, o variantă alungită a electricului Escalade IQ. Noul IQL este cel mai lung Escalade de serie din istorie, grație unei lungimi de peste 5.8 metri.

Constructorul american de mașini de lux tocmai a dezvăluit cel mai mare Cadillac Escalade de serie din istorie. Noul model este botezat Escalade IQL și este o variantă alungită a lui Escalade IQ, versiunea pur electrică a SUV-ului de lux.

Prin comparație cu varianta obișnuită, noul Escalade IQL este mai lung cu 107 milimetri, ceea ce face ca lungimea totală să fie de 5803 milimetri. Noul model este mai lung inclusiv decât versiunea cu motoare termice Escalade ESV, fiind mai lung cu 38 milimetri. În ciuda dimensiunilor mai mari, ampatamentul rămâne la aceleași dimensiuni, cu o lungime de 3460 milimetri.

Datorită caroseriei alungite, pasagerii din al treilea rând de scaune au acum și mai mult spațiu. Practic, spațiul din zona picioarelor a crescut de la 820 milimetri până la 932 milimetri. De asemenea, ocupanții din spate beneficiază și de un spațiu mai mare cu 25 milimetri deasupra capului.

Bineînțeles, portbagajul a fost mărit și el, până la o capacitate de 3546 litri, prin comparație cu 3375 litri la un Escalade IQ obișnuit.

Singurele modificări vizuale aduse la exterior, pe lângă alungire, sun reprezentate de montanții C și D cu un design nou. În locul unui panou sunt montate acum geamuri laterale mari imediat după portierele din spate. De asemenea, extremitatea părții din spate este acum desenată mai drept și renunță la design-ul oblic prezent la varianta cu ampatament obișnuit.

La fel ca Escalade IQ, noul Escalade IQL primește jante de 24 inch și un portbagaj frontal de 345 litri. Noul model va fi disponibil în 4 linii de echipare, iar dotările includ sistemul de conducere autonomă Super Cruise, un sistem audio AKG Studio cu 21 de incinte și un ecran panoramic de 55 inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia, printre multe altele.

Propulsia este realizată de două motoare electrice care dezvoltă împreună 760 de cai putere și un cuplu de 1063 Nm. De aici rezultă un sprint de la 0 la 96 km/h în 4.7 secunde. Bateria de 205 kWh garantează o autonomie de 740 kilometri.

Producția noului Cadillac Escalade IQL va începe la jumătatea acestui an.

via Cadillac

  • zarnesteanu, miercuri, 05.03.2025 17:22

    Masina e un monstru. Doar bateria cantareste 1300kg, iar masina are 4.5 tone. Performantele sunt foarte bune dar ... pana unde se impinge nebunia asta? Roti de 24"? De acord, la pretul masinii de peste 170k, cauciucurile nu mai sunt o problema, dar pentru omul de rand asa ceva e intangibil. Din fericire, platforma asta e impartita cu Chevy Silverado EV care vine "doar" la 70k. In Europa nu se vorbeste prea mult despre masinile americane, dar in ultima vreme GM lanseaza model dupa model electric si trebuie sa recunosc ca sunt exceptionale. Arata cum trebuie, au performante de top iar preturile sunt foarte accesibile. Cadillac are deja 3 modele EV pe piata, al patrulea e pe teava, iar Chevy la SUV mici si medii are deja veteranul Bolt, iar mai nou Equinox si Blazer, care sunt foarte laudate si abordabile ca pret. Platforma electrica Ultium e foarte reusita si cel mai important este ca preturile sunt decente, tinand cont de inflatie.

  • Dutz, miercuri, 05.03.2025 17:37

    Una să scoți EV-uri în SUA și alta să le vinzi. Blazer EV, mai mult stau liniile decât produc. La fel și la Cadillac. Modelul de față este o inepție, un camion numa bun de dus 2 copii la grădiniță. Toate aceste modele care se lansează acuma sunt o consecință a deciziilor luate în urmă cu 2-3 ani, dar vânzările sunt mult sub așteptări.

  • dan_grc, miercuri, 05.03.2025 18:13

    Sa lăsăm asta, știrea este că @zarnasteanu a revenit, cred ca sunt niște ani :) .

  • zarnesteanu, miercuri, 05.03.2025 18:40

    @Dutz, foarte adevarat. Degeaba sunt reusite si laudate daca nu se vand. Deocamdata piata e inca reticenta la masinile electrice, total de acord, iar derapajele lui musk din ultima vreme vor afecta vanzarile Tesla in viitorul apropiat. Din punctul meu de vedere, ca om de rand, GM si implicit Chevrolet, e intre foarte foarte putinii pe piata la ora actuala care inspira incredere si vin la un pret accesibil. Si nu doar atat, dar calitatea materialelor si asamblarii e foarte buna. As zice ca abia in ultimii ani au inceput sa-si revina, acolo unde trebuiau sa fie de fapt de la bun inceput. @Dan, merci tare mult. Mi-ar place sa mai intru pe-aici dar din pacate timpul e foarte limitat. Pe langa asta, doctorandul in nesimtire, suporter de putin si de masini electrice m-au facut s-o raresc considerabil pe site-ul asta. E tot mai greu sa distingi intre un cititor onest si inundatia de nesimtire ruseasca nu doar aici, ci peste tot pe internet. E mai bine sa te concentrezi pe ceea ce poti controla in viata si sa lasi nebunia din capul dezaxatilor sa treaca departe de tine. Daca ii ignori total, iti dai seama foarte repede ca iti revii la normal cu echilibrul interior si ai o calitate a vietii net superioara. Toate cele bune !!

  • George Simion, miercuri, 05.03.2025 22:09

    mai mare, mai manelistic! ar trebui sa nu mai platim nici o taxa pana nu se interzic toate masinile mari inutile.

  • @zarnescu, miercuri, 05.03.2025 22:13

    deci esti sorosist si plin de propagande dizelistice? zi macar ce masina ai, sa ne inveselim nitel.

    Dutz, miercuri, 05.03.2025 23:37

    Ai scăpat din țarc? Hai fuga înapoi ;)