Noul BMW Seria 2 Gran Coupe: motorizare diesel mild-hybrid și până la 300 CP

Publicat miercuri, 16.10.2024 11:16 de Tiberiu Safta

BMW a prezentat oficial noua generație Seria 2 Gran Coupe. Noul model primește un design nou la exterior și interior, precum și o serie de dotări noi și motoare mild-hybrid cu până la 300 de cai putere.

A venit momentul să facem cunoștință cu cea de-a doua generație a lui BMW Seria 2 Gran Coupe. La prima vedere, noul sedan de dimensiuni compacte propune un design deja cunoscut. Asta pentru că noul model aduce o parte frontală identică la nivel vizual cu cea văzută la noua generație Seria 1, lansată mai devreme în acest an.

DIMENSIUNI MAI MARI

Astfel, noul BMW Seria 2 Gran Coupe primește faruri cu un design nou și cu o semnătură luminoasă nouă, precum și o grilă dublă mai lată și o bară de protecție redesenată. Față de vechiul model, noua Seria 2 Gran Coupe este mai lungă cu 20 de milimetri și mai înaltă cu 25 de milimetri. Ca dimensiuni, noul model măsoară 4546 milimetri în lungime, 1800 milimetri în lățime și 1445 milimetri în înălțime. De asemenea, ampatamentul noii generații este lung de 2670 milimetri.

În standard, noul BMW Seria 2 Gran Coupe primește faruri LED și jante de 17 inch. La momentul lansării, noul model este disponibil în 4 versiuni: 218d Gran Coupe, 220 Gran Coupe, 220d Gran Coupe și M235 xDrive Gran Coupe. În cazul versiunii de top M235, aceasta primește jante de 18 inch în standard și o suspensie adaptivă M, disponibilă ca opțiune pentru celelalte versiuni.

Tot opțional sunt disponibile și farurile adaptive LED Matrix. Din martie 2025, va fi disponibilă și opțiunea BMW Iconic Glow pentru o grilă iluminată. Paleta de culori include două nuanțe solide, 7 nuanțe metalizate și 4 culori BMW Individual. Plafonul poate fi vopsit într-o nuanță contrastantă de negru pentru o aparență two-tone.

INTERIOR FĂRĂ PIELE

La interior, noul BMW Seria 2 Gran Coupe renunță la piele în favoarea unor materiale ecologice, în standard. Ca opțiune, este disponibilă tapițeria Veganza în combinație cu alcantara pentru scaunele standard. BMW oferă opțional alte două tipuri de scaune: sport și M. Scaunele sport sunt îmbrăcate în Econeer, iar acestea pot fi dotate și cu o funcție de masaj.

De cealaltă parte, scaunele sport M fac parte din noul pachet M Sport Package și pot fi dotate cu un suport lombar. Indiferent de scaunele alese, toate primesc funcție de încălzire și reglare electrică. Volanul standard poate fi înlocuit cu unul M Sport, care aduce padele de schimbare a treptelor.

La fel ca aproape toate modelele din gama curentă, noua Seria 2 Gran Coupe primește ecranul curbat BMW Curved Display pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Acesta din urmă integrează noul sistem de operare BMW OS 9. Inclus în pachetul standard este BMW Live Cockpit Plus, cu navigație pe bază cloud.

Pentru noul model, BMW oferă două pachete opționale cu numeroase dotări. Pachetul Innovation aduce BMW Live Cockpit Professional, cu heads-up display și cu realitate augmentată. Cu același pachet primești și Parking Assistant Plus.

De cealaltă parte, pachetul Premium include o tavă de încărcare wireless pentru telefon, acces fără cheie, proiectarea siglei mărcii pe asfalt cu lumina venită de la oglinzile laterale, faruri LED adaptive și o oglindă retrovizoare cu funcție anti-orbire automată. Alte dotări opționale sunt: climă automată pe două zone, un plafon panoramic din sticlă și un sistem audio Harman Kardon.

Portbagajul noului model are o capacitate de 430 litri pentru versiunile 218d și M235, respectiv de 360 litri pentru 220 și 220d.

DOUĂ MOTORIZĂRI DIESEL

Așa cum spuneam, noul BMW Seria 2 Gran Coupe este disponibil cu 4 motorizări. Versiunea de bază 218d Gran Coupe primește un motor diesel de 150 de cai putere. Urmează apoi versiunea 220d Gran Coupe, cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți și 163 de cai putere. Pe lângă cele două motoare diesel, avem și un motor pe benzină mild-hybrid de 170 de cai putere pentru versiunea 220 Gran Coupe.

Cea mai puternică versiune, M235 xDrive Gran Coupe primește un motor cu 4 cilindri de 300 de cai putere. Cu acest motor, noul model are nevoie de 4.9 secunde pentru a atinge 100 km/h. Versiunea de top poate fi dotată și cu pachetul M Technology Package, care aduce elemente din materiale mai ușoare, jante forjate de 19 inch și un sistem de frânare M.

Indiferent de motorizarea aleasă, noul BMW Seria 2 Gran Coupe este disponibil exclusiv cu o cutie automată Steptronic cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj.

În ceea ce privește sistemele de asistență, noul model vine în standard cu următoarele: Driving Assistant cu avertizare coliziuni frontale, avertizare părăsire bandă, avertizare ieșire, informare limită de viteză și asistent de parcare care include un asistent pentru marșarier. Opțional, sunt disponibile un asistent pentru controlul volanului și al benzii, asistent automat pentru limita de viteză, cruise control activ cu funcție stop & go și Parking Assistant Professional.

BMW nu a anunțat prețurile noii Seria 2 Gran Coupe. Lansarea pe piață va avea loc în martie 2025, iar modelul va fi produs în Germania, la uzina de la Leipzig.

via BMW

  • dan_grc, miercuri, 16.10.2024 11:59

    Nu ma omor după acest model, atât prima generație cât și noua apariție, sedan cu tracțiune față nu sună bine pentru un Bmw, dar oferta de motorizări este ce trebuie, ca tot se pun întrebări despre diesel, unde este dieselul ? Hibride care vor crește vânzările hibridelor non plug-in, ca și mild tot acolo intra, diesel și benzină .

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.10.2024 12:04

    Arata fix precum Kia Stinger.

  • ds, miercuri, 16.10.2024 12:17

    wtf, butonul de volum al difuzoarelor este pe consola, pe bune? Măcar de ar fi pus un potențiometru rotativ mai mare sub display, dacă tot trebuie să iei mâna de pe volan ca să umbli la volum.

  • @dan_grc, miercuri, 16.10.2024 12:37

    Salivezi la diesel-ul ala :)) Dacă strângi la pușculiță in 10-12 ani e al tău.

  • @ds, miercuri, 16.10.2024 13:35

    Butonul de volum este acolo la multe alte masini: la multe Audi, la multe Mazda, la Alfa Romeo Giulia si Stelvio. Mie mi se pare mai ergonomic, nu te intinzi dupa el cum o faci la seria 3 de exemplu, unde este sub ecranul central, in dreptul barei de shortcut-uri

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.10.2024 13:38

    Tot mai ergonomic e pe volan sau în spatele volanului, pe un satelit.

  • ds, miercuri, 16.10.2024 13:50

    @13.35 Până și Logan -ul are satelit pe coloana volanului. In niciun caz nu este mai ergonomic pe consolă, unde mai ai și alte comenzi, și va trebui să -l cauți cu privirea. Adică ai head up display cu realitate augmentată pentru a-ți fi comod, dar cauți butonul de volum...

  • ., miercuri, 16.10.2024 14:24

    Nu-ti mai bate capul cu ds-trusu este un hater de 2 lei.

  • Flo, miercuri, 16.10.2024 14:31

    Pt matei cel invechit,gentile alea costa cit un stinger

  • LVMH, miercuri, 16.10.2024 14:44

    @Flo Gențile sunt la noi, BMW oferă doar jante.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.10.2024 14:53

    PWC, socheres merundo? Ai venit să-ți faci norma de hândel în drum?

  • @Matei, miercuri, 16.10.2024 15:02

    Pai tastele de volum sunt si pe volan si la BMW. Enervant e ca nu e si tasta de mute, la Alfa Romeo de exemplu ai rotita pe volan, care se poate apasa pt mute. La BMW trebuie sa te intinzi pe consola centrala sau sa dai volumul la minim de pe volan

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.10.2024 15:34

    La a mea e un satelit dedicat pentru media. Are volum, mut, pot schimba melodiile, playlist etc. Are câteva butoane și o rotiță. Dacă e ceva ce nu-mi place e ca volumul e pe butoane dar playlist-ul e pe rotiță. As fi preferat invers. Și merge atât cu sistemul infomedia standard dar și cu apple car play și android auto, Spotify sau Tidal.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 16.10.2024 15:57

    Sa mor dac-am stiut pana azi ca exista asa model, Seria 2 Grand Coupe. No, daca Seria 2 are 4.5m, seria 3 cat o mai avea?

  • Quandt Family, miercuri, 16.10.2024 16:11

    @alex_cu_a_mic Stai liniştit, modelele noastre nu se canibalizează.

  • Dutz, miercuri, 16.10.2024 17:04

    Poi are pe volan, cel de pe consola este pentru pasagerul din dreapta și este o idee foarte bună, mie nu-mi place să fiu DJ în mașină. Vrea pasagerul să dea mai tare mai încet, next, repeat… feel free ;). BMW a avut la toate serile declinări coupe sau GT (nu-i mare diferență), cu schimbarea numelui de la o serie la alta etc. o harababură zic eu. Pe un 5 GT am a avut plăcerea să-l folosesc câteva săptămâni, era imens!!! Nu mi-a plăcut în mod special exteriorul (partea spate), dar la interior a fost ceva special. Dacă nu greșesc era pe platforma seriei 7 la fel și 4 GT pe platforma seriei 5.

  • dany, miercuri, 16.10.2024 22:00

    urata masina

  • Cah_hatzu, joi, 17.10.2024 04:44

    Benve dizal=baba cu silicoane

  • Trilulilu, joi, 17.10.2024 06:18

    "La interior, noul BMW Seria 2 Gran Coupe renunță la piele în favoarea unor materiale ecologice, în standard." - Asta-i scoasă din puțul gândirii, cum ziceau cei de la Cațavencu

  • Ovidiu, joi, 17.10.2024 08:02

    Se supara careva pe mine daca spun ca nu-mi place la design?

  • Banditos, joi, 17.10.2024 09:58

    Decupajele unghiulare sunt ca nuca'n perete. Nu au nicio legatura cu restul masinii, pe exterior. Sa zicem ca ideea de muchii se regaseste pe bord. Dar, la fel,au facut niste alegeri indoielnice in materie de design. Tragand linie nu poti spune ca e o masina frumoasa, nici macar interesanta.