Noul BMW M3 CS Touring: cea mai puternică versiune a lui M3 Touring are 550 CP
BMW a prezentat oficial noul M3 CS Touring, o versiune și mai puternică a lui M3 Touring. Noul model primește un motor mai puternic, de 550 de cai putere, precum și alte numeroase modificări specifice vizuale și tehnice.
A venit momentul să facem cunoștință cu cea mai puternică versiune a lui BMW M3 Touring. Pentru prima dată în istorie, emblema CS, care este prescurtarea de la Competition Sport, este acum prezentă și pe varianta break a modelului de performanță de clasă medie. Noul BMW M3 CS Touring apare la doi ani după lansarea lui M3 CS pentru varianta Sedan.
ELEMENTE DIN FIBRĂ DE CARBON
Față de un M3 Touring obișnuit, noua versiune CS va putea fi ușor de recunoscut datorită noilor elemente vizuale și aerodinamice prezente la exterior. Pentru această versiune, bavarezii se folosesc de plastic ranforsat din fibră de carbon. Mai multe elemente ale caroseriei, cum ar fi capota, spoiler-ul frontal, prizele de aer, capacele oglinzilor și difuzorul aerodinamic sunt confecționate din acest material ușor.
Datorită utilizării acestui material, noul BMW M3 CS Touring este cu 15 kilograme mai ușor decât versiunea obișnuită a lui M3 Touring.
Tot la exterior avem și jante cu un design exclusiv, care măsoară 19 inch în față, respectiv 20 de inch în spate. În spatele lor sunt prezente etriere vopsite în roșu sau în negru pentru frânele M Compound. Opțional, există și frâne din carbon ceramică, iar acestea primesc etriere ce pot fi vopsite în roșu sau în auriu mat.
Paleta de culori a noului model de performanță include 4 nuanțe: verde British Racing, albastru Laguna Seca, alb Frozen Solid și negru metalizat Sapphire. Indiferent de culoarea aleasă, plafonul și eleronul sunt vopsite în negru lucios pentru un aspect contrastant. În jurul eleronului există și un contur vopsit în roșu, specific noului M3 CS Touring.
Și în habitaclu avem numeroase elemente din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Materialul este prezent la padelele pentru schimbarea treptelor de viteză, la consola centrală și la ornamentele decorative. Scaunele M Carbon de tip scoică sunt standard pentru noul M3 CS Touring, iar acestea sunt reglabile electric și încălzite. Ele sunt îmbrăcate în piele Merino neagră în combinație cu roșu și mai primesc și o emblemă CS iluminată.
Volanul este îmbrăcat în alcantara și aplatizat în partea inferioară. Pentru o notă mai dinamică, avem și un marcaj roșu cusut în partea superioară la poziția orei 12.
La fel ca la M3 Touring, noua versiune CS primește ecranul curbat BMW Curved Display, care afișează instrumentarul digital pe o suprafață de 12.3 inch și sistemul multimedia pe o suprafață de 14.9 inch. Pe acest ecran este afișată versiunea 8.5 a sistemului de operare BMW OS. Deasupra instrumentarului digital sunt prezente și luminile M Shift Lights pentru schimbarea treptelor de viteză.
MOTOR DE 550 DE CAI PUTERE
Sub capota noului BMW M3 CS Touring regăsim un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, bi-turbo, de 550 de cai putere. Cu alte cuvinte, noua versiune CS are un plus de 20 de cai putere față de motorul văzut la M3 Touring Competition.
Sprintul de la 0 la 100 km/h este gata în 3.5 secunde, repriza de la 0 la 200 km/h durează 11.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 300 km/h. Puterea este transmisă către toate roțile prin sistemul de tracțiune integrală M xDrive, iar motorul este cuplat exclusiv la cutia automată Steptronic cu 8 trepte.
Pe lângă motorul mai puternic, alte noutăți aduse de BMW M3 CS Touring sunt o evacuare nouă cu terminații vopsite în negru mat, un șasiu mai rigid, o suspensie adaptivă cu setări specifice și un diferențial activ pentru puntea din spate.
Livrările noului BMW M3 CS Touring vor începe din martie, iar producția va fi una limitată.
via BMW
Care-i explicatia pentru care multe dintre poze sunt realizate la Bathurst ? Australia este o piata atat de importanta pentru un astfel de produs?