Noul BMW iX1, complet electric: 313 cai putere și până la 438 de kilometri autonomie

Publicat joi, 02.06.2022 15:48 de Alexandru Monenciu

Noua generație BMW X1 va fi disponibilă, în Europa, și într-o versiune pur electrică. Denumită comercial iX1, aceasta va fi echipată cu 2 motoare electrice și va putea parcurge până la 438 de kilometri cu un plin de energie.

În urmă cu scurt timp, constructorul bavarez de automobile a publicat primele informații și imagini cu noua generație X1. Pe Bătrânul Continent, SUV-ul va putea fi comandat și într-o versiune pur electrică, denumită oficial iX1.

Aceasta va fi disponibilă într-o singură versiune și anume iX1 xDrive30. BMW o descrie ca fiind " prima mașină electrică cu tracțiune integrală introdusă de brand în segmentul compact premium."

Modelul bavarez este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte (deci tracțiune integrală). Acestea dezvoltă împreună 313 cai putere și 494 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.7 secunde. Viteza maximă ajunge la 180 km/h.

Din pachet mai face parte și o baterie cu capacitatea de 64.7 kWh. Autonomia declarată de producător este între 413 și 438 de kilometri, potrivit ciclului WLTP.

La o stație rapidă, de până la 130 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 29 de minute. O așteptare de 10 minute este suficientă pentru 120 de kilometri autonomie.

Din punct de vedere estetic, noul BMW iX1 este identic cu versiunile echipate cu motoare termice, cu câteva excepții. Cele mai notabile sunt accentele albastre, specifice modelelor cu emblema "i" de la BMW.

via BMW

  • Dan Voiculescu, joi, 02.06.2022 16:19

    Bravo BMW. Așa mai merge. Celelalte motorizări trebuiau de mult puse la naftalină.

  • Mihai, vineri, 03.06.2022 06:00

    Pai daca BMW tot scoate pe banda rulanta electrice, se mai merita sa pastreze si motoarele termice inca vreo 20-30 de ani asa cum declarau? Sau au fost doar gogosi? Dar ei nu au cazut ca nu se cauta si nu se vand masinile electrice? De ce produc atatea modele, cand oamenii chiar nu sunt interesati? Si inca ceva: daca le limiteaza la 180 km/h, pierd 99% din clienti :)) Asa au patit si cei de la Volvo cand au pus aceeasi limita :))

  • ACE - Craiova, vineri, 03.06.2022 07:56

    Personal sunt putin dezamagit de valoarea autonomiei (sub 500 km) - atunci cand modelul lor iX ofera autonomii de 425-566-630 km WLTP. In rest masina e chiar O.K.: - portbagaj de 490 litri pentru versiunea pur electrica si - GARDA LA SOL 20,5 cm (chiar este un SUV veritabil si nu un crossover!) Sa vedem si preturile! MULT SUCCES BMW!!!

  • Moldovean, vineri, 03.06.2022 09:07

    Voi vorbiți de motor când probabil cel mai important aspect e că a reușit și BMW să facă un model nou care să nu arate ca un porc mistreț :)) Serios acum, văd că pot face și mașini care să arate mai bine cu noua filosofie de design, spre deosebire de actualul Seria 4 sau noile Seria 7 și X7.

  • Moldovean, vineri, 03.06.2022 09:10

    Ah, și tocmai ce a renunțat și Dacia la stilul vechi de mânere de la uși că, iată, au revenit la modă :)) Deja cam toate BMW-uri le preiau, Porsche a readoptat și el stilul ăsta, VW le-a pus pe ID.4 (și VW nu a avut vreodată stilul ăsta de mânere, parcă doar pe VW Apollo care era de fapt un Ford Escort cu siglă VW în Brazilia).

  • dan_grc, vineri, 03.06.2022 09:40

    @ Moldovan Asta este strategia lor de design, nu că nu mai pot face mașini arătoase, cele care asigură volume mai mari arată mai cuminte, mai conservator .

  • Y, vineri, 03.06.2022 11:40

    O baterie ceva mai puternica s-ar fi putut preta - poate (in viitor) vor echipa modelul si cu una de 75 kWh sau 80 kWh.

  • Mircea Badea, vineri, 03.06.2022 12:13

    si totusi, ce sa faci cu un suv? zici ca e plin de padurari...

  • Gheorghe, vineri, 03.06.2022 13:49

    BMW hai` cu pretul la 40.000 Euro si se vinde ca painea calda....

  • alex_cu_a_mic, vineri, 03.06.2022 15:47

    @Gheorghe Vise taica. Versiunea cu motor termic incepe la 44k. Asta electrica n-o scapa mai jos de 60k.