Noul Bentley Continental GT Supersports: în premieră, două roți motrice

Publicat vineri, 14.11.2025 11:30 de Tiberiu Safta

Bentley a prezentat oficial noul Continental GT Supersports. Cea mai nouă versiune a modelului de performanță este prima din istoria modelului care primește o configurație cu două roți motrice.

Constructorul britanic a dezvăluit cea mai așteptată versiune a lui Continental GT. Modelul de performanță este produs încă din 2003, însă toate versiunile produse până astăzi primesc doar tracțiune integrală. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Continental GT Supersports. Sau, cu alte cuvinte, prima versiune a lui Continental GT cu propulsie.

Pentru prima dată în cazul lui Continental GT, puterea este transmisă către roțile din spate de către un motor V8 de 4.0 litri, bi-turbo, care dezvoltă 666 de cai putere și un cuplu de 800 Nm. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj. Astfel, noul Continental GT Supersports sprintează de la 0 la 100 km/h în 3.7 secunde și atinge o viteză maximă de 310 km/h.

Cea mai nouă versiune a lui Continental GT primește o caroserie presărată cu elemente aerodinamice pentru un aspect mai agresiv. Astfel, Continental GT Supersports are acum o bară nouă în față, cu cel mai mare spoiler frontal montat vreodată pe un model de serie Bentley. De asemenea, avem elemente aerodinamice, praguri laterale, un difuzor aerodinamic și un eleron din fibră de carbon. Inclusiv plafonul are acum un panou realizat din acest material ușor.

Jantele de 22 de inch sunt dezvoltate de specialiștii de la Manthey Racing, iar mașina mai primește și o evacuare Akrapovic din titan. Opțional, jantele pot fi încălțate în anvelopele de performanță Pirelli Trofeo RS.

Datorită noului pachet aerodinamic, noul Bentley Continental GT Supersports generează o forță de apăsare mai mare cu 300 de kilograme comparativ cu Continental GT Speed. De asemenea, mașina are acum o masă proprie mai mică de 2000 de kilograme.

În interior, scaunele din spate au fost eliminate pentru a face loc unei suprafețe din fibră de carbon îmbrăcat în piele. Scaunul șoferului și cel al pasagerului sunt montate mai jos în podea și au o susținere laterală îmbunătățită. Peste tot în habitaclu sunt prezente elemente din fibră de carbon, piele și microfibră Dinamica.

Alte noutăți aduse de Bentley Continental GT Supersports se numără: roți spate mai late cu 16 milimetri, diferențial electronic cu alunecare limitată, sistem de vectorizare a cuplului și roți spate viratoare.

Noul Bentley Continental GT Supersports va fi produs în doar 500 de exemplare. Primele exemplare vor fi livrate abia din 2027.

via Bentley

  • Wolf Rausch, vineri, 14.11.2025 14:16

    Oare cu motor în 3 pistoane când or face!?