Noul Audi R8 a renunţat la motorul V8 şi la cutia manuală din cauza cererii scăzute
Audi susţine că a renunţat să ofere şi un motor V8 pe noua generaţie R8 pentru că cererea s-a dovedit a fi foarte mică. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu transmisia manuală.
Una dintre cele mai populare apariţii prezentate în cadrul Salonului Auto de la Geneva, noua generaţie Audi R8 a fost prezentată publicului alături de un singur motor şi nu două, ca în cazul vechiului model. Noul Audi R8 vine alături de un motor V10 şi renunţă la folosirea vechiului V8.
Heinz Hollerweger, şeful diviziei sportive Quattro a lămurit acest mister privind opţiunile de propulsie. Oficialul susţine că soluţia unui motor V8 care să asigure intrarea în gamă a fost abandonată pentru că nu era profitabilă. Spre uimirea departamentului de marketing, vechea generaţie s-a vândut mai bine cu motorul V10. Hollerweger declară că publicul nu era interesat de motorul V8, în ciuda preţului accesibil şi a eficienţei mai bune.
Din acelaşi motiv a fost abandonată şi cutia manuală care echipa vechea generaţie R8. Audi a considerat că cererile pentru o cutie manuală au fost prea mici pentru a perpetua disponibilitatea ei şi în cazul noului R8.
În plus, Hollerweger susţine că performanţele cutiei automate cu dublu ambreiaj pe circuit au fost net superioare. Iarăşi un motiv ca transmisia manuală să nu fie pe placul clienţilor.