Noul Audi A7 Sportback a avut un frate în 1977: 100 C2 Avant

Publicat miercuri, 28.07.2010 12:14 de Cornel Șocariciu

Audi 100 C2 Avant poate fi considerat părintele actualului A7 Sportback. Modelul a fost produs în anii 80 şi poate fi considerat primul coupe cu patru uşi Audi.

Audi A7 Sportback, proaspătul membru al constructorului din Ingolstadt, nu este primul model din segmentul mediu superior al coupe-urilor cu patru usi pe care germanii l-au produs. Acum mai bine de 30 de ani, constructorul german a mai cochetat cu ideea unui coupe cu patru uşi, atunci când Audi a prezentat modelul 100 C2 Avant.

Acest lucru se întâmpla înainte ca producătorul auto să folosească titulatura de Avant pentru versiunile break ale modelelor sale, lucru care s-a întâmplat începând cu anul 1982, atunci când debuta pe piaţa auto cea de-a treia generaţie a lui Audi 100. Audi 100 C2 Avant şi-a făcut debutul în anul 1977 şi a fost comercializat în două versiuni ale caroseriei, una cu două uşi şi cealaltă, mai apropiată de design-ul lui A7 Sportback, cu patru uşi.

"Este un hatchback caracterizat de un spate alungit care se va încadra în segmental mediu superior. Datorită posibilităţilor multiple de utilizare, acest break cu patru uşi şi cu scaunele din spate separate va deveni un best-seller în anii ce vor urma", declarau în 1977 oficialii constructorului din Ingolstadt.

Via | Automedia

  • Florin, miercuri, 28.07.2010 12:47
    Audi

    Frumoasa masina din imaginea 4, Audi 100 Coupé S .

  • mircea1380, miercuri, 28.07.2010 13:28
    @Automarket

    Daca mai citeati si comentariile de la articole, ati fi fost mai rapizi decat colegii de la Automedia...

  • wolfram, miercuri, 28.07.2010 15:01

    ha ah ..,coupe cu patru usi,... si Dacia a avut un coupe cu ptru usi in anii 90:Dacia Liberta .............

  • valy_budascu, miercuri, 28.07.2010 15:24
    Sportback

    Da...Totusi acest tip de masina a fost consacrat in trecut de citroen prin celebrele sale modele. Iar de curand a fost folosit la scara mare si de Renault pe modelul Laguna, si tot de Citroen pe C6. Ideea este (ca si in cazul monovolumelor mari) ca aceasta forma este mult mai apreciata acum decat in trecut.

  • Victor, miercuri, 28.07.2010 16:14
    coupe cu 4 usi

    Ce mai tampenie si la coupe-urile astea cu 4 usi =)))),toti producatorii premium s au apucat sa faca limuzine cu haion si le prezinta ca mari realizari in materie de design =)),si toti astia incearca sa fie originali fata de Mercedes CLS da nu ii ajuta capu sa faca si ei masini in genu asta asa ca trantesc tot felu de BMW 5 GT sau Audi A7 mai bine dracu sa faca si ei masini in genu lu CLS asa cum este Passat CC s au Hyundai Sonata(i40),modelul lansat in 2009 care arata incantator

  • Hadouken, miercuri, 28.07.2010 18:26

    daca trotineta i40 arata incantator si a7 nu, inseamna ca nu prea intelegi tu cum e cu masinile astea... mai bine ramai la tricotat

  • Florin, miercuri, 28.07.2010 22:56
    i40

    i40 are un design mai proaspat decat acest celebru A7, probabil la asta se referea Victor.Amandoua arata foarte bine, fiecare pe filosofia lui de design, Hyundai cu linii tipic japoneze, Audi cu linii tipic germane...la alegerea fiecaruia.Oricum amandoua modelele promit mult.Ma astept insa la viitoare modele Audi ceva mai spectaculoase... Toate cele bune

  • Florin, miercuri, 28.07.2010 22:59
    PARDON

    inainte sa sariti cu gura, tin sa rectific ce am spus mai sus cand ma refeream la liniile japoneze. Stiu foarte bine ca Hyundai sunt coreeni dar formele nu difera mult in zona aceea, din cauza asta am zis japoneze.Merg cam pe acelasi principiu (a se vedea modele Toyota made in Japan, seamana mult cu noile Hyundai-uri)