
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
Audi tocmai a prezentat oficial noua generație A6 Sedan cu motoare termice. Noul model este cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice, grație unui coeficient aerodinamic de numai 0.23.
După ce am asistat la debutul noii generații A6 Avant, acum a venit momentul să facem cunoștință și cu noul Audi A6 Sedan, în versiunea cu motoare termice. Numele său este unul impropriu, deoarece noul model de clasă executive nu este o berlină obișnuită, ci este de fapt un notchback.
Datorită formei caroseriei, cu numeroase forme rotunde și suprafețe optimizate aerodinamic, noua generație A6 Sedan este cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice din istorie.
Partea frontală este identică din punct de vedere estetic cu cea văzută la A6 Avant. Și în acest caz avem faruri full-LED subțiri și o grilă Singleframe de dimensiuni mari, plus două prize de aer montate în marginile barei de protecție. În spate, stopurile sunt la fel de subțiri și sunt unite printr-o bandă LED, iar aici avem și un difuzor discret pentru o notă de sportivitate.
Pentru a fi cât mai aerodinamic, Audi a decis să reintroducă mânerele ascunse în portiere. Jantele au dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch, în funcție de echiparea aleasă și în funcție de preferințe.
Față de generația precedentă, noul Audi A6 Sedan este mai lung cu 60 de milimetri pentru și mai mult spațiu în habitaclu. Ampatamentul măsoară 2927 milimetri.
Interiorul noului Audi A6 Sedan este absolut identic cu cel al variantei Avant. Aici avem o suprafață curbată care integrează un ecran panoramic ce afișează instrumentarul digital și sistemul multimedia. Instrumentarul este afișat pe un ecran de 11.9 inch, în timp ce sistemul multimedia MMI se întinde pe un display de 14.5 inch. Opțional, pasagerul din față poate avea un ecran separat, de 10.9 inch. Tot opțional este disponibil și un head-up display.
Portbagajul noului model are o capacitate de până la 492 litri.
MOTOR DIESEL MILD-HYBRID
La fel ca în cazul variantei Avant, noul A6 Sedan primește două motorizări care integrează noul sistem de electrificare MHEV Plus al mărcii germane. Intrarea în gamă se face cu un motor pe benzină pur termic, de 2.0 litri care dezvoltă 204 cai putere. Lista de motorizări mai include o unitate diesel, tot de 2.0 litri și 204 cai putere, precum și un propulsor V6 pe benzină de 3.0 litri și 367 cai putere. Acestea două din urmă sunt electrificate.
Cu sistemul MHEV Plus, șoferul are la dispoziție un plus de 24 de cai putere și 230 Nm atunci când pleacă lansat sau intră în depășire. Noul model poate să ruleze pur electric în ambuteiaje, la viteză mică sau atunci când șoferul încetinește înainte de intrarea în localități. De asemenea, parcările și manevrările la viteze foarte mici sunt realizate doar electric. Atunci când șoferul ridică piciorul de pe accelerație, sistemul MHEV Plus recuperează până la 25 kW de energie.
Cu privire la performanțe, Audi A6 Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.2 secunde cu motorul pe benzină de 2.0 litri. Dacă alegi motorul diesel, repriza de accelerație durează 6.9 secunde, iar cu motorul cel mai puternic, de 367 cai putere, Audi A6 Sedan are nevoie de 4.7 secunde pentru a atinge 100 km/h. Viteza maximă este de 250 km/h pentru versiunea cu motor V6, respectiv de 244 km/h pentru celelalte două motorizări.
Ca dotări opționale, noul Audi A6 Sedan poate fi dotat cu suspensie pneumatică și cu un sistem de direcție integrală. Dacă alegi suspensia pneumatică, garda la sol va fi mai joasă cu 20 milimetri în modul de rulare normal. Modul dinamic coboară garda la sol cu încă 10 milimetri.
START DE LA 55.500 EURO
Pe piața din Germania, noul Audi A6 Sedan va putea fi comandat de la jumătatea lunii aprilie. Prețul de pornire în această țară este de 55.500 euro. Livrările vor începe abia din vară.
via Audi
Iata ca Audi a reusit, din nou, ceea ce altii pot doar nutri. Răsfățul vizual.