
Noul Alpine A390: 470 CP pentru cea mai puternică versiune și 555 km autonomie
Francezii de la Alpine au prezentat oficial noul A390. Disponibil în două versiuni, acesta oferă până la 470 de cai putere și o autonomie cuprinsă între 520 și 555 de kilometri, în funcție de versiunea aleasă.
În toamna anului trecut, francezii de la Alpine au prezentat conceptul A390_β .Acesta a evoluat acum într-un model de serie, un SUV compact, cu alură de coupe, care a păstrat, în mare, aceeași rețetă.
FRATE DE PLATFORMĂ CU MEGANE E-TECH
Așadar, noul Alpine A390 este dezvoltat pe platforma AmpR Medium, la fel ca Renault Megane E-Tech, Scenic E-Tech și Nissan Ariya. Are o lungime de 4.615 mm, o lățime de 1.885 mm, o înălțime de 1.532 mm și un ampatament de 2.708 milimetri. Garda la sol măsoară 152 milimetri.
Așa cum spuneam, versiunea de serie nu s-a îndepărtat foarte mult de conceptul care a anunțat-o, dar, așa cum era de așteptat, mai multe detalii estetice au fost cumințite. Chiar și așa, forma aerodinamică a caroseriei a fost păstrată.
Din punct de vedere estetic, avem un plafon plonjat, benzi LED pentru blocurile de lumini din față și din spate, o semnătură luminoasă proprie și jante de 20 sau de 21 de inch. Nu lipsesc protecțiile din plastic, de la nivelul aripilor, pentru un plus de robustețe.
De vreme ce sunt dezvoltate pe aceeași platformă, habitaclul seamănă destul de mult cu cel al lui Megane E-Tech. Instrumentarul de bord digital măsoară 12.3 inch, iar display-ul central al sistemului multimedia are 12 inch. Există, desigur, și elemente specifice mărcii Alpine.
Volanul, consola centrală, scaunele Sabelt îmbrăcate în piele Nappa, toate poartă semnătura mărcii de performanță. Opțional, clienții pot bifa un sistem audio Devialet cu 13 incinte. Apropo, portbagajul are un volum de încărcare de 532 de litri.
DOUĂ VERSIUNI, CU PÂNĂ LA 470 DE CAI PUTERE
Noul Alpine A390 este disponibil în două versiuni: GT și GTS. Ambele sunt echipate cu 3 motoare electrice, adică unul pe puntea față și două pe spate. Versiunea GT oferă 400 CP, iar cea de-a doua 470 CP și 808 Nm cuplu maxim.
Dacă prima atinge 100 de km/h în 4.8 secunde și o viteză maximă de 200 km/h, cea de-a doua are nevoie de 3.9 secunde până la 100 de km/h, iar viteza de top este de 220 km/h.
Ambele versiuni utilizează o baterie de 89 kWh, care poate fi încărcată rapid cu până la 190 kW. Astfel, repriza 15-80% durează mai puțin de 25 de minute. Cu jante de 20 de inch, autonomia este de 555 kilometri, sau 520 km dacă sunt bifate jantele de 21 de inch.
Pompa de căldură este oferită încă din standard, la fel și sistemul Active Torque Vectoring. Cel de la volan are la dispoziție și o funcție Overtake, care îi dă un surplus de putere pentru o perioadă de 10 secunde.
Comenzile pentru noul Alpine A390 vor fi deschise în al patrulea trimestru al anului. Mașina va fi produsă în Franța, la uzina din Dieppe, iar prețurile vor varia între 65.000 și 75.000 de euro.
via Alpine
bordul...bordul ala strica absolut toata munca depusa pentru restul masinii