Noua variantă de Master Plan de Transporturi transformă Sibiu-Piteşti în autostradă
Reprezentanţii Guvernului României au prezentat o nouă variantă a Master Planului de Transporturi. Aceasta prevede ca traseul Piteşti - Sibiu să fie autostradă încă de la inaugurare.
Guvernul României a schimbat din nou planul de transporturi şi a stabilit ca Piteşti – Sibiu să fie autostradă încă de la inaugurare, titrează Hot News. Din păcate, momentul inaugurării acestei autostrăzi este încă neclar pentru autorităţi, deoarece finanţarea pentru tronsonul respectiv nu este încă stabilită, iar guvernanţii vor să refacă Studiul de Fezabilitate şi apoi vor fi nevoiţi să organizeze licitaţii pentru stabilirea constructorului. Având în vedere complexitatea proiectului şi birocraţia în care s-au împotmolit lucrările de acest gen în ultimii 25 de ani, proiectul autostrăzii Piteşti – Sibiu ar putea fi finalizat abia după anul 2020.
Până atunci, guvernanţii şi-au propus să includă o a treia bandă pe sens pe DN7 şi DN1 pentru a uşura circulaţia în anumite zone aglomerate. Vorbim despre construcţii care vor demara în 2015 şi vor include o bandă suplimentară pe anumite secţiuni ale lui DN7, traseul care străbate Valea Oltului, pentru a putea facilita depăşirile. Această bandă va fi amplasată astfel încât să beneficieze de ea atât şoferii care circulă înspre Sibiu, cât şi şoferii care vin dinspre Sibiu, existând un plan de construcţie de secţiuni alternative care să includă trei benzi de mers pe Valea Oltului în măsura în care spaţiul este suficient pentru acest lucru.
Totodată, reprezentanţii Guvernului României au anunţat că vor lua o decizie finală alături de câştigătorii licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov până în data de 15 februarie 2015. La acea dată va fi stabilit definitiv dacă actualul câştigător al licitaţiei va putea să înceapă lucrările sau dacă se va organiza o nouă licitaţie pentru acel tronson de autostradă. Tot în cursul anului 2015, autorităţile promit lărgirea DN1 la trei benzi acolo unde este posibil acest lucru pentru fluidizarea circulaţiei şi construirea unei rute alternative ”DN 1V Câmpina – Săcele”. Aceasta din urmă este în stadiul de pregătire a documentaţiei pentru licitaţia privind proiectarea şi execuţia lucrărilor.
Cu ăsta sunt oarecum de acord. Arată a ce trebuie. Acum să vedem ce și cât vor face că de promisiuni și vorbe suntem sătui.