Noua Toyota RAV4 este aici: pentru prima dată, exclusiv cu motoare hibride în Europa

Publicat miercuri, 21.05.2025 10:52 de Tiberiu Safta

Toyota tocmai a dezvăluit noua generație RAV4, prima care este oferită în Europa doar cu motorizări hibride. Noul model japonez aduce 4 motorizări noi, precum și noua linie de echipare GR Sport.

După ce am asistat la mai multe imagini sugestive în ultimele două săptămâni, Toyota a dezvăluit oficial noua generație RAV4. Unul dintre cele mai populare modele ale mărcii japoneze, lucru dovedit de faptul că s-au vândut peste 15 milioane de exemplare la nivel mondial de la introducerea primei generații, urmează să fie disponibil în Europa pentru prima dată doar cu motorizări hibride. De asemenea, noua generație RAV4 este primul model al mărcii care introduce noul sistem software Arene, care va fi prezent și la alte modele.

DESIGN MAI ASCUȚIT ȘI MAI ROBUST

Față de generația anterioară, noua Toyota RAV4 primește un design apropiat de celelalte SUV-uri ale sale. Acest limbaj de design curent este caracterizat de numeroase suprafețe ascuțite și puternic sculptate mai ales în zona portierelor și barelor de protecție.

Farurile au un design complet nou, fiind desenate sub forma literei C. Grila frontală integrată în bara de protecție are forma unor faguri de miere, în timp ce în spate sunt prezente stopuri noi, mai subțiri și cu o semnătură luminoasă nouă. Plafonul este vopsit într-o culoare contrastantă neagră, iar jantele pot fi vopsite și acestea în negru.

VERSIUNE GR SPORT

În premieră, Toyota RAV4 primește acum echiparea GR Sport, care aduce numeroase elemente de design exclusive, precum și modificări tehnice specifice. De exemplu, anvelopele sunt mai late cu 20 de milimetri față de cele ale versiunii obișnuite. Suspensia spate este mai rigidă, iar servodirecția este și aceasta optimizată pentru un comportament mai dinamic.

Grila frontală este mai mare și aduce un design diferit față de versiunea obișnuită. Jantele de 20 de inch sunt vopsite în negru și au un design exclusiv. Noutăți specifice sunt vizibile și în habitaclu, acolo unde sunt prezente numeroase accente roșii sub forma unor cusături. Doar pentru versiunea GR Sport, scaunele sunt îmbrăcate în piele în combinație cu alcantara.

NOUL SISTEM SOFTWARE ARENE

Noua generație Toyota RAV4 introduce în premieră noul sistem software Arene. Acesta controlează atât afișajul multimedia al mașinii, cât și sistemele de siguranță avansate Toyota T-Mate și cele include într-un nou pachet Toyota Safety Sense.

Afișajul instrumentarului este un ecran digital cu diagonală de 12.3 inch, în timp ce ecranul central pentru sistemul multimedia măsoară 12.9 inch. Unele funcții ale mașinii, precum reglarea temperaturii în habitaclu, volumul radio și altele pot fi schimbate și cu ajutorul unui nou sistem de asistență vocală.

EXCLUSIV CU MOTOARE HIBRIDE

În Europa, noua generație Toyota RAV4 va fi disponibilă cu două tipuri de motorizări: hibrid simplu și hibrid cu încărcare la priză. Pentru fiecare motorizare sunt oferite câte două versiuni, una cu tracțiune față, cealaltă cu tracțiune integrală.

Intrarea în gamă se face cu o versiune cu motor hibrid simplu și cu tracțiune față. Toyota nu a dezvăluit multe detalii tehnice despre acest propulsor, însă cunoaștem că, în cazul de față, acest agregat dezvoltă 183 de cai putere. Dacă alegi tracțiunea integrală, vei avea 191 de cai putere.

Cât despre versiunile cu motor hibrid plug-in, acestea dezvoltă 268 de cai putere pentru versiunea cu tracțiune față, respectiv 304 cai putere pentru cea cu tracțiune integrală. Cea mai puternică versiune a lui RAV4 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5.8 secunde.

Versiunile PHEV ale noului RAV4 sunt alimentate cu o baterie de 22.7 kWh, ceea ce asigură o autonomie de 100 de kilometri în modul de rulare pur electric. La un încărcător de 50 kW, bateria poate fi încărcată de la 10% la 80% în 30 de minute. Noul model vine și cu un încărcător AC de 11 kW, care este de 3 ori mai rapid față de generația anterioară și care poate încărca bateria în circa 3 ore.

NOI SISTEME DE SIGURANȚĂ

Pentru prima dată, Toyota RAV4 primește un sistem de avertizare pentru trafic încrucișat în față. Noul model mai vine la pachet cu un sistem nou de monitorizare a unghiului mort, care include un indicator de apropiere a unui alt vehicul care vine din spate.

De asemenea, noul model primește un cruise control adaptiv, cu asistent automat pentru schimbarea benzilor, un nou sistem de pre-coliziune și o funcție de parcare automată de la distanță. Bineînțeles, există și o cameră video cu vedere panoramică pentru parcarea manuală și care are un afișaj 3D.

Deocamdată, Toyota nu a anunțat prețurile noului RAV4 pe piața europeană.

via Toyota

  • Antony, miercuri, 21.05.2025 11:06

    Moderna, cu un design din ce in ce mai angular, dar omogen si placut. Eu o consider reusita si cred ca aduce destul de mult cu principalul concurent, actualul CR-V (ambele bestsellere apreciate peste tot in lume).

  • Banditos, miercuri, 21.05.2025 11:17

    CR-V-ul e mai fin. Spatele actualului RAV imi aduce aminte de spatele lui Nissan X-Trail (in opinia mea cel mai frumos din clasa) inca rumeg pozele....probabil ca realitatea e darnica. N-as zice ca ma incanta ceea ce vad

  • bravos, miercuri, 21.05.2025 11:32

    183 sau 268 de cai pentru tractiune fata . o nebunie!

  • @bravos, miercuri, 21.05.2025 12:06

    dupa o demonstratie atat de riguroasa din partea unui expert ca @bravos, toyota nu are de ales decat sa se intoarca rusinata la plansa de proiectare.

  • tot Ghiorghi, miercuri, 21.05.2025 12:23

    Pacat ca nu va fi disponibila versiunea Woodland de pe piata americana

  • nsrei, miercuri, 21.05.2025 12:46

    japii de la toyoda au inebunit. probabil pretul va incepe de pe la 50 de mii oh dar stai 50 de mii de euro are orice roman dai 2mii avans si restul leasing in 48 de luni Asa ai o masina noua si fiabila nu ca alea second hand aduse din germania si conduse de batranei pana la piata, farmacie sau biserica

  • Statisticianu', miercuri, 21.05.2025 12:49

    @bravos Pentru ce-ai ramas ca la dentist ? Actuala generatie Corolla Touring ofera in abordarea FWD nu doar 183 CP, ci 196 CP din 2.0L Hybrid. @bravos, pune burta pe carte!

  • @Nsrei invidiosul, miercuri, 21.05.2025 13:06

    ai o obsesie cu preturile. chiar 50k de-ar fi, unde e problema? n-a zis nimeni ca trebuie sa fie accesibila oricarui roman, de parca si mare piata auto ar fi romania, ce sa zic. hai miorlaie si de porsche si lamborghini ca nu sunt pentru orice roman. ramane cum am stabilit la articolul despre posibila fuziune toyota-nissan: iti iese indivia prin toti porii, fa ceva, trateaza-te undeva, dar departe de forumul asta, ca ne-ai acrit.

  • M, miercuri, 21.05.2025 13:08

    Cel mai urat, brut si boring bord din clasa sa. Si nu numai...

  • nsrei, miercuri, 21.05.2025 14:12

    aide ma ca nu ma m luat de preturile la urus, bentley sau lambo. Alea da inteleg ca sa fie scumpe. dar toyoda s a cam aruncat cu preturile. Pai o toyota corolaa cross este vreo 40 de mii. Clar asta incepe de la 50 de mii. Nu s tocmai bani pe care i are orice roman, asta e. Strugurii sunt acri, ma intorc la Fordul meu vechi de zece ani. Poate candva imi voi permite si eu una, peste vreo 5 ani.