Noua Toyota Corolla Cross, dedicată publicului european: motor hibrid cu 199 CP și versiune cu tracțiune integrală

Publicat vineri, 03.12.2021 10:54 de Alexandru Monenciu

Toyota a publicat primele imagini și informații despre noua Corolla Cross, dedicată publicului european. Livrările vor începe în toamna anului viitor.

În vara anului trecut, Toyota a lansat noua Corolla Cross pe piața din Thailanda. De atunci, modelul nipon, poziționat între CH-R și RAV4, a ajuns pe mai multe piețe, inclusiv în Statele Unite ale Americii. Acum, "versiunea SUV a compactei Corolla" a debutat și în Europa.

Noua Toyota Corolla Cross are o lungime de 4.46 metri, o lățime de 1.85 metri, 1.62 metri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 2.64 metri. Din punct de vedere estetic, nu sunt diferențe majore comparativ cu modelele destinate celorlalte piețe.

Habitaclul, însă, a fost "europenizat" și vine cu echipamente ceva mai sofisticate. Spre exemplu, avem un instrumentar de bord digital, cu display de 12.3 inch (cel de SUA are ecran de 7 inch), iar sistemul multimedia are un ecran de 10.5 inch.

Mai mult, este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay wireless, și suportă actualizară over-the-air.

Noua Toyota Corolla Cross vine echipată cu a cincea generație a sistemului de propulsie hibrid. Acumulatorul Li-ion este mai puternic și cântărește cu 40% mai puțin decât vechea generație.

Sistemul de propulsie hibrid, care integrează și un motor de 2.0 litri pe benzină, dezvoltă în total 199 de cai putere. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 8.1 secunde. Versiunea cu tracțiune integrală mai are un motor electric (de 41 CP) montat pe puntea spate.

Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, Pre-Collision System, Intersection Cut-In Traffic Assist, Intersection Turn Assist, Lane Trace Assist, Cruise Control Adaptiv, Blind Spot Monitor și Rear Cross Traffic Alert cu funcție Automatic Braking.

Primele exemplare Toyota Corolla Cross vor fi livrate în Europa începând cu toamna anului viitor.

via Toyota

  • someone23, vineri, 03.12.2021 13:26

    avand in vedere platforma comuna, sistemul de propulsie mai modern si mai puternic, impreuna cu tractiunea 4x4 mergeau si pe corolla simpla. si ar fi fost un menage interesant.

  • ds, vineri, 03.12.2021 13:33

    Cu mici diferențe este leit Mazda CX5.

  • ACE - Craiova, vineri, 03.12.2021 13:38

    Garda la sol: aproape 21 cm Volumul portbagajului: 487 litri. Este chiar un SUV! Produsa in Japonia. Se va vinde foarte bine

  • Gheorghe, vineri, 03.12.2021 14:07

    Si siguranta de 5 stele Euroncap trebuie amintita pentru toate modelele cu exceptia Aygo....

  • Y, vineri, 03.12.2021 14:20

    Japonia: - Prețurile încep de la echivalentul a 15.400 de euro pentru versiunea de bază cu motor pe benzină de 1,8 litri și tracțiune față. - Versiunea de top cu tracțiune hibridă și integrală precum și cea mai înaltă linie de echipare „Z” costă cel puțin 24.600 de euro.

  • Niggapls, vineri, 03.12.2021 21:17

    La Europa va fi 30k sigur

  • nsrei, luni, 06.12.2021 14:52

    parca seamana cu suzuki s cross ala lansat acum cateva zile.

  • ROMBAT, luni, 13.12.2021 22:39

    E păcat ca încă Nu_i pune nimeni la punct pe mincinoșii din industria auto despre fabuloasele puteri combinate ale motorului termic și al celui electric... Puterea combinata practic nu exista... La hibride ori mergi electric și ai 41 de cai ca să mergi 2-10 km ori mergi termic și încarci și bateria în același timp. Practic nu o sa ai niciodată în mașină asta 199 cai pe care sa_i folosești efectiv... O sa ai un motor termic de 2 litri de probabil 150 cai, anemic pt ca nu e turbo, și un motor electric jalnic care_i termina bateria în 10 km.... Un diesel cinstit de 2 litri scoate și mai mulți cai, cuplu și un consum mai bun... Dar hai sa ne mințim ca suntem mai eficienți mai economici și mai verzi... HALAL

  • @rombat, sâmbătă, 18.12.2021 03:06

    Habar n-ai cum funcționeaza HSDul la toyote. Cand calci accelerația ai simultan putere de la termic + MG2. M-am dat cu un Lexus ES300h din 2012 (2.5 hibrid, 205 cai) cu unu cu W212 E250 cdi (2.2 biturbo diesel 204cp 500Nm). L-am bătut. Un GS450h dib 2006, 100-200 ucide A6 3.0 bi-tdi.

  • Rombat, marţi, 21.12.2021 07:52

    Bine, tu ești mai informat și mai plimbat, "Te_ai dat" cu avioanele alea ai bătut 3.o biturbo, ești profesor... Vorbeam de caz concret de mașină de fata nu de perele de Lexus căci mărul de Toyota e totuși altceva mai ales la modelul prezentat. Ca să subliniez totuși teapa suprema hibrida de la Toyota o sa aduc aminte de Toyota Rav 4 hibrid.... 2.5 benzina aspirat... Vârf de tehnologie ce mai... Bătaie de joc.

  • Petre, miercuri, 29.12.2021 22:03

    Inceputul Toyota Prius consum total 9 litri benzina.Aveti dreptate ca sunt tepe comerciale.731E

  • Spartanul oglinda Marian brani, joi, 30.12.2021 12:03

    Dețin 2 q7 w12 diesel le am tunat un pic rupe asfaltul sunt regele șoselei print de branistea Galați

  • Florin, joi, 30.12.2021 23:49

    Eu inteleg asa: -motor benzina +motor electric pe fata (eCVT) si daca e 4x4 mai are un motor electric pe spate ,de 41 cai. @ Rombat Cum adica mergi electric si ai 41 cai ?Ala e alt motor electric. Voi ce fumati ?

  • crincenul, marţi, 11.01.2022 13:30

    Domnul Rombat vorbește din auzite,dar trebuie să ne dăm cu părerea că de,le știm pe toate. Într-adevăr,când calci accelerația ai puterea de la termic și tot cuplul de la electric in același timp.

  • crincenul, marţi, 11.01.2022 13:47

    Mărul și părul au fix același sistem hibrid,ceea ce înseamnă că mărul Toyota se comportă exact ca și părul Lexus din punct de vedere al dinamicii.