Noua Toyota C-HR+: SUV exclusiv electric cu autonomie de 600 km

Publicat miercuri, 12.03.2025 10:24 de Tiberiu Safta

Toyota a dezvăluit oficial noul C-HR+, un SUV coupe exclusiv electric mai mare decât C-HR. Noul model aduce un design nou și 3 variante de motorizare.

Constructorul japonez a anunțat câteva lansări importante pentru piața europeană. Cea mai importantă lansare este cea a noului model C-HR+, un SUV coupe care este oferit exclusiv cu propulsoare electrice. Deși noul model împărtășește numele cu C-HR obișnuit, acesta este complet diferit nu doar din punct de vedere vizual, ci și tehnic.

CREAT DE LA ZERO

Noua Toyota C-HR+ este bazată pe arhitectura dedicată e-TNGA, destinată modelelor pur electrice. Caroseria are la rândul său un design distinct, cu un limbaj de design familiar, dar cu elemente care nu sunt interschimbabile cu C-HR. Astfel, noul C-HR+ primește faruri LED noi, o bară de protecție nouă și o grilă acoperită diferită. Inclusiv stopurile LED sunt noi, la fel și design-ul din partea din spate, care scoate în evidență caracterul dinamic al mașinii.

Față de Toyota C-HR, noul C-HR+ a crescut în dimensiuni, având o lungime de 4520 milimetri și un ampatament de 2750 milimetri. Cu alte cuvinte noua Toyota C-HR+ este mai lungă cu 160 milimetri, iar ampatamentul său este mai lung cu 110 milimetri față de C-HR. De aici rezultă un spațiu interior mai mare și un portbagaj cu o capacitate de 416 litri cu bancheta în poziție normală.

DOUĂ ÎNCĂRCĂTOARE WIRELESS

Interiorul noii Toyota C-HR+ are și acesta un aspect distinct. Indiferent de versiunea aleasă, noul model primește în standard un ecran central de 14 inch, precum și două zone de încărcare prin inducție pentru telefon și porturi USB în spate. Nu lipsesc iluminarea ambientală și plafonul panoramic.

TREI MOTORIZĂRI DIFERITE

La momentul lansării, noua Toyota C-HR+ va fi oferită cu 3 motorizări și cu două opțiuni de baterie. Acumulatorul mai mic va avea o capacitate de 57.7 kWh, în timp ce a doua baterie va fi de 77 kWh. Cei care aleg bateria mai mică vor primi doar tracțiune față, în timp ce bateria mai mare oferă și opțiunea de a avea tracțiune integrală.

Cea mai mică motorizare dezvoltă 167 de cai putere. Versiunea cu bateria de 77 kWh și tracțiune față livrează 224 cai putere. Cea mai puternică versiune, cu bateria mai mare și cu tracțiune integrală, dezvoltă 343 de cai putere și accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde. Asta îl face pe C-HR+ să fie cea mai puternică Toyota în afara modelelor dezvoltate de divizia de performanță GR.

Toyota nu a dezvăluit multe detalii despre autonomie, dar spune că noul C-HR+ va avea o autonomie de până în 600 de kilometri în regim WLTP. Bateriile vor putea fi încărcate până la un curent de 150 kW. În standard, noul model vine cu un încărcător onboard de 11 kW. Cei care aleg echiparea High vor primi un încărcător mai puternic, de 22 kW.

Noul model mai primește și un sistem de precondiționare a bateriei, precum și o pompă de căldură cu scopul de a economisi din energia electrică.

Suspensia este și aceasta complet nouă și promite o dinamică superioară față de C-HR. Mai mult, noul C-HR+ primește o caroserie mai rigidă și cu un centru de greutate mai jos față de C-HR.

La final, noul model primește numeroase sisteme de asistență avansată incluse în pachetul Toyota Safety Sense. Acestea sunt: monitorizarea unghiului mort, faruri cu fază lungă adaptivă și frânare automată la parcare. Cei care aleg echiparea High vor primi și un asistent de parcare și vedere panoramică.

Lansarea pe piață a noii Toyota C-HR+ va avea loc la sfârșitul lui 2025. Deocamdată, prețurile noului model nu au fost anunțate.

via Toyota

  • ds, miercuri, 12.03.2025 10:57

    Nu degeaba Toyota este în top 3 vânzări & cotă de piață, plus că nu stă rău nici la rechemări. Aș alege oricând un C-HR, pentru motorizare, hibrid, CVT și garanția de 10 ani/200.000 km. Iar dacă stau să mă gândesc aș zice da și pentru un C-HR electric...

  • Elektrikkk, miercuri, 12.03.2025 11:09

    Daca nu are panouri solare pe ea nu are rost full electric. Sa te bazezi exclusiv pe baterie e aiurea, cel mai bine e minim 2 surse de energie, fie hibrid cu motor termic si electric fie full electric dar plina masina de panouri solare sa o poti aduce acasa daca ramai pe undeva cu masina fara energie. Pana si bz4x si prius au panou solar. Un panou de 1kwh instalat poate oferi autonomie de 35km in medie pe zi, energie gratuita de la soare. Daca ai panou solar bateria poate fi mai mica si masina mai usoara deci consum mai mic de energie la rulare. Desi daca ma gandesc bine full electric cu panouri solare e tot un fel de hibrid ca e energie din 2 surse.

  • Kap, miercuri, 12.03.2025 11:40

    Îmi plac multe modele Toyota dar pe C-HR nu l-am suferit de la început. Și da, am oroare în general și de fița asta fără justificare: SUV coupe! Ori e ”utility” ori e coupe elegant și/sau sportiv! Iar struțo-maimuța asta nu e nici una, nici alta, de teren nu e, iar la peste 4,5 m să aibă doar portbagaj de 415 l e foarte puțin; că tot persistă mitul utilității SUV-urilor, există break-uri mai scurte care sar de 600l portbagaj, ca idee. Apoi să susții că hidoșenia asta călare pe 4 roți de canal s-ar apropia măcar de definiția coupe, e jignirea segmentului. Și-n plus i-au lipit numele de CH-R deși ei spun că e model nou, ca să fie confuzia perfectă. Sunt convins că prețul o să fie bomboana pe colivă, pe la 50+ (ca să fiu în ton cu numele modelului).

  • Matei_cel_nou, miercuri, 12.03.2025 13:09

    SUV-urile coupe sunt o contradicție. Mai mari decât trebuie, mai grele decât e nevoie, mai scumpe, mai ineficiente, cu spațiu în spate mai rău ca la un hatchback. Cred ca ideea de coupe vine de la faptul ca e mai aerodinamic. Dar dacă era un hatchback de dimensiuni asemănătoare era oricum mai eficient. Deci e un fel de soluție greșită la o problema artificiala.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 12.03.2025 14:29

    Ma intreb ce relevanta mai are standardul WLTP daca unii producatori isi permit sa declare consumuri de 12-13% la electrice in conditiile in care un Spring ia 14% preponderent urban. Pe spritmonitor consumul mediu al tuturor electricelor (2023+) e de peste 20%. M3 are 18%. MY are 20%. Deci cum poate scoate CH-R+-ul asta 13% cu o baterie de 77kwh?