Noua taxă auto a trecut de Senat
Senatul a votat noua taxă auto, care va avea un cuantum redus cu până la 25% şi se va aplica tuturor vehiculelor care au fost înmatriculate înainte de 2007 sau vor fi înmatriculate ulterior.
Proiectul de lege care vizează noua taxă auto a fost votat luni în Senat. Taxa de mediu a fost modificată cu 57 de voturi "pentru", 51 de voturi "împotrivă" şi patru "abţineri". Noua formulă a taxei de mediu vizează reducerea cuantumului taxei cu până la 25%, dar şi taxarea primei transcrieri a dreptului de proprietate asupra autovehiculelor înmatriculate în România înainte de 01.01.2007. Aşadar, taxa auto va fi plătită atât de cei care vor să înscrie în România un automobil importat din altă ţară, cât şi de cei care vor cumpăra un automobil second-hand înmatriculat înainte de data menţionată mai sus. În cazul a două vehicule identice, cu prima înscriere în aceeaşi lună a aceluiaşi an şi cu acelaşi motor, taxa va fi identică, indiferent dacă respectivul model a fost sau nu înmatriculat în România.
Noul format al taxei de mediu le permite guvernanţilor să scape de criticile venite de la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene cu preţul criticilor interne ale populaţiei. Practic, de astăzi nu mai contează dacă un vehicul second-hand mai este sau nu înmatriculat în România, cu excepţia cazului în care acesta a fost fabricat după anul 2007. Pentru cetăţenii de rând, noua formulă a taxei vine ca o lovitură suplimentară într-un şir de biruri aplicate automobiliştilor. Pe lângă scumpirea carburanţilor cu 80% în ultimii doi ani, dublarea impozitelor pentru automobilele cu motoare mai mari de doi litri, mărirea tarifelor în service-urile care deserveau mai multe mărci şi starea deplorabilă a drumurilor din ţară, Guvernul ne aplică încă o piedică, la fel de dureroasă ca toate celelate de până acum.
"Acest proiect de lege soluţionează şi discriminarea indirectă menţionată în hotărârile Curţii Europene de Justiţie, în cele două cauze care au avut ca obiect interpretarea art. 110 din Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene. În aceste hotărâri, este precizat că regimul de impozitare prevăzut prin OUG 50/2008 nu instituie o discriminare directă, dar poate genera o discriminare indirectă din cauza efectelor sale, descurajând importurile de autovehicule", declară oficialii din Ministerul Mediului.
Laszlo Borbely a declarat că schimbarea proprietarilor a peste 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 01.01.2007 ar aduce venituri suplimentare de circa 331 milioane de lei, fiind vorba de automobile cu motoare Euro 3 şi Euro 4. Respectivul calcul a fost făcut în baza presupunerii că proprietarii respectivelor automobile îşi vor vinde maşinile şi că viitorii proprietari ai acestora vor plăti dările aferente la stat. Din păcate, taxa de mediu pentru un automobil cu un motor diesel de 1.5 litri, înscris în România în 2006, are o valoare de peste 1.000 de euro, ceea ce nu va fi uşor de achitat pentru orice cetăţean. Data intrării în vigoare a noii legi nu a fost încă specificată.
PENTRU PROIECTUL DE LEGE AL TAXEI AUTO 2012, CLICK AICI (format PDF).
Via | Mediafax
Foto | ReporterVirtual
avem legi de "c**at* ! singura solutie, ar fi sa emigrez. sau ar mai fi una, sa fim uniti cu totii si sa iesim in strada...daca le facea asa la greci sau alta natie, vai de capu' lor, dar noi...suntem niste lasi