Noua Kia Sportage facelift: design frontal nou și motor hibrid mai puternic

Publicat marţi, 05.11.2024 16:36 de Tiberiu Safta

Kia a prezentat oficial noul Sportage facelift. Noua versiune actualizată a SUV-ului compact primește un design frontal revizuit, precum și un interior nou și o motorizare hibridă care este mai puternică.

Constructorul sud-coreean tocmai a dezvăluit oficial noul Sportage facelift. Actuala generație a SUV-ului compact a fost lansată în 2021, așa că a venit momentul oportun ca Sportage să primească o actualizare majoră.

La exterior, cea mai mare noutate o reprezintă partea frontală redesenată. Noua Kia Sportage facelift primește acum faruri noi, mai mari și care sunt mai apropiate ca aspect cu cele văzute la SUV-urile electrice ale mărcii. Grila este, de asemenea, complet nouă, iar bara este și aceasta redesenată și include prize de aer mai mari.

Odată cu noul facelift, Kia Sportage primește aripi față noi, precum și jante noi cu diametru cuprins între 17 și 19 inch. În spate, schimbările sunt ceva mai mici, însă și aici avem stopuri cu o semnătură luminoasă nouă și o bară de protecție ușor redesenată.

ECRAN CURBAT

Cea mai mare noutate adusă în habitaclu este un ecran curbat care afișează instrumentarul digital și sistemul multimedia. Ambele suprafețe afișate se întind pe o diagonală de câte 12.3 inch. De asemenea, avem aici și un volan complet nou, cu două spițe și ușor aplatizat sus și jos. Aeratoarele sunt acum mai subțiri, iar comenzile fizice sunt ușor restilizate. Interiorul poate fi configurat în 3 culori diferite: negru, maro Lounge sau gri Navy.

CUTIE AUTOMATĂ CU 8 TREPTE

În ceea ce privește motorizările, noua Kia Sportage facelift va fi disponibilă cu 3 motorizări: benzină, GPL și hibrid. Cea mai mică motorizare este un agregat de 2.0 litri, de 146 de cai putere, care poate fi alimentat cu GPL. Urmează apoi un motor pe benzină de 1.6 litri turbo, de 180 de cai putere, neschimbat față de modelul de până acum în ceea ce privește puterea.

În schimb, acest motor este cuplat acum la o cutie automată cu 8 trepte, care înlocuiește vechea unitate cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj. Kia spune despre noua cutie de viteze că schimbă treptele mai fin față de vechea cutie.

A treia motorizare, cea hibridă, este acum mai puternică. Mai exact, noul propulsor dezvoltă 180 de cai putere, iar motorul electric este mai puternic cu 5 cai putere față de modelul de până acum. La această versiune avem și un sistem de recuperare a energiei îmbunătățit. Șoferul va putea regla intensitatea recuperării energiei la frânare cu ajutorul unor padele montate în spatele volanului.

Alte noutăți aduse de Kia Sportage facelift includ frânare adaptivă bazată și pe sistemul de navigație și modul de rulare Infant, preluat de la Hyundai Tucson, care oferă o accelerație mai lină. De asemenea, noul model mai primește o suspensie față revizuită și antifonare îmbunătățită.

Deocamdată, noua Kia Sportage facelift este disponibilă doar în Coreea de Sud. Noul model va ajunge și în Europa, însă este probabil ca acesta să primească un ampatament mai scurt.

via Kia

  • Syl, marţi, 05.11.2024 18:53

    Masina arata mai bine la exterior. Interiorul mai aerisit, dar volanul este absolut oribil.

  • Kim, marţi, 05.11.2024 19:01

    Nu credeam că va ieși mai urâtă decât modelul actual, dar iată că au reușit!

  • Calingura, marţi, 05.11.2024 19:07

    Tot de volan voiam sa zic si eu :) Este fara noima de urat.

  • Dragos, marţi, 05.11.2024 19:28

    Oare au rezolvat cu semnalizarea in spate care in bara, mult prea jos sa fie vizibila?

  • @Dragos, marţi, 05.11.2024 20:32

    La Sportage e ok, la Hyunday Kona II era rau

  • Trilulilu, miercuri, 06.11.2024 05:33

    @Dragos - Tucson are semnalizarea inutil de jos. Sportage o are normală. Ce-i drept, generația anterioară o avea jos iar Tucson sus. Din păcate, în grupul Hyundai, epopeea farurilor așezate în zonele unde vor crăpa cel mai ușor continuă

  • ds, miercuri, 06.11.2024 09:08

    Am avut în familie și condus destul de mult varianta 1.6 GT Line model 2020. O mașină care mi-a plăcut, chiar era ok. Inclusiv prețul a fost bun pentru vremea respectivă, acum cred că asta va sări de 40-45.000, bine, este altceva față de modelul 2020.

  • Catalin, miercuri, 06.11.2024 09:59

    Se găsesc pe piata volane M3 aftermarket

  • Volan, miercuri, 06.11.2024 10:45

    Volanul zici că e de VAN din anul 2000. Mai urât de atât cred că nu puteau să-l facă. Doar să-l preia de la Dacia 1300 din anii 70.

  • MarS, miercuri, 06.11.2024 11:20

    Volanul e pt tata Ca design e peste Tucson, cel cu linii aiurea

  • ironR, miercuri, 06.11.2024 17:05

    posibil ca pt Europa sa nu fie acelasi volan, pare prea asiatic. Tot 7 ani garantie sau 150k km. Se stie :)

  • Dutz, miercuri, 06.11.2024 17:22

    Pare că încet (să nu chiar) Kia trece la alt nivel și intră în competiție cu Hyundai, VW, Toyota. Pararea mea ca ar trebui să rămână un nivel mai jos… dar se pare ca asta-i tendința inclusiv la Skoda.

  • Wolf, sâmbătă, 09.11.2024 23:22

    Dar e posibil sa fie alt volan in EU cum și mașină din imaginile de mai sus e varianta xl daca vă uitați la terminația spatelui care nici acea versiune nu este in Europa . Dar da este un facelift matur ii da un aer mai bărbătesc .