Noua generație Volkswagen T-Roc: design nou și, în premieră, motorizări hibride

Publicat miercuri, 27.08.2025 14:42 de Alexandru Monenciu

Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua generație T-Roc. Dezvoltată pe arhitectura MQB Evo, aceasta propune un design nou, dar și motorizări pur hibride, o premieră pentru marca germană.

Volkswagen a lansat modelul T-Roc, pentru prima oară, în 2017. Facelift-ul a venit după cinci ani, iar anul trecut a fost comercializat în aproximativ 292.000 de unități. Din 2017 și până în prezent, peste două milioane de clienți au optat pentru SUV-ul T-Roc, ceea ce îl face al doilea cel mai de succes SUV din portofoliul Volkswagen, după Tiguan.

Acum, constructorul din Wolfsburg prezintă a doua generație T-Roc, dezvoltată pe arhitectura MQB Evo, la fel ca frații său Tiguan și Tayron.

DESIGN NOU ȘI DIMENSIUNI CRESCUTE

Înainte să vorbim despre design, trebuie menționat că noul T-Roc a crescut în dimensiuni, comparativ cu vechea iterație. Lungimea a crescut cu 12 cm, la 4.373 mm, iar ampatamentul este mai lung cu 28 mm, ajungând la 2.631 milimetri.

Grila frontală a fost mutată mai jos, fiind integrată în spoiler, astfel că imediat sub linia capotei avem noile faruri LED (standard). Dacă bifezi farurile opționale IQ.Light LED Matrix, primești un logo iluminat și o bandă LED care traversează toată partea frontală.

Jantele au dimensiuni de până la 20 de inch. În partea din spate avem un plafon plonjat, iar stopurile LED sunt unite de o bandă LED. Logo-ul de aici este și el iluminat în roșu, în funcție de nivelul de echipare bifat. Că tot veni vorba, noul T-Roc este disponibil în patru niveluri de echipare: Base, Life, Style și R-Line.

Forma caroseriei îmbunătățește aerodinamica (cu 10%), astfel că avem un coeficient Cx de 0.29.

Paleta de culori exterioare este compusă din 6 nuanțe: Alb Pure uni, Gri Wolf Metallic, Galben Canary uni, Roșu Flamed Metallic, Albastru Celestial Metallic și Negru Grenadilla Mettalic. Plafonul poate fi comandat în culoarea contrastantă Negru Uni.

MATERIALE MOI PENTRU HABITACLU

Interiorul a fost și el revizuit, inclusiv din punct de vedere al materialor. Volkswagen susține că există acum mai multe materiale moi, inclusiv la nivelul bordului. De asemenea, aproximativ 20% din plasticul utilizat provine din materiale reciclate.

Volanul are butoane fizice, iar în spatele lui regăsim un instrumentar de bord complet digital, de 10 inch. Display-ul central al sistemului multimedia măsoară 10.4 sau 12.9 inch, în funcție de echipare, iar zonele tactile pentru modificarea temperaturii din habitaclu nu au dispărut.

Și-a făcut apariția, totuși, butonul rotativ pe care l-am văzut pentru prima oară la Tayron. De la acest buton treci prin modurile de rulare și poți să reglezi volumul sistemului multimedia. Head-up Display-ul este opțional.

Pentru că a crescut în dimensiuni, noul Volkswagen T-Roc este mai generos cu pasagerii săi. Germanii susțin că, pe banchetă pot sta confortabil persoane cu o înălțime de 1.85 metri, chiar și atunci când locurile din față sunt ocupate de persoane înalte.

Scaunele ergoActive, reglabile electric pe 14 direcții, cu funcție de masaj, sunt opționale.

Volumul portbagajului a crescut și el cu 30 de litri, astfel că acum ajunge la 475 de litri.

Așa cum spuneam, noua generație T-Roc este dezvoltată pe arhitectura MQB Evo, iar acest lucru se reflectă și în gama de motorizări. Aici regăsim exclusiv unități pe benzină, turbo, electrificate.

La lansare, noul T-Roc este disponibil cu propulsorul de 1.5 litri eTSI, mild-hybrid la 48V, disponibil în două versiuni de putere: 116 și 150 de cai putere. Transmisia este una automată DSG cu 7 rapoarte.

Ulterior, gama va fi completată cu două motorizări 100% hibride, o premieră pentru marca germană. La bază vom regăsi motorul de 1.5 litri TSI evo2, care va fi acompaniat de un motor electric și o baterie litiu ion. În total va dezvolta 136 sau 170 de cai putere.

Nu în ultimul rând, mai încolo vom regăsi un motor de 2.0 litri TSI, cu tracțiune integrală 4Motion. Acest propulsor va fi disponibil și alături de un sistem mild-hybrid. Pe viitor, gama va fi completată de un T-Roc R, care va prelua rolul de vârf de gamă.

TEHNOLOGIE DE ULTIMĂ GENERAȚIE

Trecerea la noua platformă a adus și mai multă tehnologie. De exemplu, sistemul Travel Assist nu numai că asistă la schimbarea automată a benzii de rulare, dar și reacționează mai bine la limitele de viteză sau la ridicarea limitelor de viteză.

În premieră, pentru T-Roc va fi disponibil și sistemul Park Assist Pro. Asta înseamnă parcare automată pe distanțe de până la 50 de metri și utilizarea telefonului pentru a conduce mașina în și din locurile de parcare.

Noua generație Volkswagen T-Roc va debuta pe piața din România în luna noiembrie. Prețurile recomandate se situează la 28.740 de euro, cu TVA inclus, pentru versiunea 1.5 eTSI cu 116 cai putere.

via Volkswagen