Noua generație Range Rover Sport: până la 550 de cai putere și versiune pur electrică din 2024
Britanicii de la Land Rover au publicat primele informații și imagini cu cea de-a treia generație Range Rover Sport. Clienții au la dispoziție motorizări pe benzină, diesel și plug-in hybrid, iar în 2024 va debuta și o versiune pur electrică.
A cincea generație Range Rover a debutat în luna octombrie 2021. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Range Rover Sport, adică acea versiune dedicată clienților care vor să îmbine sportivitatea cu off-road-ul. Sau, cu alte cuvinte, un rival pentru Porsche Cayenne.
DESIGN UȘOR MODIFICAT
Designul noului Range Rover Sport este ușor schimbat, comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Cu faruri înguste în partea din față, mânere care se retrag în portiere și stopuri integrate într-un ornament care se întinde pe toată lungimea părții din spate, putem afirma fără să greșim că echipa de creație s-a inspirat de la modele ca Range Rover și Evoque.
Noua generație este dezvoltată pe aceeași platformă MLA-Flex, doar că ampatamentul a crescut cu 54 milimetri, măsurând acum 2.977 milimetri.
Pe lângă un spațiu mai generos pentru pasageri, la interior mai regăsim scaune ajustabile pe 22 de direcții, cu funcție de masaj, un sistem de purificare a aerului, instrumentar de bord digital cu ecran de 13.7 inch, display central de 13.1 inch, sistem multimedia Pivi Pro cu Amazon Alexa și, opțional, un sistem audio Meridian cu 29 incinte și 1.430 W.
VERSIUNE ELECTRICĂ DIN 2024
Gama de motorizări este una diversificată, iar, din 2024, clienții vor avea la dispoziție și o versiune pur electrică. Până atunci, însă, aceștia pot alege dintre propulsoare pe benzină și diesel, cu 6 cilindri în linie și sistem micro-hibrid, dar și sisteme plug-in hybrid.
În prima categorie intră unitatea de 3.0 litri care va echipa versiunea P400 și care dezvoltă 400 CP și 550 Nm cuplu. Avem apoi un V8, twin-turbo, de 4.4 litri (de proveniență BMW) capabil de 530 CP și 750 Nm.
Pentru amatorii de diesel, Range Rover Sport vine cu agregatul de 3.0 litri, disponibil în versiuni de 300 CP și 650 Nm (D300) sau 350 CP și 700 Nm (D350).
Sistemele de propulsie plug-in hybrid folosesc un motor pe benzină, de 3.0 litri, și o baterie de 38.2 kWh. Dacă în cazul versiunii P440e ansamblul dezvoltă 440 CP și 620 Nm, în cazul lui P510e vorbim despre 510 CP și 700 Nm cuplu. Pentru prima, Land Rover declară o autonomie electrică de 114 kilometri (WLTP), iar pentru a doua 113 kilometri.
Acumulatorul versiunilor plug-in hybrid poate fi încărcat la stații rapide de până la 50 kW, astfel că poate ajunge la 80% din capacitate în 40 de minute.
Indiferent de motorizare, noul Range Rover Sport vine echipat cu tracțiune integrală și o transmisie automată ZF cu 8 rapoarte.
Tot la capitolul tehnic trebuie menționată suspensia revizuită, direcția integrală care este standard pe nivelurile de echipare superioare și barele anti-ruliu controlate electronic.
Tehnologia Terrain Response este și ea prezentă. Noul Range Rover Sport are, de asemenea, un sistem cruise control special pentru off-road, dar și așa numitul mod Wade, care permite trecerea prin apă cu o adâncime de 900 de milimetri.
Noul Range Rover Sport poate fi comandat deja în Marea Britanie, acolo unde pornește de la 79.125 de lire sterline (aproximativ 92.600 de euro).
via Land Rover
Nu este doar rivalul lui Cayenne ci mai ales a lui GLE, X5, Q8.