Noua generație BMW X1. Motoare electrificate, sistem multimedia nou și start de la 43.900 de euro

Publicat joi, 02.06.2022 12:06 de Tiberiu Safta

BMW a lansat, oficial, noua generație a celui mai mic SUV al său, X1. Noul model a crescut în dimensiuni față de generația anterioară și primește o serie de noutăți, printre care și noul sistem multimedia BMW Operating System 8. Mașina va fi oferită cu motoare electrificate, iar prețul de pornire este de 43.900 de euro.

Constructorul german a dezvăluit, oficial, cea de-a treia generație a SUV-ului de dimensiuni mici, X1. Față de modelele mai luxoase din gama BMW, noul X1 are un design mai convențional și mai apropiat de stilul cu care ne-a obișnuit până acum marca bavareză. De asemenea, noul X1 a crescut în dimensiuni față de generația anterioară.

Astfel, noul BMW X1 măsoară 4400 de milimetri în lungime, ceea ce înseamnă că noul X1 este mai lung cu 43 de milimetri decât vechiul model. X1 este cu 22.9 milimetri mai lat și cu 43 de milimetri mai înalt, iar ampatamentul noului model a fost mărit cu 22.9 milimetri față de vechiul X1.

Designul noului X1 este mai fluid și mai accentuat față de vechiul model. În partea din față remarcăm faruri LED cu un design nou și o grilă mai mare. Mânerele portierelor au acum forma unor clapete, la fel ca la noile Seria 2 Coupe și i4. Același design fluid se poate vedea și în partea din spate, acolo unde avem stopuri LED și mai multe elemente sculptate în partea inferioară a barei din spate. Pachetul opțional M Sport aduce un design mai agresiv modelului, cu prize de aer noi în părțile din față și spate.

Noul BMW X1 introduce și o serie de culori noi, precum: albastru Bay Lagoon, verde Cape York, portocaliu Utah, argintiu Space și culoarea specială din seria Individual gri Frozen Pure. În dotarea standard, X1 este echipat cu jante de 17 inch, însă sunt disponibile și jante de 18, 19 și 20 de inch.

BMW CURVED DISPLAY ȘI NOUL SISTEM MULTIMEDIA OPERATING SYSTEM 8

La interior, noutatea cea mai mare este ecranul curbat BMW Curved Display, care integrează atât instrumentarul de bord cât și sistemul multimedia central. Partea instrumentarului are o diagonală de 10.25 de inch, iar porțiunea ecranului pentru sistemul multimedia se întinde pe o diagonală de 10.7 inch. Noul BMW X1 este dotat cu noul sistem de operare iDrive Operating System 8, care elimină din butoane și introduce mai multe comenzi tactile.

Scaunele pot fi îmbrăcate în piele sintetică perforată Sensatec sau în piele Vernasco. Opțional, clienții vor putea alege scaune sport, cu un suport lateral îmbunătățit, alături de alte opționale precum reglaj electric cu memorie și suport lombar cu funcție pentru masaj. Bancheta spate poate fi rabatată în proporția 40:20:40 și poate fi reglat la un unghi diferit pentru a mări capacitatea portbagajului.

Cu scaunele în poziția normală, portbagajul noului X1 are o capacitate de 540 de litri, iar cu scaunele rabatate, aceasta crește la 1600 de litri. Opțional, este disponibil și un cârlig pentru remorcă, retractabil electric.

Așa cum era de așteptat, BMW X1 este generos dotat cu climă pe două zone, un sistem de navigație BMW Maps, un volan sport îmbrăcat în piele și un senzor de ploaie cu funcție de activare automată a farurilor. De asemenea, în echiparea standard, sunt disponibile următoarele dotări: cruise control cu funcție de frânare, avertizare coliziune frontală, care detectează traficul din sens invers, pietoni și bicicliști și un asistent de parcare. Opțional, sunt disponibile faruri LED Matrix adaptive, un plafon panoramic și iluminare ambientală în habitaclu.

Alte dotări opționale includ: asistent pentru direcție și păstrarea benzii, cruise control activ cu funcție stop&go, navigație activă, heads-up display, Surround View, BMW Drive Recorder și Remote 3D View.

MOTOARE ELECTRIFICATE DIESEL ȘI PE BENZINĂ

La momentul lansării, BMW X1 va putea fi echipat cu patru motorizări, două pe benzină și două motoare diesel. Mai întâi avem versiunea xDrive23i, cu un motor cu 4 cilindri, cuplat la un motor electric, care dezvoltă 218 cai putere. Versiunea sDrive18i este echipată cu un motor cu 3 cilindri, care dezvoltă 136 de cai putere.

Motorul diesel regăsit la versiunea xDrive23d dispune de tehnologie microhibridă și de un motor electric. În total, acest propulsor dezvoltă 211 cai putere. Versiunea sDrive18d are un motor care dezvoltă 150 de cai putere. Toate motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze cu 7 trepte și cu ambreiaj umed.

Noul BMW X1 primește, pentru prima dată, și o versiune complet electrică, numită iX1. Modelul cu motoare termice va fi disponibil din octombrie 2022. Noul model pornește de la 43.900 de euro în Germania.

via BMW

  • O prostie, joi, 02.06.2022 12:54

    43.000 pe un SUV de clasa Compact mai bine îmi iau GLA sau GLB dar sa dau 43.000 pe un X1 nu prea ma încântă.Totusi masina chiar ara mult mai bine decât noul Seria 7

  • DanG, joi, 02.06.2022 14:42

    Design reusit in general, chiar daca din unele unghiuri seamna cu Skoda si din altele cu Hyundai. Am condus ambele generatii si nu m-a impresionat nici una, masini destul de rigide si nu imi explic de ce. Mai mult, la a doua generatie mi s-a parut directia extrem de ciudata, total artificiala, mult sub ceea ce ar trebui sa fie un BMW.