Noua generație Audi A3 Sportback primește o versiune cu gaz natural comprimat: motor de 1.5 litri cu 131 de cai putere
Audi introduce în gamă noul A3 Sportback 30 g-tron. Versiunea va fi echipată cu un motor de 1.5 litri TFSI care funcționează și cu gaz natural comprimat.
La începutul lunii martie, Audi a prezentat noua generație A3 Sportback. Modelul constructorului german propune schimbări de design, modificări majore la interior și motoare de până la 150 de cai putere, inclusiv o versiune mild-hybrid.
Între timp, nemții au deschis și listele de comenzi pe piața din România, iar cea mai accesibilă versiune A3 Sportback pornește de la 28.070 de euro.
Acum, constructorul din Ingolstadt extinde gama de motorizări cu o versiune cu gaz natural comprimat (CNG). Conform reprezentanților Audi, noua variantă A3 Sportback 30 g-tron (denumirea comercială) este deja disponibilă pe piața din Germania și are un preț de pornire de 30.706 euro cu taxe.
Sub capota lui A3 Sportback 30 g-tron se află motorul de 1.5 litri TFSI capabil să ofere 131 de cai putere și 200 Nm între 1.400 și 4.000 rpm. Principalul avantaj al acestuia este legat de reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu circa 20% comparativ cu un motor care folosește exclusiv benzină. Resursele vor fi gestionate de o transmisie automată cu șapte trepte, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 9.7 secunde. Viteza de top este de 211 km/h.
Versiunea CNG a lui A3 Sportback va fi echipată cu trei rezervoare care pot stoca, în total, până la 18 kilograme de gaz natural comprimat, dar și cu un rezervor pentru benzină cu un volum de 9 litri. Consumul mediu mixt este de 3.5-3.6 kilograme de CNG la 100 de kilometri, iar autonomia anunțată (atunci când se rulează doar cu gaz natural comprimat) este de până la 445 de kilometri.
Trecerea de la rularea cu gaz natural comprimat la rularea cu benzină are loc automat, fără niciun fel de intervenție din partea șoferului. Totodată, în urma modificărilor, portbagajul modelului german oferă un volum de 280 de litri (-100 de litri comparativ cu restul versiunilor).
Pacat ca la noi nu este infrastructura pentru CNG, e o solutie economica si ecologica.