Noua Dacia Jogger, o stea la testele de siguranță Euro NCAP

Publicat miercuri, 13.04.2022 12:23 de Alexandru Monenciu

Euro NCAP a punctat Dacia Jogger cu o stea la testele de siguranță, după ce a asimilat noul model, din punct de vedere tehnic, cu Sandero (fiind dezvoltate pe aceeași platformă).

În urmă cu doi ani, organizația independentă Euro NCAP a testat Dacia Sandero și a punctat-o cu două stele. Printre observațiile experților s-a numărat și faptul că frânarea automată de urgență a modelului compact detectează numai alte vehicule, nu și pietoni sau bicicliști.

Cum noul Jogger este dezvoltat pe aceeași platformă, Euro NCAP l-a asimilat din punct de vedere tehnic cu Sandero. Așadar, fără să-l testeze și luând în calcul versiunea cu șapte locuri (care nu are avertizor pentru centura de siguranță a locurilor 6 și 7), specialiștii l-au depunctat și mai mult, acordându-i o stea.

Dacia a explicat că acest avertizor lipsește pentru că nu a instalat cablajul necesar. Acesta ar fi împiedicat demontarea celui de-al treilea rând de scaune.

Așadar, scorurile noii Dacia Jogger, similare cu ale lui Sandero, sunt următoarele: 70% protecție pentru adulți, 69% protecție pentru copii, 41% protecție pentru pietoni și bicicliști și cu 39% au fost notate sistemele de siguranță oferite în standard.

Că tot veni vorba, Jogger vine în standard (printre altele) cu o suită de airbag-uri, sistem Isofix și buton de dezactivare pentru airbag-ul pasagerului din dreapta. Lipsește capota activă, sistem de frânare automată de urgență cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor, asistență la schimbarea benzii de rulare și frânare automată de urgență pentru pietoni la mersul cu spatele.

via Euro NCAP și Profit

  • ds, miercuri, 13.04.2022 12:55

    Foarte ciudat și cam nerealist sistemul de punctare al Euro NCAP. Nu depunctezi tot întregul ci numai o parte din acesta. Chiar dacă este medie ponderată cu niște procente de pondere stabilite după oarece criterii. Practic degeaba ai punctaj bun la probele de impact frontal, lateral sau posterior dacă îți lipsește nu-știu-ce sistem sau stă prost la protecția pietonilor sau a bicicliștilor. În principiu, când cumpăr mașina mă uit în primul rănd la punctajul protecției și siguranța mea și a ocupanților mașinii, după asta mă ghidez, nu după câtă protecție oferă unui biciclist sau pieton. Sună cinic, dar asta e.

  • xxx, miercuri, 13.04.2022 13:20

    Detest logica EURONCAP din următorul motiv: daca o mașină astăzi are 2 stele după noile reguli, normal, ar trebui sa refacă punctajul la zi, după aceleași reguli pentru toate masinile testate, astfel încât cel care-si ia un SH sa știe cate stele are, la zi. @ds eu am un alt punct de vedere pentru protecția biciclistului si a pietonului, mă ajuta sa nu-l accidentez astfel pot evita consecințe penale si pecuniare

  • ds, miercuri, 13.04.2022 13:36

    @xxx Când am luat eu permisul, acum ț ani, nu erau nici măcar oglinzile laterale obligatorii, la mersul cu spatele, am învățat așa: întorc capul peste umăr în dreapta spate, pun mâna dreaptă peste spătarul scaunului din dreapta și merg cu atenție. Apoi au apărut oglinzile laterale, apoi semnal acustic la mersul cu spatele, apoi senzori, apoi camere video. Acum, vezi doamne, nu mai putem fără frânare automată la mersul cu spatele sau cameră pentru citirea semnelor de circulație. Parcă ne tâmpim pe zi ce trece. Și apropo, citită și pe facebook și și trăită: Pe timpuri în cartea tehnică a mașinii te învăța cum să reglezi culbutorii, acum te avertizează să nu bei antigel... Cam despre asta e vorba!

  • xxx, miercuri, 13.04.2022 14:08

    @ds Nici eu nu sunt departe de tine ca vârstă (am prins, adolescent fiind, cota de 17l/luna) si încerc sa mă adaptez timpurilor actuale. Daca aveam in opțiune pe noul STEPWAY, le cumpăram pentru mine si nu din cauza punctajului EURONCAP. In principiu ai „nevoie” doar de o clipa de neatenție!

  • ds, miercuri, 13.04.2022 14:24

    @XXX Eu știu că orice sistem de siguranță este binevenit, dar asta costă. Astfel Stepway, că tot veni vorba, nu ar mai fi 16.000 cu toate opțiunile, poate ar fi 20.000. Dar el, de fapt are 4 stele, dacă ar fi să luăm în calcul doar comportamentul la impact. Eu nu sunt de acord cu felul în care anumite sisteme influențează scorul final, chiar dacă este medie ponderată.

  • Seth, miercuri, 13.04.2022 14:26

    Jenibil punctaj tipic pentru Dacia. Foarte bine ca depuncteaza orice chestie. Ca pe unii ii intereseaza doar rezistenta la impact, problema lor. Scopul ncap este sa reduca numarul victimelor iar cele mai multe victime sunt pietonii drept urmare e normal sa se axeze pe acest aspect. Faptul ca pe unii nu ii intereseaza de nimeni altcineva decat de propia persoana tradeaza anumite trasaturi de caracter... ca sa nu zic altfel, si acest aspect e absolut irelevant pentru autoritati si e absolut normal sa depuncteze o masina care nu face nici un efort sa ii protejeze si pe ceilalti. Oricum punctajul este detaliat foarte bine pe siteul ncap, oricine se poate interesa de ce a fost depunctat si poate alege in consecinta cand cumpara o masina. Dar sa dai tot 5* uneia si sa o scutesti de obligativitatea respectarii unor standarde doar pentru ca unii posesori nu intereseaza de pietoni e stupid si e nedrept fata de producatorii care chiar isi dau silinta.

  • eu, miercuri, 13.04.2022 15:06

    @ds @xxx felicitari pt schimbul de opinii si pt ideile in sine.

  • PMC, miercuri, 13.04.2022 15:37

    De acord, testele ENCAP sunt ciudate, dar ceva ma face sa cred ca intr-o dacie ca asta, la un impact mediu, scapi daca ai sansa, zile. Intotdeauna am spus ca Daciile-Renault sunt masini foarte reusite, mai putin la confort si siguranta. Am vazut N accidente cu Dacii Logan si erau inspaimantator de turtite si imbotite, de parca ar fi din carton. Ma gandeam de fiecare data la bietii pasageri, ce s-o fi ales de ei. La Spring e o tragedie, pentru ca sunt si micute, spatiul "tampon" e mic si la orice impact minor, soferul/pasagerii preiau socul direct. Am observat o oarecare "moda": foarte multi isi doteaza nevasta cu Spring, "ca pentru ea e ok, la cat merge pana la munca si inapoi". Eu nu mi-as lasa niciun membru al familiei intr-o asemenea cutiuta de tabla subtire, made in china. Nici nu vreau sa ma gandesc ce patesti la un impact minor-mediu. La unul major esti Pa! sau schilod pe viata. E usor sa te lasi ademenit de "masina noua ieftina", dar eu la siguranta m-as uita de 10 ori inainte sa aleg asa ceva. Si da, as alege un "Golf vechi din Germania" in locul unei asemenea masini, fara sa clipesc. Exista niste motive pentru care e "masina ieftina". Preturile la care a ajuns "Masina de 5000 de euro" nu mai justifica siguranta acelei versiuni. Acum ati ajuns la 13000 de euro pe un Logan? Pai atunci oferiti siguranta ca atare!

  • Moldovean, miercuri, 13.04.2022 15:46

    Știți care mai e faza cu EuroNCAP? Că rezultatul final depinde de cel mai prost scor la una din categorii. Spre exemplu, dacă ai 5 stele la protecție la impact, 5 stele la protecție copii, dar 1 stea la sisteme de asistență, rezultatul tău final va fi 1 stea. STUPID!

  • Moldovean, miercuri, 13.04.2022 15:57

    @PMC Știi care e faza cu Golful vechi. Că dacă iei acum un Golf 5 sau 6 și îl duci la EuroNCAP, 99% va lua 0 stele după criteriile actuale. Ba chiar sunt sigur că va lua un scor mic și la protecția la impact. De ce? Pentru că EuroNCAP a ridicat standardele și la acest aspect. Avem și un exemplu clar: FIAT Panda. În 2011 primește 82% la impact. În 2018, fix aceeași mașină primește 45% la impact. De ce? Au înăsprit pretențiile chiar și la impact, impact unde triada Sandero/Logan/Jogger are 4 stele (70%). 70% care înseamnă peste 90% dacă ne întoarcem pe vremea lui Golf 5/6. Că sunt mai nesigure decât majoritatea celorlalte modele noi sau relativ noi de pe piața europeană, e total adevărat. Dar comparativ cu ce conduc majoritatea românilor, adică modele de 15-20 ani vechime, sunt mult mai sigure. Da, Logan 1 și 2 erau varză la impact, dar Logan 3 e mult superior datorită unei platforme noi. Vezi video cu impactul frontal la Sandero Stepway la EuroNCAP și observi că stâlpul A nici măcat nu se mișcă.

  • Nicu, miercuri, 13.04.2022 16:11

    Salut tuturor, eu sunt ala de v-am innebunit cu Joggerul, pe care il astept hibrid la anul. Pe mine nu ma demoralizeaza ca i-au dat doar o stea, eu tot mi-o doresc, este de fapt singura masina pe care mi-o mai doresc, nimic altceva nu m-ar satisface, zic la modul cel mai serios si sincer dupa ce am cantarit toate cele, poate sa fie si Mercedes si Audi Ferrari sau alt OZN. Asa cum zic si cei de mai sus, are numai o stea pentru ca ii lipsesc nu stiu ce sisteme sofisticate de asistenta, dar pentru mine masina are 4 stele cinstite. Pentru sistemele lipsa am solutia: atentie sporita si responsabilitate la volan, asa ma stiu de peste 25 ani, fara incidente, indiferent ce masina as avea, de una sau 10 stele. Adevarat ca o clipa de neatentie poate avea urmari urate, dar daca ma simt neatent sau obosit, mai bine nu conduc sau las pe altcineva la volan. Acum nu zic, pe multi chiar ii ajuta sistemele astea, mai ales daca sunt incepatori, dar mie personal, atentie nu inseamna ca este valabil pentru toata lumea, mi se pare ca umfla prea mult pretul unei masini, mai ales daca deja esti un om matur in judecata si constient in fiecare clipa de ceea ce face. 1 stea EURONCAP, perfect, o iau. :))

  • xxx, miercuri, 13.04.2022 16:13

    @ds Eu nu sunt de acord cu felul în care anumite sisteme influențează scorul final, chiar dacă este medie ponderată => de acord cu tine. Problema de baza a unui cumpărător este alegerea opționalelor necesare unei securități personale suficiente. Chiar daca declarativ toți vorbesc de siguranță in alegerea unei mașini, prima opțiune, pentru 90% dintre ei va fi confortul/prestanța care ii conferă mașina in societate, toate fiind legate strâns de buget. Din nefericire se ajunge la un SH unde discuția despre stele EURONCAP devine inutila, neavând un reper corect.

  • Calingura, miercuri, 13.04.2022 16:38

    Acum ca am citit tot ce spuneti stau si ma gandesc ca oricum e degeaba notarea lor vizavi de sistemele de siguranta. Pentru simplul motiv ca nu toate vin in standard. Te bucuri de toate punctele ncap doar daca bifezi optionale de mii de euro. Astfel, in practica, un Golf nou chel nu e cu foarte mult mai sigur decat un Logan.

  • ds, miercuri, 13.04.2022 16:50

    @XXX Corect! Drept dovadă ne-am ales cu un parc auto printre cele mai vechi din Europa, dar strălucitor și polisat, cu dpf-uri anulate și itp-uri luate pe șpagă. Ca urmare am ajuns campioni la numărul de accidente. Problema noastră nu este lipsa de stele sau dotări a unei mașini ci educația rutieră și comportamentul în trafic. @eu Mulțumesc!

  • Gandalf, miercuri, 13.04.2022 18:54

    Eu cred că testele NCAP au luat-o razna. Nici măcar mașinile cu maximul de punctaj nu vor tine în viață un pieton care "sare" în fața mașinii din 2 metri. Să depunctezi așa aiurea denotă faptul că vrei sa favorizezi mașinile de lux. Până la urmă a nu produce un eveniment este mai degrabă sarcina șoferului, mașina trebuie să-ți asigure integritatea corporală în caz de impact și eventual să-ți acorde asistență în timpul condusului, gen ABS, ESP, etc. Pentru mersul cu spatele de exemplu, poți avea senzori sau camere, dar același model poate avea sau nu această echipare în funcție de versiune. Face NCAP rating diferit în funcție de asta? NU. Deci... Testele lor chiar sunt părtinitoare.

  • PMC, miercuri, 13.04.2022 19:41

    @Moldovean: ai dreptate. Eu nu spuneam de Golf de 20 de ani. Probabil (nu sunt sigur) ca fata de un Golf V, un Logan din 2022 o sa fie mai ok la impact. Dar de 13000 de eur, cat costa un Logan cu ceva dotari, iti iei Golf VII intr-o stare excelenta. Impecabil. Si cu km putini.

  • Nsrei, miercuri, 13.04.2022 20:43

    La cat de supraapreciat este golful , nu prea iei unul cu km putini. Poate un Ford acolo...eu chiar așa am luat până la urmă un Ford focus la mana a doua și are ținută de drum mult superioara loganului. Cauciucurile de vara 235 45 r18 sunt ceva ce Loganul poate doar sa viseze. Intr adevăr aduc un consum mai mare și un confort mai mic, dar modul cum stă mașina pe drum compensează toate neajunsurile. Parca e tren pe sine. Are suspensie independenta pe toate rotile și opțiune amortizoare sport. Deci nu exista comparație. O fi bun și Loganul dar nu la câți bani se cer astăzi pe el.

  • AdnMercedes, miercuri, 13.04.2022 21:10

    Da ..știți vorba din reclama ,,atât s-a putut,,atâti bani face,este utopie sa vrei mai mult la acest pret,poate șoferul Dacia este cuminte dar vine un tembelus Rex cu cercuri și stele și te omoară ca nu avem drumuri și cultura.

  • @20.43, joi, 14.04.2022 08:37

    bravo! am vazut prin toate comentariile ca te lauzi cu ce masina ai tu. gata, am inteles, esti jmeker. Dar sa compari logan cu focus ineamna fie naivitate, fie habarnism.

  • dorin, joi, 14.04.2022 09:11

    Vai de mama voastra cu cosciugele pe sosele din tabla de conserva in 2022 !

  • Seriff, joi, 14.04.2022 09:23

    @Nicu tu realizezi ca o sa iti cumperi o masina foarte mare cu motor de 1.0 in 3 cilindrii? Presupun ca o sa faci drumuri lungi cu masina asta, cu ea plina nu? Asta ar trebui sa iti dea de gandit

  • Dorin, joi, 14.04.2022 10:02

    atat s-a putut :) :) :) :) :) bine ca (inca) se face la noi, s-o cumpere strainezii...apropos, MCV-u a fost foarte util, chit ca era si inca e un dulap pe roti

  • idic, joi, 14.04.2022 10:25

    O mașină de familie mare, de 7 locuri, la fel de vulnerabilă ca un logan sau un săndel, care ar fi mașini de travaliu pentru instalatori și funcționari, înseamnă minim 7 cruciulițe noi pe marginea DN-ului. Locurile din ultimul rând, cel mai probabil destinate copiilor, sunt și cele mai predispuse la îmbunătățirea ratei mortalității dacă vreun tico ratează frânarea. Eu zic că șansele de accident sunt reale în România, iar cine apreciază existența pe Pământ, ar trebui să evite varianta ieftină.â Aburelile antecomentatorilor că scorul NCAP al jogger-ului are vreo minimă legătură cu senzorii, nu țin. Caroseria e vulnerabilă. E sicriu pe roți. P.S. Au trecut vreo două săptămâni de când am avut de-a face cu șofer de jogger care se credea la raliul drujbelor. Păi, cu o stea NCAP, dacă ai prins o gropiță în asfalt și un stâlp de pe margine, ești PA!

  • xxx, joi, 14.04.2022 10:28

    @Nicu Încă mai avem la firma 8 MCV vechi diesel si 5 pe GPL, practic sunt indestructibile (nu spun câți km au din cauza celor anti-Dacia). Mi-ar fi plăcut sa folosească vechiul sistem de uși la portbagaj, nu sunt fan hayon mare. Peste o luna ne vin 5 Jogger de 110CP si cu proxima ocazie o sa-ti spun cum sunt. Eu sunt fan vechiul MCV!

  • Moldovean, joi, 14.04.2022 10:37

    @Seriff Tu citești ce zice omul sau citești așa pe sărite? Omul a zis că așteaptă hibridul, adică 1.6, 140 cai, nu 1.0 3 cilindri.

  • gg, joi, 14.04.2022 10:45

    @08:37 astia care au prins vreo tigaie de ford au niste aere de zici ca au s-klass, ba baeti reveniti-va. mai era unul aci care ajunsese sa compare ford cu masini ca toyota lancruiser sau audi a6, daca nu ma insel tot tipul asta nsrei. trei masini am acum, n-o zic sa ma laud ca toate sunt doar fieratanii, printre care si un ford kuga si efectiv asta este cea mai slaba masina pe care am avut-o vreodata si am avut zeci de masini din toate clasele si categoriile, inclusiv alte forduri care m-au sictirit maxim in doar cateva luni. astia cu ford sunt rupti in coor efectiv dar laudarosi peste masura, daca ai ford fabricat in germania nu inseamna ca ai mertan, ok? iar aia cu skode si opeluri tunate se cred sumacherii soselelor, feriti-va de ei.

  • Kap, joi, 14.04.2022 11:51

    EuroNCAP a devenit din ce în ce mai mult o organizație care să legitimeze prețurile exorbitante ale producătorilor care o susțin. Ratingul general e o rușine prin impresia înșelătoare pe care o dă celor neavizați cu potlogăriile folosite de belgieni. Cât despre noul MCV, o mașină probabil fiabilă și foarte utilă, cu un preț mărit, în trendul general al exploziei scorurilor la mașini din cauzele deja cunoscute. Dar pentru care s-au trezit în habarniști toate prejudecățile și minciunile interesate posibile. Că ar fi coșciug pe roți, deși e OZN dacă-l comparăm cu toate ruginiturile premium peticite cu piese dezmembrate și aflate în circulație pe străzi, că ar fi submotorizat, deși are cele mai puternice motoare de până acum (100 și 110 cai) sau că ar fi scump, deși n-am văzut ca prețul unei mașini similare să se apropie măcar. Și eu sunt convins că se va vinde (xxx, perfect de acord, ușile par mult mai practice față de hayon) și că străinii sau românii care mai și gândesc vor ține cont de criteriile reale nu de aberațiile aruncate și aici de somități anonime agramate.

  • @agramat, joi, 14.04.2022 12:23

    Înainte de a-i eticheta pe alții drept agramați, asigură-te că faci propoziții cu subiect și predicat. Necunoașterea regulilor gramaticale elementare te poate determina să alegi etichete care ți s-ar potrivi, în mod nefericit, tocmai ție. Un coșciug pe roți, oricât ar fi de ieftin, se comercializează tot la preț de mașină. Dacă tot se apucă omul să-și cumpere mașină, atunci să opteze pentru una din care are oarece șanse să scape de pe urma unui ghinion. Bani mai faci numai dacă mai apuci și perioada post-accident.

  • Kap, joi, 14.04.2022 13:22

    Doar un nod în papură scremut ai găsit, subiectul neexprimat? Mă bucur, înseamnă c-a usturat, chit că te-au răcorit minusurile alea frenetice. Despre Dacie rămâne cum am stabilit, nu țin loc de argumente ironiile căznite de talcioc.

  • @agramat, joi, 14.04.2022 13:32

    Pe cât a fost de agramat comentariul meu pe atât de bun e joggerul ăsta cu o stea NCAP. Exact! Renault a scris deja contestația, dar n-o va depune pentru că vor ieși mai târziu cu o declarație că mașina lor e sigură, iar clienții lor încă nefăcuți pate au încredere în steaua lor, care e doar una. :) P.S. Doar cu un nod în papură ai putea să-ți argumentezi etichetele. Eu am făcut-o. De partea cealaltă, și NCAP a făcut-o! La treabă!!!

  • Ursu13, joi, 14.04.2022 15:11

    Toti care au dat dislike au cazane de 3-are sau C-uri diesel de acu 25 ani si au impresia ca sunt mai bune ca o masina din 2022.

  • Seriff, joi, 14.04.2022 16:23

    Cu tot respectul ursu13, un C Klasse din 2000 e peste jogger la orice capitol, cum sa pui motor de 1.0 in 3 cilindrii pe o masina atat de mare?

  • Liviu, joi, 14.04.2022 16:25

    Ma surprinde cât de multe dezaprobari prin degetel in jos există pentru niste păreri de bun simt. Da, cand te gandesti la siguranta unei mașini ai în vedere în primul rand siguranța la impact. Fiecare tre sa își apere propria piele intai. Abia apoi poti sa te interesezi si de ceilalti. Bicicliștii și pietoni ii mai ferești și singur, dar cand intra unu in tine de pe contrasens, nu prea ai ce face. Biciclistii și pietonii ar trebui sa fie mai preocupati de propria siguranta si sa nu încalce regulile de circulatie, iar daca o fac, sa caste macar ochii. Acelasi lucru e valabil si pt soferi, dar ei nu se asteapta ca pietonii sa se imbrace intr o geaca lunga si groasa de puf ca sa protejeze masina la impact.

  • @seriff, joi, 14.04.2022 16:27

    Cu tot respectul, un c klasse din 2000 nu are ce cauta pe strada. Ori il tii de colecție intr un garaj, ori il dai la fiare vechi.

  • Feisbuceala La Max, vineri, 15.04.2022 07:06

    Fara aia, fara aia, fara aialaltă ... Asta este DACIA ! "Atât putem!"

  • Seriff, vineri, 15.04.2022 09:10

    Zi-le asta celor din vest, unde sunt o gramada de masini vechi pe strada, care circula perfect legal, care e problema? Daca masina e in regula din punct de vedere tehnic, si ia ITP-ul pe bune, nu cu spagi, poate sa circule lejer, merg americanii cu masini din anii 70 fara probleme zilnic, e plin de ele, cine esti tu sa decizi ce masini au sau nu voie pe strada? Tu si Ceausescu, du-te frate in Rusia sau in Coreea de Nord ca vad esti mare fan comunism.

  • xxx, vineri, 15.04.2022 09:36

    @Liviu Un biciclist/pieton nu respecta regulile si-l omori din vina lui. Ști ce înseamnă asta Liviu, o sa ai deschis un dosar penal de ucidere din culpa, chiar daca nu ești vinovat ! Legea nu te apară in cazul acesta, pentru ca este menționat ca trebuie sa conduci preventiv astfel încât sa eviți orice eveniment. Continuam, deci de vreo 3 ani de anchete si eventual tribunal o sa ai parte. Sunt avocați specializați care zgândăra familia victimei si care pot sa te târască in tribunal ani de zile ca sa stoarcă bani de la tine. Liviu sistemul asta te protejează întâi pe tine, după care biciclistul/pietonul! Așa ca nu te baza numai pe atenția ta!

  • xxx, vineri, 15.04.2022 10:16

    De fapt problemele de baza sunt: 1. De ce toate sistemele de siguranță nu sunt reglementate oficial de lege? Nu este normal ca o entitate sa-si dea cu părerea despre ce este bine ca siguranță! După cum procedează EURONCAP, pare ca așteaptă sa primească bani de la constructori ca sa se scrie de bine! 2. OK se impun sisteme de siguranță ca sunt obligatorii pentru masinile noi. Avem 2 aspecte: 2.1. Transparenta impunerii acestei norme, mai clar, cu subiect si predicat sa spună de ce trebuie! 2.2. Cei care au mașini deja si nu au aceste sisteme ce fac?! Este simplu ca stat sa te pitești in spatele lui EURONCAP!

  • idic, vineri, 15.04.2022 11:47

    E chin mare la manipulare. Te pomenești că sărăcuții ăia de la Renault nu au ghidul de acordare a punctajelor EURONCAP. Oaoaoa Marota cu senzorii este valabilă în privința safety assist. Uitați-vă la capitolul Adult Occupant, Jogger, Logan și Săndel au același punctaj, 70%! N-are legătură cu nicio schimbare de acordare a stelelor EuroNCAP. Jogger fiind mașină de familie înregistrează un punctaj mai mic decât suratele Dacia în cazul copiilor, 69% vs 72%. Se impune în primul rând o structură a caroseriei care să evite starea de pate. Nu mai manipulați și nu mai prostiți!

  • xxx, vineri, 15.04.2022 12:20

    @idic Eu nu contest 1* de la Jogger, o merita din plin! Dar un Golf/Opel/Renault (care intre noi sa fie vorba, era lider detașat in crash) de acum 15 ani cate stele are acum cu noul sistem? Corect ar fi sa facă stele pentru structura mașinii si altele pentru safety assist!

  • Nsrei, vineri, 15.04.2022 14:17

    Ca sa fie clar că nu mi laud fordul. Daca ar fi sa fie testat probabil ar lua zero stele. Dar asta nu înseamnă că nu mai trebuie sa circul cu el pe strada fiindcă nu are nu știu ce frânare automata sau protecție la pietoni. Eu as vedea o mașină mai sigura când de exemplu trebuie sa faci o manevră brusca să eviți un obstacol ceva și să rămâi pe drum după ce faci manevra

  • Kap, vineri, 15.04.2022 15:11

    Anonimul e chitit să albească minciunile EuroNCAP și se leagă de scorurile pentru impact la pasager matur și copil. În cazul Zoe, acestea arată de la 89%-80% la prima testare la exageratele 43%-52% la ultima testare, unde l-au degradat de la 5 stele la nici o stea. Cine are curiozitatea să compare testele vechi cu unele mai noi observă că depunctările atacă cel mai des amărășteni gen Renault sau Fiat, în schimb protejează mereu coeficienții nemților (exemple BăMăVezi seria 3 sau VW Polo). Asta da prostire și manipulare, nu-i așa mani( )pulatore de mânuțe roșii? Ți-ai epuizat arsenalul de glume de samsar despre Dacii?

  • Nicu, vineri, 15.04.2022 19:19

    Chiar daca m-am repetat de zeci de ori, nu am pretentia ca fiecare sa retina ideile mele, asa ca zic din nou: sunt interesat doar de Jogger hibrid fiindca am studiat sistemul si pare foarte fiabil si pentru ca nu mai vreau cutie manuala. Oricum ii raman recunoscator lui @xxx daca dupa ce ii soseste flota de Jogger 1.0 TCe revine pe aici cu impresii. Si eu cred ca va fi o masina rezistenta, precum MCV 1, care inca misuna pe strazi in numar mare, de obicei muncite la greu, nu la plimbarici de loisir.

  • r, marţi, 19.04.2022 11:22

    Degeaba veți căuta pe site-ul EuroNCAP vreo imagine cu o Dacie Jogger șifonată la crash-test, că nu veți găsi așa ceva. Rezultatul i-a fost atribuit în virtutea similarităților constructive (ansamblul structural frontal și motorizarea este aceleași) cu Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (1111 kg). (preluare AUTOBILD). Este o lume dementă. Și încep să cred că "specialiștii" NCAP sunt contabili și ziariști. Cum să dai note unui student care nu s-a prezentat la examen ?!

  • r2, marţi, 19.04.2022 11:52

    Corect, în mod real jogger va avea o sarcină mai mare, consecințele unui impact fiind mai grave. Asta ar fi perspectiva clientului rațional. Dacă eram acționar sau samsar Renault, probabil aș fi fracturat logica prin diverse locuri.

  • Giani, duminică, 17.07.2022 19:59

    Periculoasa pentru 2022 și foarte scumpa pentru o mașină fabricata în România