Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
Denis le Vot, CEO-ul Dacia, a confirmat oficial că Duster va primi în curând un nou sistem de tracțiune integrală. Pentru noul sistem, puntea din spate va fi electrificată.
Noua generație Dacia Duster urmează să primească un nou sistem de tracțiune integrală până la finalul acestui an. Noul sistem de tracțiune integrală va integra un motor electric în puntea din spate și va fi prezent la motorizările hibride ale lui Duster. Informația a fost confirmată chiar de către Denis le Vot, CEO-ul Dacia, în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles.
Astfel, Dacia Duster va fi primul model din istoria mărcii care va primi tracțiune integrală electrificată și o cutie de viteze automată în același timp. Noua versiune va completa gama lui Duster și va fi creată pentru a se conforma noilor norme de poluare Euro 7, care urmează să intre în vigoare din 2026. De asemenea, viitoarea versiune a lui Duster cu tracțiune integrală electrificată va putea fi configurată și cu motor alimentat cu GPL.
via Economica
-
Jian de la Calafat, luni, 13.01.2025 11:18
Dacia, lăsați prostiile de-o parte, oferiți punții spate pentru versiunea 4x4 acea desfatare de cuplu oferita de motorul 2.0 dCi, cel care functioneaza intr-o deplina armonie cu AT6. Aceasta-i solutia salvatoare atat pentru Duster cat si pentru Bigster, 2.0 dCi impunandu-se sa fie disponibil in doua versiuni de putere: dCi 160 CP, respectiv dCi 190 CP.
-
Kap, luni, 13.01.2025 13:27
Nici nu știu dacă are loc 1.6 dCi sub capota noului Duster darămite 2.0 dCi, în plus costurile de adaptare ale acestor agregate la caroseria dispusă la motoare mai mici ar fi împins și mai sus prețurile, de parcă oricum cârcoteala ”Dacie de 30.000 de euro” nu s-ar auzi destul despre Bigster. Altuia nu-i convine că Duster 3 facelift va avea și automată și 4x4, el voia din prima. Nu contează că trebuie oarece proiectare, aceata necesită timp, că sunt motoare de generația mai nouă, nu el vrea din prima. Și evident ieftin, că așa l-a obișnuit Dacia......nu contează miile de euro distanță la care e concurența. Genul de pretențios care o vrea și frumoasă și devreme-acasă și cu zestre și se duce apoi la prima nemțoaică rodată un pic pe-afară..... Mare ți-e grădina, Doamne și mulți au sărit gardul ... la protest!
-
ds, luni, 13.01.2025 13:41
Cred că tracțiunea integrală, automată și elctrificată va fi aproape un best buy dar, cred, varianta cea mai dorită ar fi fost gpl+cvt. Că ar putea fi și hibrid cu atât mai bine, nu neapărat 4x4.
-
Sak, luni, 13.01.2025 14:09
In sfarsit integrala cu automata. Daca pretul este pana in 30000, de ce nu?
-
777, luni, 13.01.2025 14:28
Ar mai merita inca o varianta la duster: 1.0 in 2 cilindrii tip generator exclusiv + 150cp electric + o baterie de 5kwh cu incarcare simpla. Si sa aiba si panou fotovoltaic 0.5kw pe plafon ca la prius. Iar la pret sub 35k, s-ar vinde ca painea calda. ERev is the future.
-
Jian de la Calafat, luni, 13.01.2025 14:45
@Kap Imi lasi impresia ca activezi in domeniu.... Se naste astfel intrebarea: Volumetria unui motor Diesel de 1.6L este considerabil mai mare comparativ cu volumetria unui motor de 1.6L care functioneaza cu benzina ? ....Deoarece Duster are deja in compartimentul motor un agregat cu benzina de 1600 cm3. ....Iar Bigster ascunde sub propria capota un motor cu benzina de 1.8L. Daca anticipez corect raspunsul tau, ce zici daca Renault/Dacia readuc celebrul 1.5 dCi, cu ai sai doar 1461 cm3. Crezi ca acest delicios motor si-ar gasi locul in compartimentul motor liliputan al Duster/Bigster? Trebuie identificate rapid solutiile optime, aceasta tergiversare in a completa paleta de motorizari la modelele Duster/Bigster cu atat de dezirabilele motoare Diesel, nu face altceva decat sa genereze neajunsuri pentru o multime de potentiali clienti, dar si pierderi financiare deloc neglijabile pentru producator.
-
@d(oar)s(tupizenii), luni, 13.01.2025 15:00
Dacă Duster ar avea toate avioanele din capul tău nu ar mai fi o mașină entry-level așa cum îi este destinul. Nu mai e ca pe vremea ta când puneai o sârmă la roată la tricicletă ca să o faci diesel și ți se umflaau orbitele de bucurie.
-
@jian, luni, 13.01.2025 15:03
Motoarele diesel sunt mai mari și mai grele întrucât funcționează la presiuni mai mari. In plus, diesel-ul e mort, nici nu are sens discuția.
-
eu, luni, 13.01.2025 15:06
interesante dezvoltarile dacia. @ds: de acord. din ce observ in randul soferilor, dintre 4x4 si automata, cei mai multi ar alege automatizarea cutiei. de tractiune integrala foarte rar un om obisnuit are nevoie, cei mai multi, practic niciodata.
-
@jian=sosoc, luni, 13.01.2025 15:12
arogantule, ia-o in mana, la ruleta ma refer, masoara un bloc motor de diesel cu unul de benzina, apoi o sa gasesti singur raspunsul
-
Tavi, luni, 13.01.2025 15:46
Putin probabil sa mai vedem un motor diesel pe Dacia. Motivul principal pe care-l vad eu e strans legat de normele europene si sa faci un motor de asta compatibil Euro 7. Cred ca toate filtrele si sistemele necesare pe care le-ar cere ar urca costul de dezvoltare/productie a motorului mult peste ce ar fi in limita decentei pentru nivelul Dacia. Nu cred ca exagerez daca spun ca un motor diesel adaptat cerintelor din zilele noastre ar costa mai mult decat omologul hibrid prezent pe Duster/Bigster.
-
ds, luni, 13.01.2025 15:46
@idiotului de la 15.00 Dacă ai veni și cu o explicație tehnică aș aplauda. De bazaconii și impresii de doi lei sunt sătul. Altfel nu ești decât un troll atehnic, incult și obraznic.
-
Kap, luni, 13.01.2025 18:45
Presupunerea mă onorează, dar nu e cazul, doar am pus uneori întrebări din interes unor persoane mai avizate. Dacă un 1.5 dCi euro 6 în 4 cilindri a fost proiectat să încapă sub capota Dusterului 2, nu știu dacă un 1.6 dCi ar fi ușor de acomodat, cu minim de proiectare, la caroseria ușor redusă (după umila-mi părere) a noului Duster. Aspiratul 1.6 MPI al variantei hibride sigur e mai simplu, fără turbină, EGR, pompă de presiune și poate alte sisteme auxiliare pe care turbodieselul le necesită. Probabil la limită s-ar fi putut adapta, dar aici intervin și normele actuale și viitoare în care trebuie să se încadreze producătorul, și asta nu pentru un an doi ci pentru durata normată de viață a modelului. Deci pentru aceste motive cumulate au considerat că nu merită, altfel puneau în continuare măcar dieselul de 115 CP.
-
ds, luni, 13.01.2025 18:53
@kap Probabil, cu timpul, motoarele aspirate+hibrid vor fi predominante, tot mai mulți producători vor renunța la turbo. Avantajele tandemului aspirat+hibrid sunt evidente.
-
Jian de la Calafat, luni, 13.01.2025 19:10
Sunt dispus sa accept in mare masura argumentatia ta, doar ca tot Dacia trebuie sa tot traga ponoasele unor cutume mai mult decat discutabile. Complet injust ! Si acum, un paradox: Clio Mk5 facelift, deci un model care se produce chiar in aceste momente, are sub capota celebrul 1.5 dCi de 100 CP. https://www.renault.fr/achat-vehicules-neufs/vehicules.html?productId=VEH_VF1RJA00871796784 Asadar, Renault permite propriei sale citadide si taman in Franta sa-si bucure posesorii de privilegiile pe care numai un motor Diesel le poate oferi, dar, acelasi Renault refuza motorizari Diesel tocmai pe modele considerabil mai voluminoase oferite de Dacia, modele care-ar fi si mai indreptatite sa aiba in evantaiul de optiuni o atat de necesara varianta Diesel. Avand in vedere o astfel anomalie vizibila si de pe Luna, cum oare sa mai ramanem rationali, echilibrati, decenti ?!? Este strigator la cer !
-
McZ, luni, 13.01.2025 21:41
Eram saptamana trecuta in oras, fiindca veneam de la RAR, am atestat Cielo-ul ca vehicul istoric, motor 1.5 75 cai cel mai slab il stiti cu toti. La un moment dat statea la semafor un Duster d'asta nou. Nu imi dau seama daca era 1.0 sau 1.2, parea echipat bine, soferul un tanar cam nelinistit forta semaforul. Se pune verde, cand am accelerat Cielo-ul, nici nu a schițat soferul de Duster ce l-a lovit
-
McZ, luni, 13.01.2025 21:42
Asadar, cumparati aspiratoare de un litru cu cai multi, cam asta o sa patiti ;-)
-
ds, luni, 13.01.2025 22:44
Gata, a venit dementul?
-
Jian Dizelean, marţi, 14.01.2025 04:09
Mai lasă-ne cu puțitoarele tale de Diesel-uri. Gata, s-a terminat cu afumătoarele urât mirositoare, nu ai înțeles?
-
Banditos, marţi, 14.01.2025 09:50
Crezi ca merita sa-ti consumi timpul cu el? Numai ideea ca e pomenit il umecteaza. Microcefalul stie ca voturile nu au nicio relevanta dar cat timp exista o reactie la ceea ce face el si-a atins scopul. Ideal este ignorarea completa.
-
@samsar manipulator, marţi, 14.01.2025 10:33
De asta votezi multiplu? Ideal e că drujba nu merge la deal, Renault mai încearcă un pansament pt. viitorii ciobani, dar prețul a ajuns deja la nivelul unei mașini ceea ce Dacia nu va fi în stare să producă niciodată.
-
Cielo, marţi, 14.01.2025 11:12
Mai ai d-ăstea, fapte de vitejie cu cielo? Hai, mă, ce dracu, nu mai spune la nimeni, că râd și curcile de tine. Bă, băiatu', întotdeauna, dar absolut întotdeauna 65120. Te-ai prins că ăla te-a lăsat să juisezi în ziua aia, nu?
-
Cielo, marţi, 14.01.2025 11:15
... s-a editat aiurea ideea era că 65 de cp ai lu cielo sunt mai mici decât 101 cp ai celui mai amărât Duster și 170 Nm sunt mai mari decât 120Nm ai lu același cielo forțos. Da?
-
NSREI, marţi, 14.01.2025 12:20
da, dar ce nu stii tu e ca daca cielo ala e mancat de rugina si cantareste 500 kg cu tot cu sofer, s ar putea ca 65 de cai ai lui cielo sa fie mai mult decat 101 de cai ai lui duster la 1400 kg, Ai priceput matale ?
-
@nsri, marţi, 14.01.2025 13:16
Da, ce să-ți spun... 7.9 kg/Nm la cielo față de 8 kg/ Nm la Duster. Unde mai pui că șoferul avea 106 kg față de 55 cât avea slăbănogul de pe cielo.
-
Ramona, marţi, 14.01.2025 18:59
Deci nu se vinde răgălia?
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 17 ianuarieNoua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 kmSkoda a lansat o nouă motorizare pentru varianta hatch a lui Superb. Noua motorizare este o unitate hibridă cu încărcare la priză, care promite să ofere o autonomie electrică de peste 120 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | vineri, 17 ianuarieNoul Polestar 7, un SUV electric compact, va fi produs în Europa din 2027Polestar a confirmat oficial că viitorul său model electric Polestar 7 va fi construit în Europa. Noul model va intra în producție din 2027. Citeste tot
-
MODELE NOI | vineri, 17 ianuariePrimele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-RocAu apărut primele imagini neoficiale cu noua generație Volkswagen T-Roc. Imaginile afișate pe sistemul multimedia al mașinii au fost "scurse" pe internet. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 16 ianuarieNoul Alpina B8 GT, cel mai puternic model din istoria mărcii: V8 de 625 CPAlpina a dezvăluit oficial noul B8 GT, o versiune mai puternică a lui B8, bazat pe BMW Seria 8 Gran Coupe. Noul model este cel mai puternic din istoria mărcii, grație unui motor V8 care dezvoltă 625 de cai putere. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 15 ianuarieEdiție specială pentru Volkswagen Transporter: pachet vizual cu accente negreVolkswagen a lansat o ediție specială pentru noua generație Transporter. Noua ediție este botezată Edition și primește un pachet vizual nou, care aduce numeroase accente vopsite în negru. Citeste tot
Cand comentam la un articol de saptamana trecuta ca dusterul cu trei cilindri si cutie manuala e aiurea, mi ati sarit toti in cap. Acuma supriza si au dat seama si cei de la dacia cat de prosti sunt, si au zis sa dreaga busuiocul. Dar faptul ca Dacia inca incearca sa si bata joc de clienti ramane o pata pe obrazul lor. Au zis sa incerce, poate merge... (Daca ar fi lansat Duster din start in aceasta confinguratie , atunci da, jos palaria. Respect !) Dar asa. Rusineee!!! Huoo!