Norvegia nu va interzice vânzarea maşinilor cu motoare termice: "Vor dispărea de la sine datorită progresului tehnologiei"
Norvegia a negat speculaţiile despre interzicerea vânzărilor de maşini cu motoare termice începând din 2025 şi consideră că acestea vor dispărea în mod natural datorită progresului tehnologiei pentru maşini electrice.
Norvegia este ţara cu cea mai mare pondere a maşinilor electrice şi hibride, care deţin o cotă de piaţă de circa 22% la nivelul anului 2025, datorită scutirilor de taxe şi impozite la achiziţionarea acestora. Tocmai de aceea, anunţul presei germane potrivit căruia Norvegia intenţionează să interzică vânzarea de maşini cu motoare termice începând din 2025 nu a reprezentat o surpriză majoră.
Iată însă că informaţia s-a dovedit a fi falsă, deşi aparent ideea era inclusă în Planul Naţional de Transport al Norvegiei, care este prezentat guvernului o dată la 4 ani. Un purtător de cuvânt al guvernului a menţionat că planul respectiv nu include nicio intenţie de a interzice comercializarea maşinilor diesel sau pe benzină.
"Documentul a inclus sugestii şi recomandări pentru obiectivele ambiţioase de a reduce emisiile sectorului de transporturi. Acest guvern vrea să încurajeze vehiculele mai prietenoase cu mediul înconjurător prin folosirea unor recomense în locul unor constrângeri", a precizat un purtător de cuvânt al guvernului cu referire la scutirile de taxe acordate pentru maşinile electrice.
În plus, poziţia guvernul norvegian este că maşinile cu motoare diesel şi pe benzină vor dispărea natural de pe piaţă pe măsură ce tehnologia maşinilor electrice se va îmbunătăţi. "Noua tehnologie, nu restricţiile, vor fi responsabile pentru scăderea vânzărilor de maşini diesel şi pe benzină", a adăugat el.
Chiar şi aşa, Norvegia pregăteşte noi măsuri pentru protejarea mediului. Începând din 2020, nivelul maxim al emisiilor acceptate în Norvegia va scădea la 85 grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu limitarea de 95 de grame care va fi aplicată din acelaşi an pe teritoriul Uniunii Europene.
Via Autoblog
Viitorul vine incet dar sigur... si mie imi plac motoarele cu combustie interna, dar ce urmeaza este destul de clar...