Norvegia interzice benzina si dieselul in 2015?
Partidul Socialist din Norvegia a prezentat un proiect care propune ca masinile noi pe benzina si motorina sa nu mai poata fi vandute incepand cu 2015.
Dupa ce partidele de stanga norvegiene au venit cu ideea de a interzice incepand cu 2015 vanzarea vehiculelor alimentate pe benzina si motorina in statul nordic, ministrul norvegian al Finantelor, Kristin Halvorsen, a anuntat ca ideea are tot sprijinul sau.
"Propunerea este mai realista decat se credea a prima vedere. In conditiile crizei financiare actuale, multi constructori se lovesc astazi de probleme mari. Acestia trebuie insa sa constientizeze ca tehnologia trebuie sa evolueze. In cazul in care nu se va intampla asta, criza financiara va fi urmata de o criza de mediu. In aceste conditii, avem in vedere interzicerea masinilor pe benzina si motorina incepand cu 2015" , spune Halvorsen, membra a partidului Socialist, initiatorul acestui proiect.
Daca proiectul de lege va trece, constructorii auto nu vor mai putea sa vanda masini alimentate cu combustibil fosil, exceptie facand modelele hibride. Totusi, sansele ca o astfel de idee sa fie pusa in practica este minima: partidul Socialist este membru minoritar al aliantei tripartite care conduce Norvegia, Premierul Jens Stoltenberg fiind impotriva unei astfel de propuneri.
"Suntem un partid care lanseaza foarte des primul noi propuneri. Multi norvegieni au inteles gresit propunerea. Ea nu se refera la masinile pe care le au deja, ci la cele care se vor cumpara din showroom-uri incepand cu 2015", isi apara Halvorsen ideea in fata criticilor sai.
via | Reuters
-
AndreiRN, luni, 27.04.2009 20:43Ipocrizie
Economia lor se hraneste din exportul de petrol si ei acuma fac pe sfinti. Socialisti.
-
asd, marţi, 28.04.2009 09:42AndreiRN, george, vorbiti prostii
va ia gura pe dianinte fara sa stiti ce spuneti. "Economia lor se hraneste din exportul de petrol si ei acuma fac pe sfinti" .....te-ai documentat mult?
-
LilShaq, marţi, 28.04.2009 10:39lol
economia norvegiei se bazeaza pe exportul de energie electrica in principal, nu exportul de petrol, daca e sa vorbim despre energii. norvegia are cele mai multe lanturi de hidrocentrale din lume.
-
mircea, marţi, 28.04.2009 10:43@all
Economia Norvegiei se bazeaza, intr-o mare masura, si pe exporturile de petrol. Norvegia este al cincilea exportator de petrol la nivel mondial. Da, exista o oarecare doza de ipocrizie in ceea ce fac ei. Insa petrolul nu este utilizat decat intr-o masura relativa la fabricarea de combustibil auto.
-
asm, marţi, 28.04.2009 12:22petrolul asta...
In primul rand - Bravo Norvegia! Si ce daca Norvegia este un important exportator de petrol? Uitati-va in jur si vedeti cate lucruri se fabrica din petrol (mase plastice, fire si fibre textile, vopsele, medicamente si chiar mancare). De ce trebuie sa asociem neaparat petrolul cu arderea de combustibili? Petrolul e mult mai valoros si mai util ca materie prima in industria chimica decat ca si combustibil!
-
petre, marţi, 28.04.2009 13:05
Numai tampenii vorbesc unii, cu socialism si politicieni cretini. Atatea aberatii, mai rar. Economia Norvegiei nu se bazeaza masiv pe exportul de petrol, deaorece pe ei i-a cam dus capul ca pretul petrolului poate varia mult si nu e o sursa sigura de venit (vezi situatia de azi). Mai mult, din punct de vedere al poluarii, Norvegia este una din cele mai curate tari, iar legile pro-ecologice au fost mereu de o importanta maxima la ei. Reteaua de hidrocentrale e una din cele mai impresionante, sunt centrale care folosesc energia degajata de cascade. Foarte bine ca vor interzice motorizarile clasice, si sper ca si celelalte tari cu apa calda sa o faca, prea mult au profitat producatorii auto de lipsa unor legi si restrictii care sa le impulsioneze cercetarea. Si-au vazut doar de profit si atat. Sa se duca la norvegieni sa vanda masini Honda si Toyota, singurii producatori preocupati cu adevarat de ecologie, restul sa faca bine sa ajunga la nivelul celor 2 si dupa aia sa-i vedem. Asa ca, Geroge, inainte sa-i faci cretini, gandeste-te ca lor chiar le pasa ce tara lasa in urma copiilor lor. Dar, ma rog, asa e cand te doare in c-r de propria tara si arunci cu gunoaie pe geam. Te ofuschezi cand iti este in pericol dreptul de a-ti arunca fundul in ditamai camionul. Scupi seminte in continuare la scara blocului si ii faci pe altii cretini.
-
Radu, marţi, 28.04.2009 13:11
ideea nu e rea. 96% din energia norvegiei e produsa din hidro. in aceste conditii, nivelul de poluare provenit de la autovehicule probabil ca are o pondere destul de mare pentru a sustine aceasta idee. cu toate acestea, mi se pare aproape imposibil de pus in practica daca ne raportam la tehnologiile actuale. totusi, pana in 2015 mai este timp. in plus, cu timpul toti vom fi nevoiti sa folosim altceva decat combustibili fosili.
-
george, marţi, 28.04.2009 21:16REPLICA DE MANELIST
@ asd Poate-mi si spui ce prostie am spus...nu de alta, da` ceea ce ai spus tu despre mine suna a replica de manelist...
-
george, marţi, 28.04.2009 21:18LA FEL SI TU, PETRE
daca nu ti-e prea greu...
-
asd, miercuri, 29.04.2009 10:20@george
imi cer scuze daca asa crezi ca suna....cele mai multe impresii sunt inselatoare Peste tot sunt si "politicieni cretini" dar numarul lor sunt ferm convins ca e foarte mic in Norvegia. Romanii si nu numai facem comentarii de prisos la adresa Norvegienilor si ii catalogam, adevarul e altul. Or avea legile lor care multora li se par "tampite" dar au o infrastructura de invidiat. Legile sunt facute pentru oameni nu pentru "jmekeri" ca in Romania. Folosirea petrolului pentru automobile nu e tot una cu "exportul de petrol". Petrolul se foloseste in multe aplicatii. E necesara folosirea unu alt tip de combustibil mult mai putin poluant sau deloc poluant. Cat despre poluarea masinilor e un articol tot pe auomarket http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html Daca e adevarat...ma intreb de ce nu se umbla mai intai la vapoarele respective? Imbunatatirea ar fi mult mai simtitoare si mai rapida.
-
george, miercuri, 29.04.2009 20:51MI-AI CONFIRMAT CA N-AM GRESIT
@ asd Comentariul tau a fost manelistic din punctul de vedere al abordarii. In primul rand, pot sa spun ca desi primul meu comentariu era mai putin de un rand cu tot cu titlu, nume, data si ora postarii, ai afirmat ca am spus lucruri pe care eu, de fapt, nu le-am spus. Eu nu am scris absolut nimic de socialism. Altu` a scris gugumania asta si de ala chiar poti sa te iei cu spor ca nu stie de capul lui. “Socialismul” european e joaca de copii fata de bolsevismul american. Era extrem de simplu si tot ai incurcat adresele. In sfarsit, asta ar fi una. A doua chestie, eu nu am zis ca toti politicienii norvegieni sunt cretini ci doar unii (era POLITICIENI, nu POLITICIENII). In al treilea rand, se pare ca nu ai citit nici articolul…sau l-ai citit in diagonala si in viteza. Pentru ca daca ne-am lua doar de titlu, pot sa spun ca initiativa nu e tocmai geniala. Atata timp cat n-ai niste alternative solide si accesibile la combustibilii fosili, masurile pe care le iei nu ar trebui sa fie radicale. Ar trebui sa existe o perioada de tranzitie in aplicarea unei astfel de solutii. Mai ales ca autoturismele noi, in anul 2015 vor avea motoare EURO 6…care inseamna emisii poluante aproape 0. Iar emisiile de CO2 vor continua sa scada. Dar MODUL in care a fost gandita aceasta masura ma indreptateste fara drept de tagada sa afirm ca UNII politicieni norvegieni sunt CRETINI din urmatoarele motive: MOTIVUL NUMARUL 1: neaplicarea la tot parcul auto a acestei masuri (sau macar o prevedere referitoare la eliminarea progresiva din circulatie). Se va intampla si acolo ce s-a intamplat in Danemarca. Oamenii vor trage de masinile vechi ca de cai morti in conditiile in care un EURO 2 polueaza de vreo 6 – 10 ORI mai mult decat un EURO 5. Deci in loc sa inlocuiesti rabla cu o masina noua EURO 5 sau EURO 6, o s-o tii pana cand cade tabla de pe ea si devii un pericol public. Iti dai seama ca daca s-ar face chestia asta, pana in 2015 si-ar lua toti masini noi cu care vor merge macar vreo 10 ani... MOTIVUL NUMARUL 2 : excluderea hibridelor. Pai si daca imi iau Lexus LS hybrid cu consum mediu de aproape 12 %, ce am rezolvat?!? Sau daca imi iau un Prius/Insight (cele mai accesibile hibride in acest moment), o sa am consumul unui Opel Corsa dar la pret de 2. Plus ca nu vor mai exista citadine aproape deloc. Solutia mult mai simpla si aproape corecta ar fi fost nu sa le interzici cu totul ci sa impui niste limite gen “numai EURO 5 incepand cu 2009” si “numai EURO 6 incepand cu 2011”. Si eventual niste limite de consum gen “nu mai mult de 5 litri, indiferent daca e hibrid sau nu”. Volkswagen Polo 3L care consuma 3 litri de zeama e mai prost decat Prius-ul care consuma 4.3 litri?!? Cine a stabilit asta? Un cretin care intamplator a ajuns mare politician... Pentru ca si aici se va face ce s-a facut in Danemarca. Oamenii vor gasi portita de scapare, se vor adapta…Toata lumea va face hibrizi, inclusiv Porsche Cayenne. Si ca sa fie treaba si mai aiurea, ce se va castiga prin asta? Pe hartie putin, in realitate nimic. Pentru ca scaderile de emisii poluante si de CO2 realizate de cei cativa care-si vor lua hibride vor fi compensate de cei care vor merge cu masinile vechi pana la Sfantul-Asteapta-Ziua-de-Apoi. Ca sa nu mai spun ca vor fi o gramada care isi vor lua SH-uri traditionale de afara in loc de hibrizi noi. Deci acesti politicieni sunt cu atat mai cretini cu cat exista precedente nefericite la o aruncatura de grenada de ei. Adica in Danemarca. Daca n-ar fi avut astfel de exemple, ii mai intelegeam, dar asa… PS. Iar initiativa are intr-adevar o pata de ipocrizie pe ea…chiar daca petrolul se foloseste si la altele, nu numai la deplasarea masinilor. Ziceai tu ceva acolo de poluarea produsa de vapoare. Stii ca Norvegia are una dintre cele mai puternice industrii navale din lume (numele Kvaerner iti suna cunoscut?) si una dintre cele mai vaste flote maritime?
-
asd, joi, 30.04.2009 13:40@george
manelist - vorbesti prostii iar. 1. Hai sa nu ne bagam in lucruri caree sunt convins ca habar nu ai si nici eu despre ce metode de propulsie sunt testate la ora actuala si care au dat roade dar nu sun folosite din cauza monopolului cu petrol. 2. Apreciez stradania ta de a te documenta, dar pana nu analizezi situatia in profunzime si ai toate datele necesare pentru a elabora alternative la poluarea cauzata de combustibilii petrolieri, nu are rost sa te "urinezi" pe studiile unor oameni care sunt mult mai in tema despre situatie. 3. Ma opresc cu comentariile caci e o discutie fara vre-un sfarsit.
-
george, marţi, 05.05.2009 20:24CE NAIV AM PUTUT SA FIU SI EU...
@ asd Adica tu n-ai inteles ce-am scris intr-un SINGUR RAND si ma asteptam sa intelegi ce-am scris in 2 pagini...Mea culpa. 1. Treaba cu mijloacele de propulsie asa o fi. Poate ca monopolul petrolului tine aceste tehnologii la pamant (energia magnetica, generarea eficienta a hidrogenului, samd) ca sa mai faca ei niste golanii si gologani. Da` de ce crezi tu ca va putea sa forteze asemenea schimbare tocmai Norvegia adica o tara mica (ca importanta) si care nici macar nu e membra UE? 2. Prin masura respectiva, poluarea generata de combustibilii petrolieri NU SE ELIMINA. Doar se reduce da` nu impresionant...Daca tot vorbesti de studii in profunzime, vino tu cu date mai concrete decat ale mele. Pana atunci, menajeaza-te! 3. Yeah, right...
-
asd, luni, 11.05.2009 12:05asd
@george 1. "tocmai Norvegia adica o tara mica (ca importanta)" hm....asta crezi tu. 2. Nu pot veni cu date mai concrete, imi pare rau, apeleaza la specialisti :) 3. Da, corect..."ja riktig"
-
Dr Felix, miercuri, 21.10.2009 18:08daca ai energie verde
NORVEGIA ARE MULTE ENERGIE VERDE DIN HIDROCENTRALE (STIU PT CA CUNOSC UN NORVEGIAN) DAR OARE VA AJUNGE AUTOMOBILUL ELECTRIC SUFICIENT DE EFICIENT PANA IN 2015?! EU NU CRED! PROBABIL CA SE VREA SA FIE DOAR UN IMPULS.
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
sunt si in Norvegia...Pacat de tara...