Norvegia: 23% dintre mașinile vândute în 2015 sunt electrice și hibride plug-in. VW e-Golf conduce clasamentul
Lansarea versiunii electrice a lui Golf a dus la explozia vânzărilor de mașini electrice în Norvegia. 22.9% dintre mașinile vândute în primele șase luni în această țară au emisii zero.
Imaginați-vă cum ar fi fost ca în România anului 2014 să se fi vândut 20.000 de mașini electrice noi. Adică vreun sfert din totalul mașinilor noi înmatriculate în țara noastră în cursul anului trecut. Pare de domeniul SF, însă există există o țară europeană în care acest lucru se întâmplă.
Bineînțeles, este vorba de Norvegia. Și spunem "bineînțeles" pentru că, dacă ați urmărit în ultimii ani Automarket, ați putut afla povestea evoluției vânzărilor de mașini electrice în această țară. Datorită multiplelor bonusuri pe care le primesc cumpărătorii mașinilor care folosesc energie electrică pentru alimentare, modelele de acest tip au devenit mainstream în statul nordic, situație care a dus la perioade în care Tesla Model S, cea mai scumpă mașină full-electrică din lume în acest moment, să fie cea mai vândută mașină de pe piața norvegiană.
În primele 6 luni ale anului 2015, 22.9% dintre mașinile vândute aici au fost electrice sau hibride plug-in, deci cu alimentare la priză. Este cel mai bun procent din întreaga lume și semnul unei "electrificări" serioase a parcului auto norvegian, acolo unde s-a ajuns la o situație inedită: 2.4% din toate mașinile care circulă pe șosele sunt full-electrice sau hibride plug-in.
Pe prima poziție în clasamentul vânzărilor electrice din 2015 nu se mai află însă Tesla Model S, locul modelului american fiind luat de versiunea electrică a lui Golf. Volkswagen e-Golf a fost cumpărat de puțin peste 4800 de clienți norvegieni în prima jumătate de an, în timp ce Tesla Model S a fost preferat de 2.700 de clienți. Partea interesantă a statisticilor norvegiene arată că 71% dintre exemplarele Golf înmatriculate în statul nordic în prima jumătate de an sunt electrice. Locul al treilea de pe podiumul electricelor este ocupat de Nissan Leaf, compacta cu emisii zero a mărcii japoneze adunând puțin peste 1600 de comenzi în primele șase luni ale anului.
via | Cleantechnica
Ce face ma???? Du-te domnule de aici, trebuie sa fie o eroare, eu cred ca Nissan Leaf sau Tesla model S sau Lexus nu stiu de care hybrid ocupa locurile fruntase. Cum ma, Golf? Masinile alea slabe calitative, insipide, inodore, incolore sa ocupe primul loc? Offfff....