Norvegia: 23% dintre mașinile vândute în 2015 sunt electrice și hibride plug-in. VW e-Golf conduce clasamentul

Publicat vineri, 17.07.2015 13:40 de Mircea Meșter

Lansarea versiunii electrice a lui Golf a dus la explozia vânzărilor de mașini electrice în Norvegia. 22.9% dintre mașinile vândute în primele șase luni în această țară au emisii zero.

Imaginați-vă cum ar fi fost ca în România anului 2014 să se fi vândut 20.000 de mașini electrice noi. Adică vreun sfert din totalul mașinilor noi înmatriculate în țara noastră în cursul anului trecut. Pare de domeniul SF, însă există există o țară europeană în care acest lucru se întâmplă. 

Bineînțeles, este vorba de Norvegia. Și spunem "bineînțeles" pentru că, dacă ați urmărit în ultimii ani Automarket, ați putut afla povestea evoluției vânzărilor de mașini electrice în această țară. Datorită multiplelor bonusuri pe care le primesc cumpărătorii mașinilor care folosesc energie electrică pentru alimentare, modelele de acest tip au devenit mainstream în statul nordic, situație care a dus la perioade în care Tesla Model S, cea mai scumpă mașină full-electrică din lume în acest moment, să fie cea mai vândută mașină de pe piața norvegiană.

În primele 6 luni ale anului 2015, 22.9% dintre mașinile vândute aici au fost electrice sau hibride plug-in, deci cu alimentare la priză. Este cel mai bun procent din întreaga lume și semnul unei "electrificări" serioase a parcului auto norvegian, acolo unde s-a ajuns la o situație inedită: 2.4% din toate mașinile care circulă pe șosele sunt full-electrice sau hibride plug-in.

Pe prima poziție în clasamentul vânzărilor electrice  din 2015 nu se mai află însă Tesla Model S, locul modelului american fiind luat de versiunea electrică a lui Golf. Volkswagen e-Golf a fost cumpărat de puțin peste 4800 de clienți norvegieni în prima jumătate de an, în timp ce Tesla Model S a fost preferat de 2.700 de clienți. Partea interesantă a statisticilor norvegiene arată că 71% dintre exemplarele Golf înmatriculate în statul nordic în prima jumătate de an sunt electrice. Locul al treilea de pe podiumul electricelor este ocupat de Nissan Leaf, compacta cu emisii zero a mărcii japoneze adunând puțin peste 1600 de comenzi în primele șase luni ale anului.

via | Cleantechnica

  • NissToyoTes, vineri, 17.07.2015 21:36

    Ce face ma???? Du-te domnule de aici, trebuie sa fie o eroare, eu cred ca Nissan Leaf sau Tesla model S sau Lexus nu stiu de care hybrid ocupa locurile fruntase. Cum ma, Golf? Masinile alea slabe calitative, insipide, inodore, incolore sa ocupe primul loc? Offfff....

  • Valius, vineri, 17.07.2015 22:37

    Da da

  • Valius, vineri, 17.07.2015 22:45

    Honda, Toyota, lideri mondiali si experinta in domeniu, nu vw, veniti si ei sa incerce apa sa vada daca e calda. Când Toyota si Honda incepeau sa produca modele hybride sau electrice vw nici nu visau macar. Si le fac fiabile. Auzisem la un tip ca are o Toyota Camry hybrid folosita in regim de taxi cu vreo 260000 km fara probleme de motor cutie, in afara de consumabile ce de...drumurile sunt drumuri.

  • AndreiRN, sâmbătă, 18.07.2015 00:35

    Miroase a reclama platita dar ......

  • @ Valius, sâmbătă, 18.07.2015 13:21

    In New York acum peste 100 ani circulau sute de masini electrice care te asigur nu erau Toyota sau Honda . Cauta pe Google informatii despre Baker Electric de ex.

  • e logic, sâmbătă, 18.07.2015 13:51

    golful e masina de masina, mult mai ieftina decat ce ati enumerat voi p-acilea.

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 18.07.2015 18:01

    ba rn, daca in articol scrie ca cea mai vanduta masina electrica e golful, ce p+la mea de reclama platita vrei sa fie? vrei sa iti desenez ca nu are cum sa fie o reclama???

  • @Valius, sâmbătă, 18.07.2015 23:32

    "Când Toyota si Honda incepeau sa produca modele hybride sau electrice vw nici nu visau macar. Si le fac fiabile. " Cand VW facea masini japonezii inca mergeau cu bicicleta. Hai, pa!

  • abc, duminică, 19.07.2015 18:08

    @ @Valius si altii Ia in considerare caracteristicile pietei si profilul clientului. Avand in vedere ca tarile nordice au iz germanic, e normal sa le placa preponderent masini nemtesti, cum japonezii or sa cumpere de ale lor ca sunt facute pe gustul lor. In cazul Norvegiei, avand in vedere ca au si banuti e de asteptat sa isi cumpere electrice si electrocasnice :DD...si putem continua... Sa ne intoarcem la Adam si Eva,ca ala sau celalalt a fost primul ar insemna din start sa ii scoatem pe nemti de pe locul 1 sau chiar din top 3, la anumite lucruri, spre dezamagirea multora. Ne-a intrat in cap ca ei, ca ei. A nu intelege ca le minimalizez contributia la industria auto, dar nici sa credem ca inteligenta s-a nascut numai la ei si restu lumii e cu vaca....pardon ...cu calu putere....:DDD Pe cand VW facea masini si Toyota facea masini, ca au fost infiintate in acelasi an. :DDDD Oare Adam si Eva erau nemti sau japonezi? :DDD Eu cred ca romani. Daca erau nemti avea o sigla de VW in loc de frunza si daca erau japonezi, chiloti de sumo.

  • mishazaitev, luni, 20.07.2015 09:50

    @Valius Niciodata nu am fost adeptul acestui conflict insipid intre proprietarii de marci japoneze si cei de masini europene (a se citi "germane"). Cu toate acestea, apropo de traditia japoneza, afla ca in perioada interbelica DKV (un brand german membru al Auto Union) producea un bus electric). La acel moment Japonia incepuse sa produca masini europene sub licenta. @abc "tarile nordice au iz germanic" Aiurea. Ii urasc cu patima pe nemti si sunt mult mai apropiati la nivel cultural de englezi. Mergi in Suedia si in Norvegia si ai sa constati ca numarul localnicilor vorbitori de engleza este triplu fata de Germani.

  • abc, marţi, 21.07.2015 02:36

    @mishazaitev ii urasc cu patima de aia le cumpara masinile intamplator se face ca am habar cultural sunt intre englezi si nemti ca si grecii, care nu "vand tara nemtilor" dar...... sa traiesti in Romania ! :D