Northvolt, cel mai mare producător de baterii din Europa, a solicitat intrarea în faliment

Publicat joi, 13.03.2025 16:55 de Silvian Irimia

Northvolt, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din Europa, a depus o solicitare pentru intrarea în faliment.

Northvolt, compania suedeză producătoare de baterii pentru vehicule electrice, a depus cerere de faliment în Suedia. Northvolt a fost văzută pentru mult timp ca cea mai bună speranță a Europei de a concura cu industria dominantă a bateriilor din Asia.

Compania a declarat că nu a reușit să asigure condițiile financiare necesare pentru a continua în forma sa actuală în Suedia. După depunerea cererii de faliment, un administrator judiciar va supraveghea vânzarea afacerii și a activelor Northvolt, în timp ce va soluționa datoriile restante.

Cei 5.000 de angajați ai companiei se confruntă acum cu un viitor incert, iar Northvolt a declarat că va colabora îndeaproape cu autoritățile și sindicatele pentru a oferi sprijin și informații lucrătorilor.

Depunerea cererii de faliment în Suedia vine după luni de criză în cadrul companiei, pe măsură ce fondurile s-au epuizat. Totodată, Northvolt a solicitat protecție împotriva falimentului conform capitolului 11 în SUA în noiembrie, urmată la scurt timp de plecarea directorului executiv, Peter Carlsson.

Compania a fost considerată pe scară largă un jucător de frunte în eforturile europene de a construi o industrie a bateriilor pentru vehicule electrice care să rivalizeze cu producătorii chinezi, precum CATL și BYD.

Compania a construit o fabrică în nordul Suediei, unde spera să folosească energie verde pentru a produce sute de mii de baterii pentru vehicule electrice în fiecare an, dar a întâmpinat dificultăți în punerea în funcțiune a facilității. Anul trecut, a suspendat, de asemenea, extinderea fabricii, prima gigafabrică de baterii autohtonă a Europei.

În încercarea sa de a se salva anul trecut, Northvolt a încercat deja să reducă costurile și a anunțat 1.600 de disponibilizări și plănuia să finalizeze restructurarea afacerii până la sfârșitul lunii martie. De menționat faptul că Europa reprezintă doar 3% din producția mondială de baterii. Obiectivul este ca până la sfârșitul decenului să reprezinte 25% din producția totală.

via Reuters

  • Elektrikkk, joi, 13.03.2025 18:14

    Suntem în plin război comercial. Northvolt se pare că a intrat în faliment datorită a două companii subcontractoare chinezeşti Ieftineala maşinilor electrice chinezeşti vine din subvenţiile masive de zeci de miliarde de euro a guvernului chinez Din excedentul masiv care îl au faţă de SUA şi mai restul lumii Şi chinezii vând EV chinezeşti în China, dar în Europa ţin preţurile sus pentru că nu prea există concurenţa europeană şi în parte sunt produse tot în China cu parteneri chinezi. Excepţie Tesla, VW ID şi Skoda.

  • Vali, joi, 13.03.2025 21:29

    Pacat, astfel ramanem la mana chinezilor. Asa e in viata, nu poti face si bine si ieftin.

  • Dutz, vineri, 14.03.2025 04:21

    Se văd rezultatele rahaților care au condus “ofensiva verde” în Europa. Să construiești o asemenea fabrică în Suedia (una din cele mai scumpe soluții din Europa), este nu doar o aroganță ci chiar prostie pură. Nici în Excel nu au reușit să ajungă la un rezultat pozitiv, dar după cum vedem la focile electrocutate de pe aici… ele găsesc scuze. Scuzele și explicațiile eșecului unui asemenea proiect este că și cum Georgescu încearcă să-și explice inepțiile, și anume inutil!!! Doar ratați pot să caute motive și scuze la ceva ce nu trebuia să existe. Eu personal sunt sătul de rezolvat probleme care nu trebuiau să existe și asta doar pentru că unii au vrut să fie mai catolici decât papa, și încă se mai întâmplă… tocmai s-au cheltuit peste 10 mil de euro pentru o problemă de calitate imaginată și ghici unde? La Stellantis!!!

  • @Dutz, vineri, 14.03.2025 09:30

    Pana la CG nu a vorbit nimeni serios despre pace, toti din toate partile escaladau ca poate poate arunca Putin cu nucleara ca sa poarte oprobiul vesnic. Iar popularitatea a castigat-o fix pe lucrurile pe care le zicea pentru ca nimeni nu a mai avut curajul sa le zica pana atunci. Acum toti cocoseii se urca pe suveranism si pe pace de parca s-a dat deodata liber. Si s-a dat liber dar ei nu au avut curajul inainte de a se da liber. Iaca a venit si Trump si in nici 2 luni se vorbeste destul de serios despre armistitiu si posibil pace. Si se mai vorbeste despre multe alte chestii care pareau de neimaginat acum 3 luni.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 14.03.2025 13:10

    "Succesul" Northvolt e cel mai bun exemplu ca legea si purcoiul de bani nu inseamna nimic daca iti lipseste puterea si cunostinta de a produce. De aia chinezii nu stiu sa puna altceva decat baterii cu 1.5turbo pe orice masina de la pick-up pana la limuzina. Stiu sa faca baterii dar la motoare au invatat o singura reteta si le e frica sa faca altceva.

  • Catalin, vineri, 14.03.2025 23:25

    Atat de mare era, uite așa in faliment intra. Cine au fost investitorii?