Noile tarife de referință pentru asigurările RCA. Creșteri chiar și de 41%

Publicat miercuri, 08.03.2023 16:42 de Alexandru Monenciu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru asigurările RCA. Se observă creșteri chiar și de 41% pentru unii conducători auto.

O dată la 6 luni, Autoritatea de Supraveghere Financiară publică o listă cu tarife de referință pentru asigurările RCA. De reținut că acestea au rolul de indicatori pentru asiguratori și asigurați, deci nu reprezintă tarife la care sunt încheiate polițele RCA în piață.

Revenind, raportul aferent lunii februarie 2023 tocmai a fost publicat și arată creșteri chiar de 41% pentru unii conducători auto.

Spre exemplu, pentru proprietarii de mașini cu vârste mai mici sau egale cu 30 de ani, care au mașini cu o capacitate cilindrică mai mare de 2.500 cmc, ASF anunță un tarif de referință de 4.709 lei.

Cu circa 14% mai mare decât în august 2022 și cu 28% mai mare decât în februarie 2022.

Rămânem la aceeași categorie de vârstă, dar trecem la mașini cu o capacitate cilindrică mai mică sau egală cu 1.200 cmc. Tariful de referință este acum de 1.822 de lei, cu 19% mai mult decât în august 2022 și cu 41.7% mai mult comparativ cu februarie 2022.

În continuare, cele mai mici tarife de referință sunt pentru proprietarii de mașini cu vârste cuprinse între 51 și 60 de ani, cu mașini care au o capacitate cilindrică mai mică sau egală cu 1.200 cmc.

Chiar și pentru ei, prețul de 1.006 lei reprezintă o creștere de 17% față de august 2022 și de 32% față de februarie 2022.

via Autoritatea de Supraveghere Financiară

  • Banditos, miercuri, 08.03.2023 17:35

    In februarie 2022 pentru motoarele >2500cm3, tariful era de 3551lei pentru varsta =< 30 de ani, deci cresterea e de 25% Concret pentru =< 30 de ani cresterile procentuale sunt: 29_31_29_27_26_23_25 Oricum gurile de canal de la ASF sunt de idiotenie crunta. "Se stie" ca accidentele cele mai grave se fac cu masini cu motorizari de Dacia 1300. De unde si printre cele mai mari cresteri ale tarifului 29%. Ideal ar fi fost inca o categorie de varsta = 2500cm3.

  • Banditos, miercuri, 08.03.2023 17:38

    Ideal ar fi fost inca o categorie de varsta, =< 25ani, cu cresteri agresive ale tarifelor pana la imposbile pentru capacitati

  • Banditos, miercuri, 08.03.2023 17:39

    ce k..t !!! : 2500cm3

  • Liviu, miercuri, 08.03.2023 19:13

    @inexorabil corect, insa daca varsta reprezinta asa un factor relevant, de ce la electrice nu conteaza si e tarif unic? Tot sistemul e o mizerie oricum. Pretul nici n ar trebui facut in functie de motorizare sau varsta, ci in functie de pretul mediu al daunelor masinilor reparate pe rca. Iar de acolo bonus si malus in functie de istoric. Dar bonus si malus adevarate, nu mizeria de acum de - 50%/+80%. Daca ai b8 sa platesti 10%, iar daca ai m8, 1000%.

  • eu, miercuri, 08.03.2023 21:26

    Degeaba ne lamentam pe aici sau pe fb, proteste in strada, ca in Franta si Belgia.

  • Mihaita, miercuri, 08.03.2023 22:44

    Nici nu vor fi corecti cei cu asigurarile si ii vor pune la plata si pe cei care nu fac accidente. Cel mai corect ar fi sa plateasca cine face, fara vreo asigurare:) Isi ia taranul 5.0 V-ispe, ca el are nevoie de putere la el la tara ca sa are cu troaca, trebuie sa plateasca pentru poluare marletele obosit, nu pentru asigurare. Este adevarat ca rapoartele arata ca cei cu multi cai putere fac mai multe accidente majore, dar nu ar trebuie sa fie o regula la taxare. Frumos era ca cine face sa si plateasca, dar din pacate exista categoria taranilor care iau BMW-uri cu credit si nu mai au bani de altceva. Si tot ei retarzii fac si multe accidente si daca nu ar exista asigurarile, atunci pagubitii nu ar avea cum sa isi repare masinile. https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/record-pe-sosele-ce-a-facut-un-sofer-de-19-ani-de-s-a-ales-cu-permisul-suspendat-780-de-zile-si-amenda-de-peste-21-000-de-lei Discutam de aceeasi categorie de soferi: specimenul cu BMW, retardul de 19 ani care are destula experienta ca sa faca el alegerea cea mai buna cand ia o masina. Apropos, astia la BMW au target sa vanda doar la prosti??? Pe oamenii mai inteligenti nu ii pot prosti?

  • Mircea Badea, miercuri, 08.03.2023 22:50

    eu de la inceput am zis ca rca-ul e furt, nu ar trebui sa existe. arunci bani ca sa fii discriminat si "acuzat" pt nimic.

  • samurai, joi, 09.03.2023 08:10

    a calculat cineva cate masini "cheltuie" pe rca un sofer tanar pana "iese la pensie"? asta e o "taxa de smecher" catre asiguratori. demult, lumea nu facea accidente. altfel conduci cand stii ca iti ia casa/conturile daca lovesti o masina mai scumpa.

  • Mihai C, joi, 09.03.2023 10:26

    Valoarea RCA-ului se regaseste in pretul perceput de service-urile auto. Pentru a vopsi o bara la un Opel Astra, la un service specializat in vopsitorii din Bucuresti au cerut si au incasat 3.800 lei. Doar vopsit, nu inlocuit bara noua sau alte chestii. Atunci de ce ne miram ca vor creste politele rca in acest ritm?

  • Vali, joi, 09.03.2023 12:35

    Dar ce facem cu idiotii astia? La astia cine le plateste asigurarile? https://autolatest.ro/stiri/cocalarul-de-dambovita-cu-bmw-e61-a-dat-la-o-parte-tramvaiul-stb-in-rahova-pentru-a-ramane-suspendat/

    Dutz, vineri, 10.03.2023 20:51

    De unde ajung banii la firmele de asigurări? Exact, de la noi toți. Adică unii fac accidente (eu, tu, cocalari… din prostie, neatenție șamd) iar firmele de asigurare care colectează bani, plătesc personal, trebuie sa facă si profit… plătesc aceste daune indiferent ca este un cocalar sau nu. Nu este singura inepție cel care fumează sau bea Coca Cola in loc de apa se îmbolnăvește si merge la spital sa fie tratat din impozitele pe care noi toți le plătim. Așa funcționează societatea momentan… Pe de alta parte, îți iei masina noua, dai ceva bănuți si ești tamponat de cineva care nu-i cocalar (fără mișto majoritatea accidentelor nu sunt produse se cocalari și unele sunt chiar accidente), dar nu are de unde sa acopere o dauna la o masina noua… tu cum faci? Acu vreo 18 ani tatal meu a fost lovit din lateral de o alta masina si a ajuns răsturnat in șanț, iar Dacia a avut nevoie de reparatii serioase… măcar pe atunci se repara cam orice la o Dacie, cel care a provocat accidentul nu a plătit nimic si nu avea nici măcar un câine pe numele lui, deci am plătit dauna. Asta este soluția actuala ca cei care sunt afectați de un accident provocat de alții (cocalari sau nu), sa nu suporte reparațiile. Cam asta este in mare schema… ca ai tu o obsesie cu prostia unora (gen cocalari), crede-ma nu ești singurul.

  • Mana-rece-suflet-cald, joi, 09.03.2023 14:08

    @samurai, nici măcar valoarea unui Logan nu ajunge în 50 de ani. Pune mâna pe creion și hârtie și vezi singur. Altfel, sunt de acord că nu motorizarea produce accidentul, ci șoferul. Deci,, cum scria Liviu, prețul mediu al daunelor și în rest, pe istoric de daune, plus, minus. Tinerii scapă ușor acum, că trec mașina pe numele părinților, bunicilor, sau conduc mașinile acestora, direct, că ei nu au bani de mașină. Daună mare poate să facă și un vârstnic cu Tico, dacă intră în lateralul unui Mercedes de 100.000 de Euro. Dar, ne tocim tastaturile degeaba, că nu vor schimba nimic. În fond, primele vor scădea, dacă se va reduce dramatic numărul de accidente și valoarea daunelor, concomitent cu asigurarea unui număr cât mai mare de autovehicule. Câtă vreme aproape o mașină din două înmatriculate circulă fără RCA, tariful e practic dublu decât ar putea fi.

  • Mike, joi, 09.03.2023 14:34

    de aceea în SUA, Tesla oferă asigurări auto special pentru maşinile Tesla, fiind mult mai ieftine decât ce oferă piaţa lacomă !! De ce? Maşinile Tesla sunt mult, mult mai sigure, accidentele la 1 milion de km fiind de 6-10 ori mai mici decât restul.

  • Flu flu, joi, 09.03.2023 14:57

    @Mana-rece: nu va scade nimic. Totul crește non-stop și se inventează orice motiv pentru a încasa mai mult.