Noile Alpina B3 GT și B4 GT: 529 de cai putere și șasiu recalibrat

Publicat joi, 06.06.2024 12:40 de Tiberiu Safta

Alpina a lansat noile modele de performanță B3 GT și B4 GT, două versiuni mai puternice ale modelelor B3 și B4. Cele două modele primesc un motor de 529 de cai putere, precum și un șasiu recalibrat.

Constructorul german a lansat două versiuni mai puternice ale modelelor B3 și B4, botezate B3 GT, respectiv B4 GT. La rândul lor, cele două modele modificate de constructorul de la Buchloe sunt bazate pe BMW Seria 3 sedan și Touring, respectiv pe BMW Seria 4 Gran Coupe.

Noile modele primesc un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, bi-turbo, care livrează 529 de cai putere și un cuplu de 729 Nm. În cazul ambelor modele, motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile. Cel mai rapid dintre noile modele, B3 GT sedan, accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.4 secunde și atinge o viteză maximă de 307 km/h.

Pe lângă un motor mai puternic, noile modele primesc și câteva modificări vizuale, reprezentate de elemente aerodinamice noi, jante de 20 de inch cu un design nou și terminații ale evacuării vopsite în negru. La interior avem cusături de bronz pentru scaune și volan. Inclusiv padelele pentru schimbarea treptelor de viteză sunt vopsite în această culoare. În zona consolei centrale este montată și o plăcuță cu numărul modelului.

Cele două modele primesc modificări și la șasiu pentru a îmbunătăți aderența și a reduce ruliul în viraje. Astfel, noile B3 GT și B4 GT primesc puncte de montare mai rigide pentru amortizoare și bare anti-ruliu noi în partea din spate. În cazul lui Alpina B4 GT, modificările cuprind un diferențial cu blocare limitată revizuit, precum și un sistem de tracțiune integrală ușor modificat.

Pe piața din Germania, noua Alpina B3 GT sedan pornește de la 101.700 de euro, în timp ce varianta Touring pleacă de la 102.900 de euro. Modelul B4 GT propune un preț de pornire de 105.100 de euro.

via Alpina

  • Mihai, joi, 06.06.2024 14:25

    Si cand ma gandesc ca unii canta pe aici ca electricele sunt scumpe :)) Cu 100000 euroi poti cumpara masina adevarata.

  • Mihai, joi, 06.06.2024 14:43

    Pentru a dovedi ca sunt cu adevarat niste retatdati: https://www.g4media.ro/sofer-prins-cu-240-km-h-pe-autostrada-transilvania-ipj-cluj-cum-poti-sa-obtii-certificatul-de-pilot-amator-amenda-de-de-3-630-de-lei.html Altul cu BMW. Alt dobitoc adica, ca sunt multi. Asta e masina pentru el: 500+ cai, viteza de peste 300 km/h si vin toti retarzii sa ne explice noua ca nu firma care produce asa ceva e vinovata, ca masina nu se conduce singura :)) De ce produc unii masini cu atatia cai putere si cu limita la peste 300 km/h daca e preocupata marca de siguranta???

  • Diana Șosoacă, joi, 06.06.2024 16:11

    Mișule Fii mai îngăduitor ! Ce-ar fi viața fără puține excese ? Apropo, care-i talonul pneurilor, fiindca-mi lasă impresia că parcă-s *pictate* pe jante.

  • Dutz, joi, 06.06.2024 18:38

    Mihai te agiți inutil… li se rupe. Amesteci lucrurile ca nu poți mai mult. Electricele promovează caii și sprintul cam în totalitate… altceva n-au ce. Prostia, dobitoci la fel și focile au fost și vor fi… nu au legătură cu mașinile. Dacă n-au mașini au altceva să se remarce… uită-te la tine ;)

  • Dutz, joi, 06.06.2024 18:40

    Dar totuși, cum naiba tunează ăștia o mașină care se rupe în două în parcare? Și dacă în RO se caută doar SH 2.0 diesel, cui le vând?

  • Diana Șosoacă, joi, 06.06.2024 19:00

    Dutz Intotdeauna mi-ai lasat impresia ca esti stapan pe situatie atunci cand se face scriere/vorbire de BMW, tocmai d-asta, risipeste-mi dilema: 20 zic ca n-are cum sa fie, imi pare de-a dreptul obscen! 25 este valoarea reala? Poate 30 ?!? Care-i adevarul ?

    Dutz, joi, 06.06.2024 20:46

    235i M… cu frâna manuală ;) ca tot venii vorba, noul design BMW este varză la majoritatea modelelor :(

  • dan_grc, joi, 06.06.2024 21:55

    Fix de Alpina s-a găsit sa vorbească haterul de serviciu, un model Alpina de 20 ani e mai valoros decât aproape orice electrică de câțiva ani, ma refer concret la valoarea de piață. Bmw promovează aiurea caii putere, când de ani de zile va umeziti la electrice de 700-1000 de cai, accelerație 0.9 secunde, top nene, ia vezi statisticianule cum cresc accidentele provocate cu electrice tocmai din acest motiv, putere prea mare pentru toți pensatii cool care salvează planeta .

    Dutz, joi, 06.06.2024 23:15

    Acum și Volvo de 3 tone și 500 CP… după 2 ani lungi de așteptare ;)

    emil_catrana, sâmbătă, 08.06.2024 19:09

    Cat va mai plangeti voi de electrice, eu in 10 ani mai cumpar jumatate de apartament (vorba vine) din economia cu servisarea ( am schimbat filtre , inclusiv filtru carbon si Hepa13 - 1300 lei) si 50000 km facuti intr-un an si jumatate. Timp in care voi ramaneti sclavii service-urilor, uleiurilor si altor mii si mii de componente. Eu la final rad. Ca banii pe care voi ii aruncati pe combustibil si reparatii, eu ii folosesc! Bagati hate, mi se rupe :) Pana una, alta, va salut din concedii facute din banii pe care voi ii dati la service-uri si pe motorina. Tdi rules! Bafta si spor. Si nu va atacati, stim de la recensamant ca 41% din romani au studii primare iar alti 43% au liceul. Raman 16% cu studii universitare si post! Ce pretentii sa avem de la o tara de analfabeti si oligofreni? Care se pricep la toate… De la covid, la razboaie, masini electrice, fotbal si politica! La procentele de mai sus, nu trebuie sa ne mai miram de ce prind asa de bine fake news si teoriile conspiratiei! Sunt studii facute! Va salut, bagati, bagati, ma uit la voi cu un cocktail in mana, de pe plaja!

  • Jian de la Calafat, duminică, 09.06.2024 14:02

    emil_catrana Ne laşi impresia că eşti cel mai cătrănit dintre toți.