Noi sperante pentru Saab: Spyker face o ultima oferta
La scurt timp dupa decizia GM de a inchide Saab, guvernul suedez a decis sa intre in discutii cu americanii pentru a salva soarta constructorului auto. In plus, Spyker a facut o noua oferta.
La scurt timp dupa ce oficialii General Motors anuntau ca vor inchide Saab, guvernul suedez intra in joc si incepe noi discutii cu americanii. Oficialitatile suedeze au realizat cat de importanta este pierderea Saab si au decis sa se intalneasca in acest weekend cu cei de la GM, pentru a discuta despre soarta constructorului auto.
Mai mult, in cursul zilei de duminica, Spyker - constructorul olandez de nisa ramas singur in cursa pentru cumpararea Saab - a anuntat printr-un comunicat de presa ca a trimis o noua oferta pe adresa GM. Scopul acesteia: eliminarea tuturor inconvenientelor care au incheiat vineri discutiile cu americanii.
"Am facut toate eforturile posibile pentru a raspunde la toate problemele care au dus la blocarea cestei afaceri si le-am cerut celor de la GM si celorlalte parti implicate sa analizeze serios noua noastra oferta. Suntem increzatori ca oferta noastra va scoate Saab din impasul in care am intrat vineri, urmand sa incheiem un acord pana in 31 decembrie, data-limita stabilita de conducerea GM pentru cumpararea Saab", declara Victor Muller, presedintele Spyker.
In cazul in care decizia americanilor nu se va schimba, inchiderea Saab va avea un impact major asupra economiei nationale suedeze. 3.400 de angajati care lucreaza pentru constructorul suedez vor ramane fara locuri de munca. Acestui numar i se vor aduga si angajatii celor 1.100 de distribuitori Saab din intreaga lume.
Conform informatiilor venite din partea Spyker, propunerea venita in cel de-al 12-lea ceas contine 11 puncte importante care raman insa confidentiale. Spyker a dezvaluit doar unul dintre acestea: pentru cumpararea Saab, nu va fi nevoie de un imprumut din partea Bancii Europene de Investitii, astfel ca acordul ar putea sa fie finalizat pana in 31 decembrie. Evident, oficialii Saab si-au exprimat sprijinul total pentru noua propunere.
-
Devorattor, duminică, 20.12.2009 19:19Doamne ajuta!
Doamne ajuta! Stiu ca globalizarea rezultata in urma crizei actuale este crunta, dar totusi: intr-o lume compusa din 90% kitsch, vrem sa ramana si acele cateva lucruri cu adevarat pretioase. nu uitati cine a inventat centura de siguranta (anul 1958), sistemul de franare cu circuit dublu (1963), bara amortizanta (1970), scaunele incalzite electric (1971), tehnologia turbocharge implementata pe un autoturism(1976), aerul conditionat fara freon (1991, inca de pe atunci freonul a fost considerat un element daunator sanatatii, iar marci sa Audi si BMW il folosesc in continuare fara nicio jena), panoul nocturn (1993), scaunele ventilate (1997), compresia variabila tip SVC (2000) si nu in ultimul rand prima plansa de bord iluminata 100% cu leduri (2007-Saab AeroX). Iar astea sunt doar CATEVA din inventiile constructorului suedez.
-
alinmarina, duminică, 20.12.2009 19:57SAVE SAAB! YES, WE CAN!!!
Devorattor, you're the man! Si eu sunt un fan inrait al suedezilor dar o persoana atat de informata ca tine nu am intalnit pana acum! Felicitari!!!
-
dany, duminică, 20.12.2009 20:13SAAB
ESTE O MARCĂ DE VIS... MERITĂ SĂ "VORBIM" DE DÂNSA DOAR CU MAJUSCULE!
-
Devorattor, duminică, 20.12.2009 20:53Succes, Saab, iti tinem pumnii!
Stai lin man, ca n-am facut mare lucru :) Pur si simplu am dat un search pe Google la istoria marcii Saab si...ai vazut ce-am aflat. Chestii pe care chiar daca am un 9-5 de aproape 1 an de zile, nu le stiam daca nu citeam.
-
ian, duminică, 20.12.2009 21:56
nu sunt fan saab dar intotdeauna am vazut in mashinile astea altceva daca ash avea banii necesari mi-as lua un 93 turbo x.din cate shtiu eu fiecare model trece pri teste extreme ,supuse la limita
-
scuderia, duminică, 20.12.2009 22:15...
doamne ajuta...pacat de aceasta marca sa fie pierduta...
-
styopka, luni, 21.12.2009 00:07multa bafta
Toti laudam saabu-rile ..............dar anul trecut a produs numai 93.000 de unitati in in romania in 2009 au fost 40 de masini vandute pana acum. Pe piata europeana Saab are o cota de 0,2%, iar ca vanzari pe plan mondial are doar un procent in cadrul grupului General Motors.Pacat ,merita mai mult
-
Beewhore, luni, 21.12.2009 09:44Yuppy!
Sper din tot sufletul ca Saab sa supravietuiasca. E prima masina la care nu am simtit nevoia sa o schimb dupa 1 an. Poate doar cu un alt Saab mai nou. Doamne, fii laudat! Inca mai pot spera la noul 95. Alternativa ar fi forst Volvo S80, insa nu mi-ar fi umplut sufletul de bucurie ca un Saab 95. Go Saab, go!
-
Devorattor, luni, 21.12.2009 09:53cateva posibile explicatii
@styopka, aceasta situatie naspa se datoreaza mai multor aspecte (greseli ale Saab si GM as putea spune eu) 1. Campanie publicitara aproape inexistenta. Poate gresesc, dar eu unul nu am vazut pana acum niciun clip publicitar Saab la TV. Singurele pe care le-am vazut sunt pe youtube. Saab nu este o masina comerciala, Saab nu este oferit ca premiu la niciun concurs/tombola, nu vezi niciun Saab in vreun videoclip pe MTV sau in vreun film (cu exceptia lui Seinfeld si Analiza Finala acum vreo 20 de ani), Saab nu este luata ca masina de referinta aproape pt nimeni. In locul lui, Mercedes, BMW, Audi, Chrysler...deja ne-am plictisit! 2. Masinile Saab au un pret destul de piperat, acum sa fim sinceri. Chiar daca un 9-5 ajunge sa nu conste mai mult decat un BMW Seria 5, mai ramane si partea cu intretinerea. Am cunoscut asa destui admiratori Saab in ultimii ani. Multi dintre ei parca se jurau ca si-ar lua unul daca ar avea bani, dar dupa ce au dat de bani, tot la masinile nemtesti s-au orientat. Cand ii intrebam, justificarea lor era cam aceeasi: ma costa prea mult intretinerea, service-uri putine si scumpe, romanii nostri habar n-au sa se uita intr-un Saab, etc. 3. Pe fondul unei publicitati aproape inexistente, asa cum am zis, Saab s-a ales cu o imagine f putin populara, de masini exclusiviste, de marca chiar obscura pt unii. Voi reveni
-
gabi o, luni, 21.12.2009 09:53gramatica
"blocarea cestei afaceri"
-
Negru Imparat, luni, 21.12.2009 10:05Pt Saab merita orice efort
Gurernul suedez ar trebui sa faca un sacrificiu! eventual chiar si un referendum al populatiei privind nationalizarea marcii
-
Beewhore, luni, 21.12.2009 10:15Intretinerea
Haideti sa nu tragem concluzii pripite. Intretinerea la Saab, nu e cu nimic mai costisitoare ca la alte marci similare, ba chiar mai ieftina decat la VW, de exemplu. Avand in vedere ca imparte platforma cu Opel, o mare parte din piese se potrivesc. Am un 93 1.9 TiD din 2005 si, de cand il am (mai 2008) nu am observat sa am cheltuieli de intretinere mai mari decat la un Opel Astra. Despre fiabilitate nu mai vorbesc. Inafara de ceva problema la alternator, pe care am rezolvat-o in Germania, am schimbat 2-3 bucsi, consumabilele la directie (care erau destul de slabite cand am luat masina - 135000km) si niste brate la suspensia pe spate, in conditiile in care am facut cam 30000 km/an, condus sportiv in majoritatea cazurilor, pe drumuri romanesti si preponderent "bihorene". Pe scurt, nu am ce sa-i reprosez acestei masini. M-a scos din nustiu cate belele, din care cu alta masina nu as fi iesit nesifonat. Tot respectul SAAB! Mi-ar fi parut enorm de rau sa dispara aceasta marca a carei caracteristica principala, dincolo de inovatie, este sufletul!
-
Husdu, luni, 21.12.2009 10:46
Este si va fi o marca super fiabila . Bravo suedezilor!
-
Catalin, luni, 21.12.2009 12:10
GM sucks ass!
-
MK2, luni, 21.12.2009 18:57forum saab
@Beewhore @Devorattor salutare ... am si eu un 9-5 si as fi interesat de anumite aspecte legate de servicearea acestei masini. ce forum folositi?
-
Ztele, luni, 21.12.2009 19:18MK2
@MK2: saab-romania.com , mergi la Forum.
-
prudentul, luni, 21.12.2009 20:51părere personală
Fără să fiu un specialist în problemă, o să încerc să-mi dau cu părerea asupra situaţiei actuale, într-un mod cât mai obiectiv posibil. Problema principală a SAAB este aceea că pierde bani. Dincolo de calităţile tehnice incontestabile, o maşină este produsă pentru a fi vândută. Dacă se vinde bine, generează profit pentru producător şi totul este OK. Cazul Loganului e cel mai relevant. O maşină modestă, deloc frumoasă, dar care oferă calitate decentă la banii ei. Părerile celor din România sunt împărţite pe criterii emoţionale, dar în Vest, unde oamenii sunt mai pragmatici, funcţionalitatea şi raportul preţ-calitate au învins prejudecăţile (maşină din Est-->calitate proastă). La polul opus, bijuterii tehnologice. VW Veyron, de pildă. Chiar dacă preţul unuia este astronomic, VW pierde bani la fiecare exemplar vândut, pentru simplul motiv că acel preţ astronomic nu acoperă toate cheltuielile făcute pentru proiectarea, dezvoltarea, testarea şi producerea acestor maşini. VW îl menţine din raţiuni de imagine şi pentru că-l poate "subvenţiona" pentru că are bani suficienţi. O lecţie de bază a economiei este aceea că un produs devine rentabil dacă-şi acoperă costurile şi generează profit. Nu există un adevăr absolut despre cât trebuie să produci şi la ce preţ trebuie să vinzi. Ferrari vinde scump, dar are o imagine de marcă extrem de puternică. Asta face să nu aibă probleme cu comenzile. Clienţii sunt selectaţi şi apoi stau destul în aşteptare până-şi primesc maşina. Ei bine, să vedem cum stă SAAB acum. De ce a ajuns în situaţia dificilă în care este de foarte mult timp? 1) Varietate extrem de slabă a modelelor disponibile. Ca automobile de oraş, în afară de 9-3 şi 9-5 nu avem nimic altceva ce să alegem. Într-o lume globalizată cu mii de modele disponibile, asta este similară cu oferta comunistă de acum douăzeci de ani: Aveţi de ales între Dacia 1300 şi Dacia 1310. Asta în timp ce segmentul Premium (BMW, Mercedes, Audi), cu care SAAB concurează oferă, cumulat, o groază de opţiuni pentru toate gusturile. 2)Imagine de marcă slabă. Înainte să vă repeziţi cu înjurăturile sau minusurile, câteva precizări. Imagine de marcă slabă NU reprezintă NEAPĂRAT calitate tehnologică slabă. Aşa cu am scris la început, SAAB e echivalent cu înalta calitate şi multe inovaţii în domeniu de care beneficiem toţi astăzi. Din păcate, vrem-nu vrem SAAB e o marcă de nişă. Relativ puţini ştiu de ea, puţini o cumpără (93,000 bucăţi pe plan mondial). E o marcă pentru cunoscători, dacă vreţi, iar cunoscătorii sunt întotdeauna mult mai puţini decăt marea majoritate cumpărătoare care aduce grosul VÂNZĂRILOR. 3)Preţul. Aici s-ar putea discuta în contradictoriu un secol. SAAB pare scumpă. Datorită imaginii de marcă, nu are nici fascinaţia pe care o exercită Ferrari, Porsche (maşini scumpe, dar care se vând fără probleme) şi nici imaginea BMW, Mercedes sau Audi, cele mai cunoscute embleme din segmentul în care concurează. Fanii SAAB ("cunoscătorii" de la punctul 2) asigură cele 93,000 exemplare vândute. Dar...sunt prea puţini. Părerea mea personală este că preţul "premium" coroborat cu primele două dezavantaje (modele dieponibile şi imagine de marcă) nu reuşesc să aducă pe plus constructorul suedez. Poate este şi vina monedei (coroanei suedeze, destul de puternică), salariile mari sau taxele exorbitante din Suedia. Nu am de unde să ştiu ce este în registrele contabile ale lui SAAB. Realitatea este că nu a fost profitabilă nici înainte de preluarea de către GM. A-i înjura pe cei de la GM că "distrug" SAAB e, scuzaţi-mă, o prostie. Pur şi simplu, marca asta nu a fost condusă cum trebuie. De la Detroit sau de la Trollhattan, nu ştiu. Părerea mea este că Spyker nu va reuşi să revigoreze SAAB. Spyker e şi mai de "nişă" şi vinde extem de puţin. Nici ea nu a fost pe profit. Cu părere de rău, nu văd cale de ieşire pentru SAAB.
-
Dolph Lundgreen, luni, 21.12.2009 22:08Pacat ca nu si-au facut mai multa reclama
@Devorattor si Prudentul, cam aveti dreptate cu lipsa de imagine a Saab. Dramatic dar avevarat, cred ca cea mai mare publicitate chiar in momentul asta de cumpana si-o face. Daca firma se va inchide, bineinteles ca ar fi prea tarziu. Daca totusi va fi salvata (de catre statul suedez, altfel nu vad cum) chestia asta ar trebui sa le fie invatatura de minte celor din managementul Saab. Si fara suparare, dar treaba cu costurile pica. Pretul de vanzare putin piperat, dar nu nesimtit, piese de schimb pt 9-3 gasesti binemersi de la Opel vectra, iar mecanici de la service: am 2 veri care lucreaza de 5 ani la un service f bun din Constanta si mi-au spus cu mana pe inima e o placere pt ei sa schimbe placutele de frana sau bucsaria la un Saab. Puteti sa va suparati pe mine cat vreti, dar dupa parerea mea aproape totul se rezuma la imagine. Ceea ce in cazul lui Saab este foarte foarte stearsa ca sa nu zic absenta. Nu vreau sa fiu rautacios dar marca Saab poate fi comparata cu o femeie frumoasa si bine aratoasa dar care iese pe strada nemachiata, nearanjata si imbracata lalai si naspa. Cu toate astea, nici eu n-as vrea sa se inchida firma. Sper intr-un Saab reloaded. Dar mult mai agresiv si mai stralucitor decat cel vechi!
-
Aero X, marţi, 22.12.2009 00:12Saab = o bijuterie pe 4 roti
@Devorattor, foarte bine documentat mesajul tau, dar ai omis totusi ceva important: Saab a mai adus pe piata si prima decapotabila pe 4 locuri, in anii 80! Sunt convins ca despre aceasta marca prea putin cunoscuta si inteleasa de prostime ar mai fi multe lucruri de zis. Si ma refer la 99% lucruri pozitive.
-
Moshu, marţi, 22.12.2009 17:57@Prudentul...
...asa e mai omule. SAAB ptr mine este o referinta pe parcursul acestor multi ani de ...de munca sa zicem. Este o masina facuta cu pasiune dar, gestionata dupa cum se vad rezultatele(cel putin acum), cu popoul(a se citi cur). E sterila, asa e, nu starneste pasiuni in ale design-ului, dar, are ceva deosebit. Uitandu-ne mai atent, la ultimele modele, se vede o migrare catre un design agresiv, dinamic, placut ochiului si eficient tehnic. Sper sa nu fie prea tirziu.
-
AndreiRN, miercuri, 23.12.2009 12:08Aiurea
Multi vb fara cunostinta de cauza. Muncitori SAAB au stat zeci de ani de zile cu mana intinsa si au primit pomana. Nu au produs o masina care sa se vanda si sa justifice salariul primit dar tot vreti sa se continue asa. Sunt cimitirele de masini pline de saab si vb aiurea de fiabilitate. A avut si are un design fara capatai si elemente de lux nejustificate. Intr-o lume corecta trebuiau inchisi zeci de ani in urma sau macar salariile taiate la 50%.
-
Reactor, duminică, 27.12.2009 23:17Aiurea esti tu, fatalaule
AndreiRN, arata-ne si noua (macar cu o poza luata de pe Google) un cimintir plin doar cu Saaburi, daca te tot daia sa rotund pe aici. Iar daca ai ceva cu muncitorii SAAB, te invit sa te angajezi la Dacia sa vezi cum se lucreaza "eficient": 10ore/zi in loc de 8, un salariu de cacao iar produsul...un sifonier pe 4 roti, numit Logan. Multumit?
-
Aero X, luni, 28.12.2009 11:45campanie impotriva GM!
http://carscoop.blogspot.com/2009/12/saab-enthusiast-launches-won-buy-from.html
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Eu cred ca SAAB nu va muri. Sunt prea multe elemente de istorie auto in joc pentru a fi lasat sa moara.