Noi sisteme de securitate in WRC
Odata cu startul Raliului Monte Carlo masinile echipelor din WRC au fost doatate cu noi sisteme de securitate.
Inceputul noului sezon din Campionatul Mondial de Raliuri a adus o noua prevedere de securitate in cadrul echipelor. Constructorii au fost nevoiti sa implementeze noul Sistem Avansat de Impact Lateral, dezvoltat de Institutul FIA.
Aceasta tehnologie este proiectata pentru a imbunatati protectia echipajelor impotriva accidentarilor grave in cazul unui impact lateral la viteza ridicata. Inglobarea sistemului a fost una din principalele preocupari ale echipelor de-a lungul pauzei competitionale.
Marirea cu 20 de centimetri a distantei dintre scaun si usa furnizeaza un spatiu care se poate dovedi vital si care este umplut cu material care disipa energia in mod eficient, fortele care urmeaza sa actioneze asupra corpului sportivului fiind mult reduse.
O serie de alte masuri, care vor fi introduse in aceasta vara, include consolidarea scaunelor, plase de siguranta si optimizarea amplasarii punctelor de ancorare a centurilor de siguranta. Institutul FIA a lucrat la acest proiect in partneriat cu echipele de uzina Subaru si Peugeot.
Una din cele mai dificile provocari a fost proiectarea sistemului in asa fel incat acesta sa fie utilizabil pe toate modelele prezente in competitie. Plasele de siguranta vor fi plasate de-a lungul axului median al habitaclului pentru a preveni lovirea reciproca a celor doi membri ai echipajului in cazul unei rostogoliri violente.