Noi propuneri pentru regulamentul Formulei 1: renunțarea la steagurile albastre și schimbarea numelor pentru pneuri

Publicat marţi, 22.05.2018 17:29 de Daniel Popescu

FIA analizează opțiunea de a renunța la steagurile albastre prin care piloții ajunși din urmă cu un tur trebuie să cedeze poziția, iar o altă propunere este ca numele compozițiilor de pneuri să fie simplificate.

FIA a anunțat luna trecută o serie de schimbări pentru regulamentul tehnic cu scopul de a îmbunătăți șansele de depășire, iar acum încearcă să găsească câteva soluții suplimentare pentru simplificarea acțiunii de pe circuit.

Prima propunere vizează renunțarea la steagurile albastre, ceea ce ar însemna că piloții ajunși din urmă cu un tur nu vor mai fi obligați să cedeze poziția. Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, admite însă că este puțin probabil ca o astfel de schimbare să fie acceptată de echipele de top.

"Este o propunere extrem de nepopulară cu echipele și piloții. Este pe agendă și nu a fost respinsă complet, dar trebuie să fim atenți că nu este exploatată. Sunt multe competiții care nu au luxul unei astfel de reguli, dar aș spune că șansele sunt mai mici de 50%. Nu este o propunere populara", a explicat el.

Pe de altă parte, introducerea pneurilor hypersoft și superhard a crescut la 7 numărul compoziții de cauciucuri slick, ceea ce a condus la unele confuzii printre fani.

Tocmai de aceea, Pirelli se gândește la o schimbare de nomenclatură: indiferent ce compoziții va aduce la un Mare Premiu, numele acestora să fie hard, medium și soft. Astfel, fanii vor ști întotdeauna dacă un pilot folosește cea mai moale compoziție, cea mai dură compoziție sau compoziția de mijloc, fără să-și bată capul cu date despre diferențele dintre pneurile hypersoft și cele ultrasoft. Pentru o identificare cât mai ușoară, pneurile hard ar urma să aibă o bandă roșie, pneurile medium o bandă galbenă și pneurile soft o bandă albă.

Via RaceFans

  • Ha,ha,ha..., marţi, 22.05.2018 19:48

    "Mari" si "esentiale" schimbarile propuse...numai capete luminate si la FIA...nu ca m-ar surprinde, dar totusi... :)))

  • mobius, marţi, 22.05.2018 22:12

    "Ha,ha,ha" in general, ai dreptate, totusi problema steagului albastru este bine pusa. Aceasta cedare de pozitie, creeaza avantaje in plus celor din top si ii afunda in plus pe cei care si asa sunt dezavantajati. Am vazut de nenumarate ori cum piloti din coada (mai nou coada incepe de la locul 6-7) fiind in lupta pentru un loc mai bun, au pierdut unul sau mai multe locuri pentru ca au fost obligati de steagurile albastre sa cedeze pozitia celor fruntasi.Dupa parerea mea ar fi bine sa se desfiinteze aceste semnalizari cu steaguri albastre.

  • AyrtonSenna1991, miercuri, 23.05.2018 09:12

    Sa se desfințeze steagurile albastre ? Pai , la Monaco ce facem ? Se pot crea accidente in lanț , cu acoperirea regulamentului. Întotdeauna în F1 au fost echipe mai rapide si echipe mai lente. Din lungă serie de probleme pe care le are această competiție , aceste genii s-au gândit , au analizat si au ajuns la concluzia extraordinară ca trebuie scoase aceste steaguri. E ridicol , pur si simplu ridicol !!

  • FanF1, miercuri, 23.05.2018 09:20

    Ok, renuntam la steaguri albastre, dar in schimbul unui led albastru pus pe volan. Datoria intarziatilor de a ceda locul celor fruntasi nu trebuie exclusa pentru ca s-ar ivi barfe si certuri ca cel ajuns din urma a stat in fruntea celui din frunte pentru a ajuta pe cel de pe pozitia secunda (e un exemplu). Sau ca nu stiu ce echipa mai din coada clasamentului a fost platita de o echipa fruntasa pentru a ajuta pilotii acesteia in cazul in care se afla in lupta pentru podium (un alt exemplu). Chiar si asa sunt convins ca-mi veti spune "pai asta se petrece si-n prezent " dar daca s-ar mai face si schimbarea aia nu stiu din cate parti ale lumii nu ar veni astfel de banuieli, barfe. Cat despre schimbarea de nomenclatura...la ce ajuta: sa para si ei mai ingeniosi? :)))

  • liviu, miercuri, 23.05.2018 10:16

    Incredibil la ce le sta capul. Cum ai zis Ayrton Senna 1991 de Monaco,mai este Baku,Singapore,Ungaria,Spania chiar si Soci.Cred ca mai sunt si alte circuite unde fara steagurile albastre ar fi haos,dar FIA analizeaza!