Noi probleme pe autostrada "demolată": fisuri, crăpături și denivelări pe un tronson de 70 de metri de pe Sibiu-Sebeș

Publicat vineri, 27.10.2017 10:40 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

CNAIR a impus o limită de viteză de 60 km/h pe o distanță de 200 de metri de pe autostrada Sibiu-Sebeș ca urmare a apariției unor fisuri, crăpături și denivelări.

Lotul 3 al autostrăzii Orăștie - Sibiu a devenit celebru în 2015 după ce a fost închis ca urmare a unor alunecări de teren care au determinat autoritățile să reconstruiască de la zero o porțiune de 200 de metri. La doi ani distanță, o serie de probleme similare au apărut pe o distanță de 70 de metri pe sensul de mers Sibiu-Sebes, între km 276+100 și km 276+170.

În urma semnalării problemelor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că pe un tronson de 200 de metri circulația a fost deviată pe bandă a doua, iar viteza maximă a fost limitată la numai 60 km/h.

"La fața locului a fost trimisă o echipă formată din specialiști CNAIR care au constatat că deplasările taluzului și șanțului din vecinătatea sectorului respectiv au afectat banda de urgență și banda 1. În acest moment sunt efectuate măsurători topografice în vederea verificării evoluției fenomenului de tasare și a deformărilor la nivelul carosabilului", anunță CNAIR într-un comunicat de presă.

Autoritățile susțin că vor monitoriza în permanență zona respectivă pentru a identifica rapid orice agravare a situației.

Lotul 3 Orăștie - Sibiu face parte din autostrada A1, care ar trebui să asigure la un moment dat o legătură directă între București și granița cu Ungaria.

Via Hotnews, CNAIR

  • DanG, vineri, 27.10.2017 10:52

    Romania este de foarte multa vreme un stat terorist si confiscat. Asta deja e nebunie.

  • DanG, vineri, 27.10.2017 11:26

    Daca pleci dinspre Cluj spre Oradea, au pus mizeriile alea de separatoare in localitati iar acum se formeaza des blocaje in trafic. Cluj spre Baia-Mare, pana in Dej ai o banda jumate spre sens, toti dau blana prin localitati, camioane care te imping de la spate, au asfaltat drumul cu asfalt mai prost si l-au lasat nemarcat 6 luni. Cluj spre Targu Mures, de ani de zile sunt sterse marcajele, radare in multe localitati. Cluj spre Sibiu, podul din Turda se dezmembreaza dupa ce a stat in reparatii un an, blocaje in Teius, Aiud iar la intoarcere in Lancram si Sebes. Treci de Sebes si incepe sa se rupa autostrada. Buzile sunt infecte si de multe ori nefunctionale. De la Cluj la Turda au pus aceleasi separatoare de 2 lei, am facut sesizare la Cnadnr, au zis ca e proiect european cu finalizare in decembrie 2016. Firma Strabag a abandonat lucrarile dar in Feleac a ramas limitarea de 30 la ora, politia e in varf de deal cu radarul. Seful Cnair Cluj este in conflict de interese, fiul lui asfalteaza drumuri in judet.L-am avut aici si pe Pop Mircea, fostul sef Cnadnr care dupa ce a fost demis a ajuns consilierul lui Ponta :-) Nu mai zic de spitale sau orice interactiune cu functionarii statului care este pur si simplu o umilinta.

  • ignis, vineri, 27.10.2017 13:13

    Probleme tot o să apară în sectorul ăla, din gauza geologiei solului. Zona aia e numai teren argilos și marnă. I-ai dat puțină apă, se infiltrează, se fluidifică și o ia la vale. nu se poate construi nimic pe solul ăla fără fundație. Este o problemă inginerească care are soluție, dar e costisitoare și văd că-i depășește total pe actualii "injineri" constructori de drumuri, care nu știu nici măcar să alineieze borduri și să facă un trotuar fără se se acumuleze apă pe el, dar să mai facă autostrăzi. Iar dacă vorbim de "mega super uber mUE contractorul" italian care a încasat banu' pentru autostradă, ăla a subontractat lucrările tot la Gică și Dorel, care au facut și ei ce au știut pe banii primiți. În România se va face treabă numai dacă se impun cu biciul norme, ordine și disciplină . Adică ori de armată (neizmenară) ori de un similar PCC. Cu o armată de ingineri descalificați (ăia bătrâni) și cu ingineri habarniști care lucrează după ureche la hei-rup - banu' să iasă, nu mă interesează (ăia tineri) și cu o conducere idioată (toți, nu numai actualii), degaba ai fonduri (care acum lipsesc și ele). Rămânem să ne uităm tâmpi la megaproiectele făcute de chinezi, și să dăm din gură că hâr mâr, că partid comunist, ca n-au libertate, dar trecem sub tăcere că până acum 10 ani executau 20.000 de oameni pe an, majoritatea dintre ei pentru corupție și mulți dintre ei membri de partid. Acum s-a redus numărul de executați la cca 2000 pe an. Rezultatul? https://www.youtube.com/watch?v=ghtVg7oSQgw Că vorbim de autostradă. Băgați un ochi la autostrada Beijing Urumqi - 2500 Km, o mare parte prin deșert https://www.youtube.com/watch?v=wT_z63LgS34 N-ai patrie, n-ai patriotism, n-ai conducere cu proiecte, n-ai viziune = România actuală.

  • ignis, vineri, 27.10.2017 13:27

    Ca să închei. Știți când vom avea și noi autostrăzi între toate regiunile țării? Când o să le construiescă chinezii, în programul strategic One Belt One Road. Asta dacă nu ne ocolesc, noi fiind profund ocupați cu parteneriate strategice. https://www.quora.com/What-is-One-belt-one-road-china

  • vianu, vineri, 27.10.2017 16:13

    @Ignis experimentul China nu poate fi reprodus nicaieri in lumea asta mare. rezultatele sunt de admirat, metodele, caile, contextul, politicile sunt specifice si nu pot fi luate drept exemplu de urmat.

  • ignis, vineri, 27.10.2017 17:12

    @vianu Știu. Am scris despre China și am pus link-urile alea ca să mai deschid ochii la cei care sunt spălați pe creier de propaganda gen "ciuma roșie". Prin anii 70 noi și chinezii am avut viziuni similare. Multe din ideile lui Ceaușescu din anii 70 au fost puse în practică mai târziu de China, dar la o scară de neimaginat: 1. Aducerea în țară și copierea tehnologiilor. La noi, s-au adus prin licență și spionaj/furt. China a făcut-o prin deschidere și prin atragerea investitorilor la ei în țară, prin formarea de societăți mixte (în China TOATE companiile străine sunt societăți mixte cu statul chinez) și prin copiere/furt la nivel național - politică de stat. 2. Dezvoltarea "fabricilor de ingineri". China produce acum aproape 8 milioane (!) de absolvenți de studii superioare anual. 3. Proiecte de dezvoltare "megalomane". No comment, a se vedea linkurile. 4. Diversificarea industriei. Societatea "multilateral dezvoltată". La noi a capotat din cauza ștrangulării economiei prin plata datoriilor și a lipsei deschiderii. În China... iarăși no comment. și nu în ultimul rând 5. Controlul finanțelor prin înființarea unei bănci de dezvoltare, independentă de FMI și BM, visul lui Ceaușescu, din cauza căruia a fost și executat. China a reușit. A înființat BRICS, acum numită New Development Bank (NDB). Apoi, la noi Ceaușescu a devenit omul fanfară, buricul pământului, a devenit tot mai izolat, cu lingăi pe lângă el, iar chinezii au mizat totul pe deschidere. Nu "ciuma roșie" e de vină pentru distrugerea economiei și societății românești ci propaganda, incompetența, lipsa de viziune și, nu în ultimul rând, lipsa de patriotism la care s-a ajuns tot din cauza propagandei - un cerc vicios în care ne învârtim cu toții. Nu contează cine face. Contează ce face și cu ce rezultate.

  • bla bla, vineri, 27.10.2017 23:23

    Prostia unora ma inspaimanta, @ignis China nu era asa "dezvoltata" cum este astazi, daca nu mergeau firme din vest sa deschida fabrici acolo.Zonele dezvoltate din China sunt tocmai zonele cele mai libertine si democratice.Daca tot te uiti pe youtube, poti sa cauti filmuletele a 2 tipi (unul englez si altul american) stabiliti si casatoriti in China.Au filmulete cu diferenta dintre mainland China(cum o numesc ei) si zonele mai democratice.Diferenta e uriasa.Plus calitate constructiilor este jalnica. https://www.youtube.com/watch?v=iEF8OAITB-E

  • bla bla, vineri, 27.10.2017 23:38

    https://www.youtube.com/watch?v=Z8QwGdEBOeg Asa ca mai lasa filmultele gen propaganda. Iar coruptia in China e la cote inalte, in ciuda acelor executii.