Noi detalii despre viitorul BMW Seria 5: va avea două versiuni electrice

Publicat marţi, 21.02.2023 14:51 de Tiberiu Safta

Conform celor mai noi informații, viitoarea generație BMW Seria 5 va primi, în premieră, nu una, ci două versiuni electrice sub numele i5. Noul model va păstra motoarele cu 4 și 6 cilindri și va avea inclusiv versiuni hibride. Lansarea este programată în această vară.

Anul acesta, BMW Seria 5 se pregătește să intre în cea de-a opta generație, cu numele de cod G60 pentru varianta sedan. Noua generație va aduce, în premieră pentru modelul bavarez din clasa executive, o versiune electrică. Față de restul versiunilor cu motoare termice și hibride, versiunea cu zero emisii va fi vândută sub numele i5.

De altfel, noul BMW i5 va fi oferit nu doar într-o singură versiune, ci în două. Prima dintre ele se va numi i5 eDrive40 și va avea un singur motor electric de 335 de cai putere pe puntea spate. A doua versiune, botezată i5 M60 va fi mult mai puternică, mulțumită unei configurații cu două motoare electrice și tracțiune integrală. În cazul versiunii care poartă litera M, aceasta va livra 600 de cai putere.

Evident, din gamă vor face parte și versiuni cu motoare termice și hibride. Odată cu noua generație, electrificarea va juca un rol mai important, în sensul că nu vor mai oferite foarte multe versiuni ale Seriei 5 cu motoare convenționale, neelectrificate. Din informațiile de până acum, vor exista cel puțin două versiuni hibride, una cu motor cu 4 cilindri, iar cealaltă cu un propulsor cu 6 cilindri.

Mai mult, se pare că versiunea de performanță M5 din noua generație va primi un motor V8 electrificat. De asemenea, ar urma să existe și o versiune botezată M560e, care va prelua propulsorul PHEV de la fratele său mai mare, M760e.

În ceea ce privește partea estetică, noul BMW Seria 5 va avea un design evoluat, dar care va rămâne, totuși, familiar. Cele mai mari schimbări vor avea loc la interior, acolo unde își va face loc un display curbat de 14.9 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici mai adăugăm și noul sistem de operare iDrive 8.5, alături de mai puține butoane fizice și mai mult accent pe tehnologie pe bază de inteligență artificială.

La final, noul model va fi oferit în variante de caroserie sedan și break.

Noua generație BMW Seria 5 ar urma să debuteze în această vară, la sfârșitul lui iunie. Potrivit informațiilor neoficiale, producția noului model va începe la sfârșitul anului, iar livrările vor începe abia de anul viitor.

via BMW Blog

  • nume, marţi, 21.02.2023 15:26

    Nu una, ci doua versiuni electrice? Wow! Incredibila realizare. BMW scrie, din nou, istorie.

  • Sloboz, marţi, 21.02.2023 16:22

    @nume cred ca ești conștient ca nu este pentru prima data în industria auto nu ?

  • Dorel, marţi, 21.02.2023 18:03

    Si cand te gandesti ca nu exista cerere pentru electrice si BMW (una din triada aia care ii face pe multi sa se umezeasca cand vad semnul) scoate nu una, ci 2 versiuni ELECTRICE. Germanii chiar nu tin cont de parerile expertilor romani???

  • Dutz, marţi, 21.02.2023 20:03

    Dorel and Co., ai ceva relevant de spus?, ca suntem deja sătui. Electrice sunt tot mai multe, vânzările nu cresc. Este normal ca BMW sa vina si cu variante electrice pentru ca ei vor sa vândă. Mașinile premium sunt sub 10% din piața mondiala si parcurg sub 5% din total km anuali la nivel global. Din nou, ce vrei sa spui? Eu (nu noi) spun ca cererea pentru electrice este foarte scăzută pentru că…. deja știi de ce. Când se vor schimba lucrurile, vom vedea, dar deocamdată tot ce se lansează nu se adresează publicului larg, nu pot înlocui intru-un procent semnificativ mașinile clasice. Mai simplu nu se poate, deci trebuie sa faci un efort si sa-ți accepți frustrările si faptul ca ai o părere greșita… nu-i mare scofala, toți greșim, dar dacă insiști înseamnă altceva… ;)

  • @Dutz, marţi, 21.02.2023 21:44

    Pai eu spun ca trebuie sa lasam piata sa vorbeasca. Unii au vandut dieseluri pentru ca... software ilegal :)) Cererea pentru electrice va creste odata cu dezvoltarea infrastructurii si a bateriilor. Masinile sunt la fel ca si telefoanele, ceasurile smart si multe alte gadgeturi care prind din ce in ce mai mult. Face lumea gat la inceput, dar toti acum sunt cu smartphone si laptop. Pai cum dom'le??? Trecem de la fix la Mobil? De la desktop la laptop? Pai telefonul fix avea current mereu, nu se stingea niciodata, la fel si desktop, il tineai in priza si functiona. Deci eu zic ca daca nu ar fi cerere, nu ar investi constructorii MILIARDE bune in fabrici si baterii, ca nu s-ar merita. Dar se merita clar, nu in Romania, in alte tari mai evoluate. In 10 ani dieselurile vor fi istorie prin vest si nord, putoarea va mai exista la esticii prapaditi care oricum importa gunoaiele lor la propriu, nu doar masini. Pentru cei ce nu stiu, Romania e groapa de gunoi a Europei atat pentru gunoaie cat si pentru masinile obosite.

    Dutz, miercuri, 22.02.2023 17:36

    Aceleași clișee obosite… nimic nou, ca de altfel Electricele. Ca va fi si va pății… vom vedea, astăzi nu sunt o alternativa.

  • @dutzu, marţi, 21.02.2023 23:32

    https://www.businesscar.co.uk/news/2023/january/used-buyers-starting-to-move-away-from-diesel,-autorola-reports

    Dutz, miercuri, 22.02.2023 17:37

    Am spus eu ca diesel-ul este ok? Spun doar ca electricele nu-s!!! Ai alta părere?

  • @Dutz, miercuri, 22.02.2023 01:50

    Dutz, nu știu pe ce lume trăiești tu dar pe planeta Pământ vânzările de mașini electrice cresc vertiginos an de an: https://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/26845.jpeg

    Dutz, miercuri, 22.02.2023 17:47

    Încearcă o spălare cu apa rece poate-ți revii. La începutul anului trecut vânzările de electrice au fost varza din cauza semiconductori-lor, toți au “recuperat” in a 2-a parte a anului… unii știm ca le vindem piese. In primele 6 luni unele fabrici au lucrat la 50% capacitate. Nu uita ce spun si verifica cum vor fi vânzările din August si cât de “vertiginos” vor crește. Cunosc un număr relativ mare de persoane si nimeni nu intenționează sa-si ia electrică in acest moment, anul trecut au fost 5. Când țări ca Germania au scăderi… mă intrebi pe mine pe ce planeta sunt? Vezi ca Tesla tocmai au anunțat reducere de capacitați la baterii in Germania pentru ca in SUA au subvenții, poi cum subvenții??? Adică susținute artificial? Nu sunt sustenabile? Nici Tesla, crem de la crem… da Rivian si Lucid tot așa “rup” si cresc “vertiginos”?… te trezești bine, dacă nu iarăși bine.

  • @dutzu, miercuri, 22.02.2023 02:57

    https://www.youtube.com/watch?v=KS4j9vree10

    Dutz, miercuri, 22.02.2023 17:52

    Pana si nevasta-mea a ajuns la concluzia ca Dl. cu pricina este in papagal. Nu demult ne spunea cum a mers el cu Tesla la revizie in Viena… pe bune??? Omenii nu-si permit concedii, dar se duc la Viena la Service. Te identifici cu cei cu care te “asociezi” si tocmai am descris cum este Buhnici…. apropo a terminat-o cu puștoaicele? asta a fost urâta… da na el ar trebui sa știe ce si unde sa zică ;)

    Dutz, miercuri, 22.02.2023 17:55

    Tesla nu-i mașina cum nici Mercedes, BMW sau Audi nu sunt. Sunt mofturi pe care doar unii si le permit… așa ca da-i pace ca ești le lângă.

  • Seriff, joi, 23.02.2023 12:14

    @21:44 iar comparatie asta? Prietene altceva mai sti? Tu chiar nu pricepi ca lumea a renuntat la telefoane vechi si calculatoare vechi pentru ca cele noi fac mult mai multe, sunt un upgrade. La masini e invers, o masina electrica are autonomie mai mica decat un golf 4, se incarca mai greu decat orice termica, mai sunt si mult mai scumpe decat cele termice, logic ca oamenii nu le vor, de atatia ani tot se aude, ca se vor ieftini, ca se vor vinde, uite ca nu sunt nici ieftine si nici nu evolueaza, au aceleasi baterii penibile si aceeasi timpi de incarcare imensi. In 10 ani vor fi istorie fiindca lumea nu va mai pune botul la vrajeala cu clima, poluarea si alte aberatii. Oricum abia se vand in ciuda propagandei masive si a discount-urilor date de guverne. Abia fac 10%.

    Dutz, vineri, 24.02.2023 14:54

    Au făcut… nu vor mai face anul asta. Tesla a vândut in Europa sub 7000 de buc in ianuarie, adică Giga factory lui Musk (13%, ca restul e vândută fraierilor sa-si ia el Twiter), a avut de lucru 7 zile, restul le vând in China… :))), doar ca din China exporta ca nu se vând… cum așa zicea un obsedat ca stai 2-3 ani după o electrică? Posibil sa fi calculat cât stai după ea la încărcat in 5 ani de utilizare … ;)