Noi detalii despre sistemul care permite șoferilor Ford să ia mâinile de pe volan în timpul mersului: va fi disponibil în SUA pe Mach-E și F-150 din 2021

Publicat luni, 02.11.2020 10:27 de Daniel Popescu

Ford a anunțat că sistemul Active Drive Assist, care va permite șoferilor să ia mâinile de pe volan în timpul mersului, va fi disponibil inițial pe 100.000 de mașini Mach-E și F-150 printr-un update sofware începând din iulie 2021.

Ford a anunțat în vara acestui an că va introduce un sistem care va permite șoferilor să ia mâinile de pe volan în timpul mersului, în cadrul unui program pilot care va avea loc în Statele Unite.

Pentru început, opțiunea va fi disponibilă pe circa 160.000 de kilometri de autostrăzi din Statele Unite și Canada, iar șoferii vor fi atenționați în momentul în care intră în zona în care pot apela la noua funcție.

Funcția va fi activă doar dacă sistemul de camere video detectează că șoferul rămâne atent la drum chiar și atunci când nu are mâinile pe volan, pentru a putea reacționa rapid în caz de nevoie.

Constructorul american a anunțat acum și primele modele care vor beneficia de noua funcție, care a primit numele Active Drive Assist. Astfel, în total, Ford va integra funcția Active Drive Assist pe 100.000 de unități ale SUV-ului electric Mach-E și ale pick-up-ului F-150.

Funcția va fi disponibilă printr-un update software over-the-air începând din al treilea trimestru al anului 2021, adică cel mai devreme începând din iulie 2021. De asemenea, americanii menționează că funcția va fi standard pe anumite niveluri de echipare, în timp ce în cazul altor niveluri  de echipare va putea fi achiziționată contra-cost pentru circa 3.200 de dolari.

"Noile tehnologii ne permit să reducem stresul în timpul călătoriilor lungi de pe autostrăzi. Active Drive Assist poate îmbunătăți experiența la volan în timp ce șoferii rămân în control, totul pentru un preț imbatabil comparativ cu ceea ce oferă rivalii noștri", menționează Hau Thai-Tang, director de produs în cadrul Ford.

Anunțul Ford vine la numai câteva zile după ce Tesla a lansat în versiune Beta funcția asemănătoare Full Self-Driving. În Statele Unite, prețul funcției a crescut deja de la 8.000 la 10.000 de dolari, în timp ce în Europa este disponibilă pentru moment la prețul inițial de 7.500 de euro.

Via Ford

  • Tatraurs, luni, 02.11.2020 10:43

    Util dar n-am nevoie de sistemul lor,pot conduce cu genunchii fara sa ating covrigu' cu mainile,pot face depasiri,sa iau curbe,ba mai mult,pot tine intr-o mana un sandwich iar in alta o sticla cu bere fara alcool si sa conduc km intregi asa,sa-minrulez o tigara,inclusiv sa dau sms-uri la volan. :)))Ba mai mult,pot schimba din a3-a in a 4-a cu genunchiul drept sau invers.N-are rost sa dau inca banii pe sistemul lor cand inca pot face asta gratis.

  • netam-nissan, luni, 02.11.2020 11:13

    da dle tatraurs dar nu va puteti da grande cu pretenii in masina sau si doar la bar ca aveti sisteme cu scheme. va admir in orice caz pentru atitea talente, eu si cind am mers c-o mina pe volanu stivuitorului i-am busit cazanu bentley al sefului, noroc ca nu era in raza camerei video si are oricum casco. m-ati facut deci curios, puteti oare detecta si daca mai e vreun urs in muntii tatra ?

  • Tatraurs, luni, 02.11.2020 12:47

    @Domnule Netam-Nissan,va raspunsesem ca singurul urs de prin muntii Tatra enerveaza oamenii de pe aici din comentarii si m-au si cenzurat pentru asta,vad ca mai mult ii enervez pe baietii de pe AM. Nu inteleg de unde atata suparare,in fine.

  • heităr cu acte în regulă, luni, 02.11.2020 13:04

    acum edică nu mai are niciun motiv să mearga cu autobuzul.

  • unu altu a luat aluatu, luni, 02.11.2020 16:15

    Tatarus e mic copil, eu conduc doar din degetele de la picioare, stand tolanit in spate pe bancheta in timp ce imi fac cafea si de mancare la bricheta masinii. Pe scaunul soferului pun cainele sa caste ochii la drum si cand e vreun pericol incepe sa schelalaie ciudat: l-am dresat sa scoata sunete diferite pentru cazurile cand tre sa fac stanga, dreapta, frana, accelaratie etc. La pietoni l-am invatat sa nu se mai deranjeze, oricum n-are niciunul curaj sa treaca prin fata bossului pe zebra, ca eu o tin doar in blana si in orase, rar scad sub 160-180 la ora. Ce, eu sunt prost sa ma faca alde Mario Iorgulescu si Tatraursa?? Pentru ca spalatorul de parbriz mi-e defect si nu vreau sa apelez la service ca sunt hoti, o pun pe nevasta sa mai spele geamurile cu Pur diluat intr-o galeata rosie superba, pe care o tin amintire de la PSD de pe vremea lu Geonica si buretele ei preferat de vase, in mers, desigur, ca nu pierd vremea cu opriri inutile, cel mai adesea pe autostrada, ca atunci se murdaresc ale dracu geamuri cel mai mult de la insectele izbite de parbriz, pentru ca la 280 km/h cum circul eu de obicei cu cielo meu ca si cum as avea onda civic taiper, va dati seama ca se strange mult jeg. Dupa atata munca saraca, trece la loc in portbagaj sa se odihneasca, acolo ii place ca e mai liniste si confort de la suspensia independenta din spate. Da, stiu ca va mirati, dar eu chiar am suspensie independenta spate. Adica e independenta de masina, tin de rezerva in portbagaj, ca piese de schimb niste arcuri, amortizoare, brate, bucsi etc si la o adica mi le pun singur, nu ma duc la service ca e numai hoti acolo cum ziceam. Ca sa trag o ocluzie, la fel ca Tartaurs nici eu n-am nevoie de sisteme de astea moderne si extrem de scumpe de la hotii astia de producatori, germani nazisti, in special, ca astia sunt cei mai banditi sau francezi mancatori de baghete. Am nevoie doar de masina mea cea mai buna, din 1986, cum nu se mai fabrica in prezent, plus ca tot ce e mai scump decat masina mea din 1986 e sapca pe fata si nu se merita. N-o dau deci in veci pe nimic in lume, poate doar pe o Lada mai noua ptiu, mai veche adica, an fabr. 1970-1982 maxim, masini fara moarte si discuri de frana la toate rotile si mecanica pura. Si ca sa le fac in ciuda electrificatilor si ecologistilor care sug sangele romanilor adevarati la indemnul birocratilor bruxisti, pornesc doar la manivela, la sfert original, pentru ca am scos bateria masinii si am aruncat-o direct la rau impreuna cu toate filtrele masinii, da , exact in locul unde arunca si tovarasii mei uleiul cand il schimba odata de 10 ani la onda civic o masina fiabila dupa cum s-a vazut in video pe iotub, fara moarte si viata exact ca a mea. Sa va mai invat ceva ca am o metoda mai buna de antiradar, fara sofisticarii electronice care fura identitatea, eu cum sunt fan disc de frana, nu tambur, mi-am pus si la oglinda ca ornament un disc de frana, nu CD ca toti fraierii. Si merge perfect, sparg cu el toate radarele. Cine nu ma crede e bivol.

  • Tatraurs, luni, 02.11.2020 16:46

    Iete,ba,ai facut o intreaga compunere scolara sa spui nimic.Ai fost foarte original si amuzant in acelasi timp,daca erai clasa a5-a sigur primeai un 10 de la doamna profesoara,jos palaria,bravo,n-am ce zice,esti genial. Apropo,era o bascalie asupra inutilitatii sistemului dar cum tu esti intr-o ureche si orgolios o iei personal,ce crezi c-o sa faca soferii cand masina o sa tina singura directia? Iti spun eu,ba un suculet(vezi in poza articolului),ba un uitat pe mobil sa vada ce mai divagheaza Vianu.PS. Altii mai au si treburi,vad ca tu ai stat 3 ore sa scremi asa ceva.Cata frustrate ai adunat in tine :)))esti atat de amuzant