Noi detalii despre primul SUV electric Xiaomi: autonomie de 760 de kilometri

Publicat miercuri, 05.02.2025 11:41 de Tiberiu Safta

Au apărut noi detalii tehnice despre noul Xiaomi YU7, primul SUV electric al mărcii și al doilea model al producătorului chinez. Noul model va fi disponibil în 3 versiuni, cu autonomie până la 760 de kilometri.

La finele anului trecut, Xiaomi a prezentat primele imagini oficiale cu noul YU7, primul său SUV electric. Cel de-al doilea model al mărcii, după SU7, va fi vândut exclusiv pe piața din China în viitorul apropiat. Din primele imagini cu noul SUV electric am putut observa un design foarte apropiat cu cel al berlinei electrice.

Acum, la câteva luni de la primele imagini cu noul model, au apărut și primele informații tehnice, legate doar de autonomie în acest moment. Noile date tehnice au fost furnizate de către Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China. De aici aflăm că noul Xiaomi YU7 va fi disponibil în 3 versiuni în ceea ce privește autonomia.

Prima versiune va avea o autonomie de 670 de kilometri. A doua versiune promite o autonomie de 750 de kilometri, iar cea de-a treia versiune va avea o autonomie de 760 de kilometri. Bineînțeles, toate aceste valori sunt conforme cu standardul de testare CLTC. De asemenea, autonomiile declarate sunt doar pentru versiunea cu tracțiune integrală. Xiaomi va lansa și o versiune cu tracțiune spate pentru noul model, despre care nu se cunosc mai multe detalii în acest moment.

Nici Xiaomi și nici Ministerul Industriei din China nu au dezvăluit date despre performanțele noului model. Cunoaștem, în schimb, o parte din dimensiunile sale. Astfel, noul SUV electric chinez are o lungime de 4999 milimetri și un ampatament lung de 3000 milimetri.

Prețurile noului model, sunt și acestea necunoscute. Potrivit presei chineze, noul Xiaomi YU7 ar urma să aibă un preț de pornire echivalent cu 33.000 euro.

via Carscoops

  • ?, miercuri, 05.02.2025 13:13

    33k + 40% taxe EU + 19% TVA = nimic nou

  • ds, miercuri, 05.02.2025 13:52

    "24 de mașini electrice „Made in China” au fost testate iarna, în trafic real, cu la viteze medii de 70 km/h și 40 km/h. Doar 11 au reușit să meargă 300 km." Din presa de azi 5 februarie - https://newsweek.ro/auto/video-24-de-masini-electrice-made-in-china-testate-iarna-doar-una-europeana-a-mers-300-km

  • Matei_cel_nou, miercuri, 05.02.2025 13:58

    The 139,345 new cars registered in the UK last month included 29,634 pure-electric models, a significant 42% increase over the figure from this time last year, taking EVs to a 21.3% market share.

  • Musk, miercuri, 05.02.2025 14:23

    ce tot se uita oamenii la toate ligheanele si rasnitele, tesla sau nimic! daca vrei electrica si nu iti iei tesla, nu meriti masina electrica

  • Kap, miercuri, 05.02.2025 14:59

    "Registrations by private buyers in 2024 fell by -8.7% to 746,276 units. The lack of demand in the private sector is reflected in electric vehicle sales. The Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), which released the figures said one of the major constraints to growth was the “lacklustre demand by private buyers”, with only one in 10 choosing an EV in 2024." Deci în 2024 în Marea Britanie, cota de piață ”mediocră” a electricelor a fost de 10% la persoane fizice, jumătate din totalul de 19,6%. Per total știm, în UE creșterea electricelor a fost de fapt o scădere cu 0,2.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 05.02.2025 15:16

    Kap: mașinile cumpărate de companii pentru angajați sunt folosite de angajați, adică persoane fizice. După ce le achită devin proprietari sau își iau alta în același mod. Ca nu sunt cumpărate direct de către ei e o problemă, dar din punctul lor de vedere de ce sa le cumpere ei când le pot lua prin beneficiile oferite de locul de munca? Nu le primesc gratuit, oricum. Și vezi că scăderea de 8.7% se refera la toate motorizările, nu doar la electrice. Adică tendința e sa fie achiziționate prin flote indiferent ca sunt electrice sau ICE.

  • Kap, miercuri, 05.02.2025 15:33

    Corect, scăderea de aproape 9% pe 2024 se referă la toți cumpărătorii persoane fizice, și probabil reflectă și creșterea prețurilor. Dar că unele mașini luate pe firmă ar fi de fapt ale angajaților, nu am găsit date, însă fiind condiționate de politica firmelor și fiscalitate, datele tot ar fi irelevante. Relevante sunt alegerile oamenilor pe banii lor, necondiționat, iar acolo cota de piață a electricelor stagnează și în Marea Britanie la 10%, acesta fiind cazul lor ”fericit”, că dacă vorbim de exemplu de Germania, e jale.

  • Dutz, miercuri, 05.02.2025 15:38

    Da de unde Xiaomi? Este Porsche toată ziua. ;)

  • Matei_cel_nou, miercuri, 05.02.2025 16:25

    @Kap Este o alegere pe banii lor, da. E mai ieftin și mai convenabil prin firma. Una din chestii e ca dacă te duci ca persoana fizica la dealer o iei la prețul de lista sau un pic sub, în funcție de cat discount îți oferă dealerul. Dar companiile apelează la terți care oferă serviciul asta și care cumpără mii de mașini, la preturi mai bune. Au discount dacă cumpăra multe. Deci din start prețul e mai bun (minus comisionul lor). Apoi angajatul o achita prin reducerea salariului, timp de 5 ani, sa zicem, deci un fel de credit fără dobândă. Ca persoana fizica e greu sa găsești asa o oferta. Și nu în ultimul rand, în uk, sacrificiul salarial nu e taxabil. E ca și cum ai avea un salariu mai mic, plătești taxe pe venit doar la ce rămâne după sacrificiu. Cum taxele sunt mari in UK, asta e o reducere importanta pentru angajat. Deci dacă ai acces la ruta asta de ce ai lua tu direct de la dealer?