Noi detalii despre Porsche Macan electric: propulsor de 603 cai putere
Porsche a dezvăluit detalii tehnice noi despre viitoarea versiune electrică a lui Macan. Noul model cu zero emisii va avea un propulsor de 603 cai putere și o baterie de 100 de kWh, printre altele. Primul Macan electric va fi lansat în 2024.
Constructorul german de mașini sport a dezvăluit o serie de informații tehnice noi despre viitorul Porsche Macan electric. SUV-ul cu zero emisii al germanilor va fi lansat pe piață în 2024, cu un an mai târziu decât era stabilit inițial, din cauza unor probleme cu furnizorul de sisteme de operare Cariad, o problemă cu care se confruntă întreg Grupul Volkswagen.
Până atunci, mai mulți oficiali ai mărcii au oferit detalii noi despre viitorul SUV. Printre acestea, aflăm că Macan electric va avea un propulsor alcătuit din două motoare electrice, una pentru fiecare punte. Asta înseamnă că Macan electric va avea tracțiune integrală.
De asemenea, propulsorul viitorului model va dezvolta 603 cai putere și un cuplu de 1001 Nm. Propulsorul va fi alimentat de o baterie de 100 de kWh în dotarea standard. Opțional, Macan electric va putea fi echipat și cu o baterie mai mică, de 93 de kWh.
SUV-ul electric va fi bazat pe noua platformă PPE, care permite o arhitectură de 800 de volți. Asta înseamnă că noul model va putea trage curent de până la 270 de kW la o priză de încărcare rapidă. Deocamdată nu există informații despre timpii de încărcare, însă acumulatorul va fi alcătuit din 12 celule în formă de prismă.
Pe lângă propulsor și baterie, Macan electric va suferi și câteva modificări la trenul de rulare. Unghiul de direcție va fi mărit cu 15 grade față de versiunea cu motoare termice pentru o manevrabilitate mai bună. De asemenea, Macan electric va fi dotat cu roți spate direcționale, care vor avea un unghi de virare de 5 grade la viteze de sub 80 de km/h.
Viitoarea mașină va fi și primul Porsche care va primi amortizoare cu două supape. Acestea vor crește nivelul de confort și vor permite reglarea independentă prin intermediul sistemului Porsche Active Suspension Management. La anumite viteze, acest sistem va coborî garda la sol pentru o eficiență aero mai bună, importantă pentru o autonomie mai mare.
Nu în ultimul rând, echiparea de top a lui Macan electric va primi și un diferențial cu blocare electronică pe puntea spate. Asta pentru a îmbunătăți capacitățile de vectorizare a cuplului din față în spate.
Cu cele două motoare electrice, noul Macan electric va avea o distribuție a maselor de 48% pe puntea față, respectiv de 52% pe puntea spate.
Noul Porsche Macan electric va fi lansat în 2024. Acesta va fi primul model dintr-o nouă serie de modele cu zero emisii, care include un viitor Cayenne electric, Panamera electric și un SUV cu 7 locuri. Porsche dorește ca jumătate din vânzările sale la nivel mondial să fie reprezentate de modele electrice în 2025.
via Autocar
Porsche o face full EV pentru că pe cea termică nu o mai cumpăra nimeni