Noi detalii despre Ford Mustang GTD: motor V8 de 815 CP și 325 km/h viteză maximă
Ford a dezvăluit detaliile tehnice importante despre noul Mustang GTD, cea mai puternică versiune de serie a modelului de performanță. Astfel, motorul său oferă 815 cai putere, iar cu acesta, Mustang GTD atinge o viteză maximă de 325 de km/h.
La un an după ce a fost prezentat noul Mustang GTD, cea mai puternică versiune de serie a pony car-ului american, Ovalul Albastru a dezvăluit, în sfârșit, detaliile tehnice importante cu privire la performanțele noului model. Anterior, Ford spunea că motorul noului Mustang GTD dezvoltă peste 800 de cai putere, fără să dea, însă, numărul exact.
Acum, a venit momentul să aflăm împreună toate aceste detalii. Motorul V8 de 5.2 litri de sub capota lui Mustang GTD într-adevăr dezvoltă peste 800 de cai putere: 815 CP, mai exact. De asemenea, cuplul noului model este de 900 de Nm. Datorită motorului său puternic, Ford se laudă că Mustang GTD are mai mulți cai putere per litru chiar și decât Porsche 911 GT3 RS.
De asemenea, motorul poate urca în turații până la 7650 rpm, mulțumită unei fulii mai mici pentru supercharger, dar și ale unor galerii de admisie și evacuări revizuite special. În premieră pentru Ford Mustang, motorul versiunii GTD primește un sistem de ungere cu carter uscat. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj. Pentru o distribuție a maselor aproape perfectă, cutia de viteze este montată în spate. Puterea este transmisă către roțile din spate via un cardan din fibră de carbon.
Cu toate aceste modificări, Mustang GTD atinge o viteză maximă de 325 de km/h.
Alături de motorul foarte puternic, noul Ford Mustang GTD primește o caroserie cu numeroase elemente confecționate din fibră de carbon, cum ar fi: spoiler-ul față, capota, aripile, pragurile, plafonul, portbagajul și difuzorul din spate. Clienții acestei versiuni pot bifa și pachetul opțional de performanță, care adaugă elemente aerodinamice mai agresive, inclusiv un sistem DRS de reducere a rezistenței la înaintare, precum și jante de 20 de inch din magneziu.
La final, modelul de performanță primește și o suspensie semi-activă în spate, cu o configurație cu tije de împingere.
Datorită acestor modificări, Ford crede că noul Mustang GTD poate să parcurgă un tur pe Nurburgring Nordschleife în mai puțin de 7 minute. Până acum, Ford nu a anunțat câte exemplare ale acestei versiuni vor fi produse, însă prețul fiecăruia este de 325.000 de dolari.
via Ford
Masa este fundamentala. Fiindca este dovedit, obezitatea este maladia nr.1 a automobilelor in sec XXI. Care este masa GTD-ului? O mentin sub 1500 kg ?!? Au facut publice informatii privind dimensiunea pneurilor ? Sper ca Ford cunoaste deja, pe Nordschleife ai nevoie de un front cu o aderenta mecanica viguroasa, deci sa indrazneasca sa monteze 275, chiar 285. Ford este excesiv de precaut in ceea ce priveste asteptarile, poate chiar si-a propus sa blufeze numai pentru ca la momentul respectiv stirea sa capete cu totul alte conotatii. Parol !....Asta-i masina care poate obtine un timp sub 7 min. chiar fara sa ruleze in treapta a 6-a pe Döttinger Hohe. Estimez ca-i capabila de macar un 6:50, poate chiar spre 6:45.