Nissan vrea să repare Mitsubishi după ce a preluat 34% din acțiuni: "Cea mai mare provocare e restabilirea reputației companiei"

Publicat luni, 16.05.2016 18:32 de Mircea Meşter

Nissan a cumpărat 34% dintre acțiunile Mitsubishi într-o mutare despre care analiștii susțin că a salvat compania japoneză de la un posibil faliment. Carlos Ghosn, CEO Nissan, se pregătește să tragă pentru reconstruirea imaginii mărcii care până săptămâna trecută era concurent direct pe piață.

Vestea legată de faptul că Nissan a cumpărat 34% dintre acțiunile Mitsubishi și a devenit cel mai mare acționar al companiei care produce mașini rivale direct pe unele segmente de piață a venit pe neașteptate săptămna trecută. Mișcarea orchestrată de Carlos Ghosn a fost însă văzută ca una salvatoare în condițiile în care Mitsubishi se confruntă cu o criză de imagine accentuată după ce oficialii brandului nipon au recunoscut că au manipulat testele de consum oficiale ale unor modele vândute în Japonia. Acum, însă, Nissan se așteaptă la o perioadă complicată în care oficialii niponi trebuie să muncească la restabilirea imaginii mărcii Mitsubishi.

"Cea mai mare provocare este aceea de a sprijini Mitsubishi în propria schimbare, în creștere, în încercarea de a deveni profitabil și în restabilirea reputației companiei", a declarat Carlos Ghosn, CEO Nissan, după anunțarea achiziției. Oficialul care conduce și destinele alianței Renault-Nissan a continuat susținând că nu va grăbi debarcarea oamenilor care au conduc Mitsubishi până în acest moment, deși Nissan și-a câștigat dreptul de veto prin achiziție.

Chiar dacă mutarea nu a fost încă semnată, ci doar anunțată, efectul achiziției celor 34% dintre acțiuni în schimbul a 2.2 miliarde de dolari a fost unul pozitiv pe piețele financiare. Dacă acțiunile Mitsubishi au crescut cu 16% după anunț, valoarea de piață a celor de la Nissan a săltat și ea cu 4.1% în primele 24 de ore de la anunțul oficial.

  • Vasi, luni, 16.05.2016 18:45

    Fiind japonezi nici nu ma astept la altceva decat la un furnicar asiduu pentru reconstructia marcii. Carlos Ghosn e specialist in asemenea chestiuni. Pune companii pe piciore si are abilitatea de a lucra cu japonezii acolo unde altii esueaza.

  • zarnesteanu, luni, 16.05.2016 18:46

    Intre timp nisan este in centrul unui scandal pentru ... inselarea testelor. http://www.telegraph.co.uk/business/2016/05/16/nissan-drawn-into-emissions-scandal-as-south-korea-fines-car-gia/ Exact ca si VW. Asteptam parerile "pertinente" din rep. Maldava. @mascarescu, ai legatura. PS Zambetul lui iliescu este identic cu zambetul minciunii de pe fata lui don carlo, din articol, (juranddu-se cu mana pe nisan). Nu este insa nici o problema. don carlo are bugetul Frantei la dispozitie, via "alianta Renault-nisan". Buget in care isi va baga mainile pana la umeri sa-si "rezolve" ragaiurile manageriale.

  • Alex, marţi, 17.05.2016 08:52

    Nissan ar trebui sa-si rezolve mai intai problemele de noxe de pe faimosul "kaskai" si apoi sa ofere lectii de strategie si moralitate! Nenea Ghosn..se aude acolo? Sau nu stii despre acest amanunt "minor"?!!

  • octav71, marţi, 17.05.2016 09:05

    Pacat, mare pacat. Un constructor adevarat, care va fi globalizat salbatic! Si asta bineinteles in scopul de a-l face "profitabil".

  • io, marţi, 17.05.2016 09:23

    "If the deal for Nissan to buy a 34 per cent stake in Mitsubishi goes through, the alliance will have combined global sales of about 9.6m vehicles — just behind the roughly 10m sold by each of the world’s three largest carmakers: Toyota, VAG"sursa:presa Nissan n-are nicio treaba pe cele mai importante piete. Piata europeana, americana si japoneza au cea mai mare experienta, iar autoritatile de pe aceste piete spun ca Nissan este curat. Acum daca se trezeste o tarisoara precum Korea si vrea sa fie bagata in seama, asta-i altceva. Dar e putin ironic, ca aceeasi indivizi care radeau de produsele koreene gen samsung motors, acum sa le fie cei mai buni prieteni. Eu inteleg doar ca locomotiva tarii- Hyundai-Kia a cam ramas in urma, iar koreenii sunt disperati.

  • Barto, marţi, 17.05.2016 09:53

    Io sunt curios, daca erau mai de demult actionari, ii mai dadeau in gat pe cei de la mitsubishi?

  • Tc1900, marţi, 17.05.2016 12:33

    asta cu investigatia din correa de sud legata de emissile mincinoase de la Nissan qasquai are legatura cu motorul diesel de provenienta Renault, ca aia l-au optimizat, ca sa ma exprim elegant

  • Mihai, marţi, 17.05.2016 18:30

    Alianta a facut o miscare inteligenta. O sa iasa treaba buna! Bv lor!

  • Adam, marţi, 17.05.2016 21:25

    @octav71 Scuza-ma, unde ai trait pana acum? Orice companie are nevoie de profit pentru a supravietui. Nu-i ONG si nici vreo organizatie filantropica. Urasti profitul? Globalizarea? Liberul schimb? Simt cumva o nostalgie ceausista? Ceva, un Mao Zedong? Kim Jong-un? Huh? In alta ordine de idei, eu sunt de parere ca discutiile ar trebui sa continue intr-o nota civilizata. Combativa, dar civilizata. Se pare insa ca unii nu sunt de acord. Se complac in mocirla, jigniri ("borfas" e un exemplu luat de la zarnasteanu) si comentarii ridicole, Asta e: traim intr-o societate libera si oricine poate sa treaca ce vrea, indiferent de nivelul de cultura. Totusi, chiar si intr-o societate libera exista reguli de bun simt. Nu numai atat: Automarket are anumite reguli. In consecinta sper sa ia masuri si sa baneze elementele disonante.

  • Ghost, miercuri, 18.05.2016 01:05

    Parlitorul asta de Ghosn s-a asigurat dictand lui nissan momentul sa-i dea in gat pe mitsu dupa ce stransese destui bani pt a lua pachetul majoritar. Cine crede altceva este un naiv. O mutare sarlatana care sa-i asigure un mic avantaj pt ce va veni, faptul ca si nissan si renault au pacalit emisiile.

  • john83, miercuri, 18.05.2016 08:00

    Actiunile Nissan sunt IN CRESTERE, nu in scadere, cum sunt actiunile VAG, Takata, Tesla sau altii cu probleme din industrie. Alianta R-N e pe cale sa devina un jucator importat in Top 3 grupuri auto. Deci perspectivele sunt bune. Ghosn a spus ca va fi mai usor de reparat situatia Mitsubishi, decat a fost Nissan in 1999. Daca nici el nu se pricepe...! O dovada de bunavointa e ca a spus ca-l lasa in continuare la conducere pe Osamu Masuko, actualul CEO Mitsubishi. E o afacere "win-win". Mitsubishi n-are de pierdut nimic. Se pare ca tranzactia se va finaliza pana la sfarsitul anului.

  • cineva@zarnesteanu, miercuri, 18.05.2016 14:05

    Un citat din articolul la care ai dat link: EU authorities have concluded that Nissan vehicles they tested used no illegal defeat device.

  • zarnesteanu, miercuri, 18.05.2016 17:48

    @Adam, eu ma intreb unde erai cand @mascarescu injura pe-aici si comentariile ii ramaneau pe prima pagina bine mersi. Cum de nu te-a lovit simtul civic cand a scris comentarii cu "te pisi pe el". "cacanarule" (cele mai recente) sau "pizdareanu", "pizdet" etc etc. Te intreb deci, unde erai la comentariile alea? Ce sa-ti spun, exact acum te-a gasit tonul bland si civilizat, dar la mizeriile zilnice ale lui @mascarescu taci ca porcu-n papusoi. Poti sa ne spui si noua care-i treaba cu ocaua mica? Pentru cei care au remarcat numarul mare de voturi explicatia este simpla. @mascarescu are timp sa stea toata ziua pe Automarket.ro. Are timp sa-si supravegheze comentariile, sa fie sigur ca propaganda masinilor japo este vizibila si orice comentarii denigratoare scrise (majoritatea de el insusi) la adresa masinilor germane sunt cu voturi maxime. In schimb tot ce este invers si orice comentariu la adresa lui dispare subit sub manuta harnica cu care da click-uri. Sistemul de votare implementat de Automarket.ro a avut un rost, dar ca orice comunist, @mascarescu a gasit o modalitate sa foloseasca sistemul in scopuri personale. Pentru mine este clar ca NIMENI pe Automarket.ro nu are timp si nici prostia sa dea voturi multiple, cate zece odata, ore in sir, imediat dupa ce s-a resetat sistemul. Singurul care face asta este @mascarescu. Eu ma intreb, Automarket.ro gaseste normala situatia asta? Sunt oameni care-si iau din timpul liber sa-si spuna o parere iar unul care taie frunze la caini toata ziua, inunda comentariile cu aberatiile din noaptea mintii. Eu mai intreb odata redactorii, deschis. Chiar conteaza click-urile atat de mult incat sa tolerati situatia asta?