Nissan trasează strategia pentru viitoarele modele electrice: "Punctul comun va fi spațiul generos la interior"
Nissan susține că punctul comun al celor 8 modele electrice pe care le va lansa în următorii ani va fi reprezentat de spațiul generos de la interior, în timp ce designul exterior va fi diferit în funcție de segment.
Spre finalul anului trecut, Nissan a anunțat o strategie agresivă care vizează lansarea a nu mai puțin de 8 modele electrice complet noi, cu obiectivul de a vinde un milion de vehicule electrice și hibride până în anul 2022.
La vremea respectivă, constructorul japonez nu a furnizat informații despre cele 8 modele, însă oficialii mărcii au început să ofere primele detalii. Satoru Tai, directorul executiv pentru design exterior în cadrul Nissan, afirmă că cele 8 modele electrice vor avea un numitor comun: un spațiu cât mai generos la interior.
"Va exista un spațiu generos ca urmare a arhitecturii electrice. Nu este vorba despre designul exterior. Vrem să avem o expresie de design unică pentru electrice, dar nu avem încă un răspuns final", a precizat el pentru publicația Automotive News.
Spațiul mai mare de la interior este justificat de faptul că spațiul necesar pentru componentele care alcătuiesc sistemul electric al unei mașini este semnificativ mai redus decât în cazul sistemelor de propulsie tradiționale.
Astfel, interiorul va crește în dimensiuni ca urmare a absenței unui motor de mari dimensiuni în partea frontală, în timp ce podeaua va fi plată. În schimb, designul exterior va fi independent de utilizarea sistemelor electrice, întrucât va fi stabilit în funcție de segmentul din care face parte fiecare model și de publicul țintă.
Printre cele 8 modele electrice pe care le pregătește Nissan se va număra și o versiune de serie a conceptului IMx Kuro (foto), care a fost prezentat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Beijing.
Via Automotive News, InsideEVs